Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av Jarle »

Jeg bruker gear olje til å smøre kjeden med. Smører godt, å er ikke klebri (slik at sand fester seg på kjeden).
Er dette noe du har erfaring med? Hva bruker du?
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Jarle skrev:Jeg bruker gear olje til å smøre kjeden med. Smører godt, å er ikke klebri (slik at sand fester seg på kjeden).
Er dette noe du har erfaring med? Hva bruker du?
Hei :D

Jeg har ikke prøvd gear olje, ingen erfaring med det. Den siste tiden har jeg brukt Putoline Tech Chain og Castrol sin chain spray. Castrol sin har jeg brukt på Busan som har gull farget kjede, den er helt farge løs. Prøver å smøre dagen før jeg skal kjøre, slik at fettet får herdet ferdig, egentlig ikke vært noe plaget av sprut på felgen :knegg
Blir mest asfalt kjøring på meg.

Står noe om både rens og smøring her http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=3601" onclick="window.open(this.href);return false;



Bilde her så er det brukt Castrol Chain Spray O-R
nyvasketkjede.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

En vinter dag som denne ville det nok vært mest økonomisk å kaste pcen ut av viduet :D

Er nok egentlig fornøyd slik Busan er nå, men en facelift og litt råer lyd kan vell ikke skade det heller :D . Ei runde på nett med fokus på effektanlegg, begynner må ha å melde seg. Neida, ikke helt sikker enda, er nok en stor jungel og et eget fag dette med eksos. Lyd, utseende, pris og effekt.

Tar jeg feil, hvis man velger et slip-on anlegg så slipper man å mape om, eller kjøpe P.C og få den riktig innstilt av proffe?

racing akra.jpg
race.jpg
Ser av dette fullanlegget over her, kontra slip-on nedenfor at det blir noe forskjell i kurven på Nm. Ønsker nok og og ha mest mulig dreimoment nede i registret ( får ikke for mye av det :D )

su_gsx-r1300hayabusa_so_2008-2009_diag.jpg
slip.jpg

Det blir tøft :thumleft Eksosen kommer noe høyere opp en orginalt. Kjører kun med toppboks nå, så det kommer ikke i konflikt med sidevesker ol.

Men etter er rask runde med meg selv så tror jeg at jeg liker utseende på disse Yoshimura pottene best :thumleft :thumleft
yoshimura slip on.jpg
Der fikk jeg noe å tenke på gitt :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Busa blogg

Legg inn av ArcticTiger »

Just Hit that Button :thumleft

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Busa blogg

Legg inn av ZZR-Tom »

Slip on`s slepper du PC og tunning. Men PC 3/5 får en for et par lapper fra statene og den gjer en finare gange på motoren, den koster ca 1700kr+frakt og toll. Enten så blir den levert med et ferdig innlasta program for dei pottene du kjøper eller så bere lasta du det ned gratis fra dynjet sine sider og legger det innpå. Koblinga er plugg and play, men en må av med side kåpa(er slik på ZZR14).

Eg liker Akrapovic sine best, men for ZZR`n er det 4-500$ i pris forskjell i forhold til Yoshi R77, som er ganske lækkre i seg sjølv :thumleft
Får mest utav fullt anlegg, men eg vill ikkje ofre den eina potta for eit par tre hester meir, ser best ut med dobble potter synest eg.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Busa blogg

Legg inn av ZZR-Tom »

Har no bestilt PC5 fra http://www.morepowerracing.com, kosta 295$+75$ i frakt som blir ca 2130kr, blir det toll på den så blir den rundt 2640kr. Såg at prisen til Busa 08+ var ca 284$

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

ZZR-Tom skrev:Har no bestilt PC5 fra http://www.morepowerracing.com, kosta 295$+75$ i frakt som blir ca 2130kr, blir det toll på den så blir den rundt 2640kr. Såg at prisen til Busa 08+ var ca 284$

:thumleft :thumleft
Det blir bra :D . Du er snart klar eller? Gleder meg til å se den ferdig lakka zzr med pottene på.

Vurderer litt frem og tilbake her, ikke bestemt meg enda om det blir ny eksos, men det frister ja. :D
Fikk jo svid av en haug 1000 lapper i dag, for stor service og vinterlagring. Dem ordnet opp i en gammel recall fra 09 som ikke hadde blitt gjort, det er sevice det. :thumleft
Mulig man skulle se litt på den Dexter metoden til neste år.
Men nå er alt klart, bare vente på det blir varmt nok til å hente den.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Busa blogg

Legg inn av ZZR-Tom »

R-77 og PC5 kjem på ca 9500kr levert på døra og momset.
Lakkeringa begynner i neste veke, men eg får ikkje muligheten til å ta turen og sjå på resultatet før ut i mars. Då skal eg røske ut spjelda og montere på PC5.
Blir en tur til Oddgeir Havnen for å få mappet den skjikelig, kjem på 3000kr.
http://www.pro-tuning.no/pc/pc.html

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Busa Trond skrev:@ArcticTiger: Gammal og støl er jeg alt gitt :8-[ .

Neida, jo litt støl så. Kjenner jo det verker litt etter å sitte på crosseren igjen ja. Tenkte på det her når jeg fikk innbetalings faktura fra Nmf og OldStar. Blir det noe mer kjøring tro? Ikke bra av senebetenelsen min enda men, tror jeg gir armen et år til med fri så får vi se. Betaler og ser blid ut og håper på det beste :D :D .

