Colortune

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6970
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Colortune

Legg inn av Jompa »

ejs skrev::thumleft
Jompa har du lest dette ??
http://kzrider.com/forum/3-carburetor/4 ... 0-dfi-long" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk, Æ kikka såvidt innom tråden i morrest. Må melde meg inn i det forumet. :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Colortune

Legg inn av Lauri »

mekkern skrev:Akkurat kjøpt instrument som på gasolin og bredbånds lamdasonde for 1100kr.
skal lage "sonde" for å stikke inn i eksosanlegg så jeg kan bruke dette på sykler/biler for å kunne sjekke/justere
Først skrev jeg:
Spennende!! - meld tilbake så snart du har dette opp og gå. Gjør du gode erfaringer så vips har jeg en i skuffen :mk

- og deretter tenker jeg: Haaaaaaaaaalllllltttt!

Skal du kunne justere 4 stk forgassere så nytter det ikke med bredbåndslambda puttet inn i eksosanlegget på 4-1-anlegg, ei heller på 4-2-anlegg, men 4-4-anlegg går :\m/:

Mulig jeg har droppet av et eller annet sted .... ??

(Edit: jeg lever i 4-forgasserverdenen: har du bare en gasser så er livet lett å leve!)
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Colortune

Legg inn av Crinos »

Lauri skrev: (Edit: jeg lever i 4-forgasserverdenen: har du bare en gasser så er livet lett å leve!)
Jeg hadde en Alfa GTV med fire delorto gassere på... Da var det quicksølv og vakum verktøy som var tingen for å kunne justere gasserene riktig...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Colortune

Legg inn av mekkern »

Lauri skrev:
mekkern skrev:Akkurat kjøpt instrument som på gasolin og bredbånds lamdasonde for 1100kr.
skal lage "sonde" for å stikke inn i eksosanlegg så jeg kan bruke dette på sykler/biler for å kunne sjekke/justere
Først skrev jeg:
Spennende!! - meld tilbake så snart du har dette opp og gå. Gjør du gode erfaringer så vips har jeg en i skuffen :mk

- og deretter tenker jeg: Haaaaaaaaaalllllltttt!

Skal du kunne justere 4 stk forgassere så nytter det ikke med bredbåndslambda puttet inn i eksosanlegget på 4-1-anlegg, ei heller på 4-2-anlegg, men 4-4-anlegg går :\m/:

Mulig jeg har droppet av et eller annet sted .... ??

(Edit: jeg lever i 4-forgasserverdenen: har du bare en gasser så er livet lett å leve!)
Neida.. for kun tomgang er colortune grei -men kan ikke brukes med last.A/F måler kan brukes på fler gassere,
men det er noen forutsetninger-forgasserne kan ikke være veldig slitte og dysene/justernålene må ikke blitt hærpa med-OG alt er rent-først samme grunninnstilling på alle,synkroniserer så -SÅ putte inn sonden og justere like mye på hver forgasser.
da er en sånn nogenlunde i nærhetenpå tomgang-
CBR`n min er så genial at en må demontere gasserrekka for å justere de 2 i midten.... :knegg

jeg skal bruke denne på alt fra 1cyl til 8cyl...bil mc og marine.
ikke spesiellt tomgang men hele turtallspektret og alle laster-også i fart. :prop:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Colortune

Legg inn av Lauri »

Crinos skrev: Jeg hadde en Alfa GTV med fire delorto gassere på... Da var det quicksølv og vakum verktøy som var tingen for å kunne justere gasserene riktig...
:thumleft og jeg tror fortsatt at både Spider'n og Giulietta'n klarer seg med Colortune og vakuumklokke (Dellorto'n er easy, men Solex'n krever mye mer arbeid). Men ok - alle har sine erfaringer her også, hovedsaken er at vi koser oss på vegen alle som én.

Tvitvi til de som skal kjøpe og de som har kjøpt: asfalten venter :-)
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Svar