God helg alle sammen :thumleft
Etter jeg hadde skrivet overforstående har nok armen min blitt noe dårligere igjen. Har sikkert holdt den i sjakk med kortisonsprøyter, nå er det på han igjen. Uff.. gammel mann ](*,) . Ser vell ut som cross kjøringa er blitt historie. Legen sa vell at jeg burde begynne å tenke på hva jeg holdt på med, det har vel gått så langt at dette kommer igjen ved hard belastning. Jaja slik er det. Ny sprøyte nå på torsdag.
Da blir det jo full fokus på kontoret, og mindre med turer ut for å skru på jobben nå, noe jeg kommer til å savne.
Så da blir det også full fokus på tur kjøring heretter :D , det er jo noe jeg gleder meg til. Blir jo flere turer med folk fra mc-siden her i år, det ser jeg frem til, hadde et kjempe fint år i 2011 med dere.

Men nå er det sol og 4 varmegrader ute, jippi... Tror jeg tar den først vårsolpilsen" i solveggen nå.
17 februar, ser ut til å bli en laaang sesong :thumleft :thumleft

Nytt Bike i posten i dag, lese og sikkle litt på den nye ZZR1400 i sol veggen nå :D :D

Atter god Busa helg :-)
Sist redigert av Busa Trond den 18 feb 2012, 06:12, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Busa blogg

Legg inn av Svolp »

Busa Trond skrev:
Busa Trond skrev:@ArcticTiger: Gammal og støl er jeg alt gitt :8-[ .

Neida, jo litt støl så. Kjenner jo det verker litt etter å sitte på crosseren igjen ja. Tenkte på det her når jeg fikk innbetalings faktura fra Nmf og OldStar. Blir det noe mer kjøring tro? Ikke bra av senebetenelsen min enda men, tror jeg gir armen et år til med fri så får vi se. Betaler og ser blid ut og håper på det beste :D :D .

God helg alle sammen :thumleft
Etter jeg hadde skrivet overforstående har nok armen min blitt noe dårligere igjen. Har sikkert holdt den i sjakk med kortisonsprøyter, nå er det på han igjen. Uff.. gammel mann ](*,) . Ser vell ut som cross kjøringa er blitt historie. Leggen sa vell at jeg burde begynne å tenke på hva jeg holdt på med, det har vel gått så langt at dette kommer igjen ved hard belastning. Jaja slik er det. Ny sprøyte nå på torsdag.
Da blir det jo full fokus på kontoret, og mindre med turer ut for å skru på jobben nå, noe jeg kommer til å savne.
Så da blir det også full fokus på tur kjøring heretter :D , det er jo noe jeg gleder meg til. Blir jo flere turer med folk fra mc-siden her i år, det ser jeg frem til, hadde et kjempe fint år i 2011 med dere.

Men nå er det sol og 4 varmegrader ute, jippi... Tror jeg tar den først vårsolpilsen" i solveggen nå.
17 februar, ser ut til å bli en laaang sesong :thumleft :thumleft

Nytt Bike i posten i dag, lese og sikkle litt på den nye ZZR1400 i sol veggen nå :D :D

Atter god Busa helg :-)
Våren står for tur, ser i Stavanger også i dag.. 6-7 + med sol og snø og is er historie :-) Noe solpils har det ikke blitt grunnet jobb til i morgen tidlig men i helgen skal jeg klare og knekke ei eller to :thumleft
Fin repotasje av zzr1400 i bike, har allerede fått innbytte deal på min men trur jeg skal vente litt.. Vet ikke helt om jeg tørr og bytte allerede nå? :moi:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Busa blogg

Legg inn av Pollti »

Som en avsporing, det er mitt kall å avspore tråder og blogger :knegg , vet noen om hvem som selger Pazzo clutch og bremsehåndtak i Norge ?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Busa blogg

Legg inn av ArcticTiger »

@BusaTrond: Huff :8-[ , detta med armen og sprøytene hørtes ikke bra ut! Det er nok best å unngå å belaste den vonde armen ei stund ja :prf . Men, pass deg, ensidig belastning kan ha sine bivirkninger:
Bilde

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Busa blogg

Legg inn av Pollti »

98,99 og bytt hånd ? :knegg

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av rogg »

Pollti skrev:98,99 og bytt hånd ? :knegg
98-99...? Nei et par lette drag på pumpa er nok... :-J
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Da var det vist min tur. Busafebren kom som kastet på meg på fredagskvelden gitt.
Vondt i halsen, kald og varm osv. Holde med hjemme fra jobb i dag, så får vi se om det er bedere i morgen. Tid til å lese litt tur stoff passer jo bra i dag da.

Men det positivet denne helga var jo at våren begynner melde sin annkomst, sol og mildvær. :D

Har blitt bedt med en tur ned til Vikersund neste helg, VM i skiflygning. Tror det er med full pensjon +++, det er ikke så langt unna her jeg bor, så jeg må satse på formen er på topp da.
http://www.vikersund.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

(En av gutta som har gjort det bra i hopp jobbet som læregutt en stund i firma før jeg begynnte der, Litt moro når det står AJ :knegg på en del av verktøyet mitt)

:~|

Svar