Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Kris
Innlegg: 124
Registrert: 10 aug 2010, 12:42
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
Sted: Vikersund

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Kris »

2stk Virago på finn nå for under 20k

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32100570" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32211794" onclick="window.open(this.href);return false;

Men må jo linke en plastrakket også da :\m/:

COME TO THE DARK SIDE, WE HAVE COOKIES
:knegg

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32412035" onclick="window.open(this.href);return false;

Får du helt sikkert prutet til 20.000

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Crinos »

Kris skrev:
COME TO THE DARK SIDE, WE HAVE COOKIES
:knegg
*hoste* ikke skyt meg nå for OT noe veldig *hoste
Bilde
Var noen greie Virago for lett-mc der... Men den siste.... Ler så jeg griner når jeg ser slike... hehe.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av JanK »

Crinos skrev:Darth Vader og sønn
Når vi først er OT kan jeg jo nevne at min kompis døpte sin førstefødte sønn Diego Anakin...

:\m/:

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Crinos »

JanK skrev:
Crinos skrev:Darth Vader og sønn
Når vi først er OT kan jeg jo nevne at min kompis døpte sin førstefødte sønn Diego Anakin...

:\m/:
Jeg liker din kamerat allerede! :thumleft

Anakin ligger faktisk inne på forslagshylla om det blir et junior Crinos en gang... hehe.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Kawasaki »

TrondA skrev:Mitt lille bidrag er Kawasaki Eliminator 125. Billig, lettkjørt for kortvokste og uendelig driftsikker. En sylinder gir mer dreiemoment, men har svakere toppeffekt på høyere hastighet. Subjektivt opplever jeg også Eliminator som feminin og sjarmfull.

Jeg har tilbydd henne en Eliminator fra -99,den står under et pledd i garasjen.

Om de er uendelig driftssikker vet jeg ikke noe om,men jeg kjøpte den med skjært stempel og sylinder.Det kan vel ha forskjellige årsaker,som ikke har med kvalitet å gjøre.

Ferdig reparert og fjernet andre mangler,så fremstår den som en god sykkel å kjøre med.Og ja,den er lav. Har ikke kjørt den "hardt" enda,så vet ikke hvor fort det kan gå,men tviler ikke på at den holder fartsgrensene de fleste plasser. Veldig lun og fin motorgange.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av MrPitlane »

Hei,
trivelig å se at det er jenter som kikker på Lett-Mc, slik at rekrutteringen til Mc-miljøet blir ivaretatt.

Jeg kjøpte lett-Mc til egen datter i fjor høst, slik at den var tilgjengelig når hun hadde avlagt trafikalt grunnkurs ved fyllte 15 år.

Mitt råd, basert på egne erfaringer er:

1. Sats på 4tmotor fremfor 2t, dersom du ikke har noen veldig nær deg som liker å skru.
2. Sjekk at sittestillling gir deg full kontroll, slik at bena når trygt ned.

Kjøp det DU har lyst på, innenfor din økonomiske ramme. :bananas Har fulgt jevnlig med på Finn. Innimellom er det noen gode kupp, så sitt med penga klare og slå til raskt, når det rette objektet er lagt ut for salg.

Tror kanskje en litt mc-kyndig person til å bistå deg kan være like viktig som en prøvetur.

Lykke til :prop:

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Pollti »

Som det slasken jeg er så datt jeg litt ut etter å lest gjennom side 1 :lol Skal du ha "billige" 125 ccm så har jeg kontakt med en som har ihvertfall 2 Peugot scooter overliggere hvis det kunne være noe ? Ser du etter noe mere MC aktig til en rimelig penge så er muligens Hyosung og Daelim alternativer ? Greit priset egentlig men mye over 15K er en 2006 modell ikke verdt selv om kvaliteten er grei nok. Den kommende svigersønn kjøpte nettopp en brukt 650 Hyosung 650 cruiser for en hyggelig penge. KawaBæiben heller nok mere om stillsigende overtagelse av faderens nybestilte Hyosung 250.. :notlistening Sikket greit å være fotgjenger :oh

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av JK95 »

Pollti skrev:Som det slasken jeg er så datt jeg litt ut etter å lest gjennom side 1 :lol Skal du ha "billige" 125 ccm så har jeg kontakt med en som har ihvertfall 2 Peugot scooter overliggere hvis det kunne være noe ? Ser du etter noe mere MC aktig til en rimelig penge så er muligens Hyosung og Daelim alternativer ? Greit priset egentlig men mye over 15K er en 2006 modell ikke verdt selv om kvaliteten er grei nok. Den kommende svigersønn kjøpte nettopp en brukt 650 Hyosung 650 cruiser for en hyggelig penge. KawaBæiben heller nok mere om stillsigende overtagelse av faderens nybestilte Hyosung 250.. :notlistening Sikket greit å være fotgjenger :oh
Helt enig med Pollti, Hyosung er en god mulighet :prf Selv kjøpte jeg en Comet til 20 lapper. Den var en -08mod med 4000 km på telleren, og jeg kan nesten garantere at det kommer flere gode tilbud utover våren ;-) En annen possitiv ting med Hyosung er at de har store lettsykkler, så alle de "kule gutta" tror at det er en eldre med tungsykkel som er ute å kjører :bananas

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Pollti »

Er jo samme ramma de bruker på 125,250 og 650. Se bort i fra den pøntegreia de sveiser på toppen av 650 ramma, det er bare "pynt". Ikke alle årsmodeller har den forresten ?Greie nok. Daelim vet jeg ikke mye om men det jeg har hørt er positivt ihvertfall.
Akkurat nå har jeg Comet 250 og en 125 i ordre. Det drøyer no fantastisk med 2012 prisene forresten :-k

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Pollti »

Crinos skrev:Steike... Nummeret før jeg pakker kofferten og flytter til Italia! :lol
Jeg var jo Alfist i en periode, får børste av det igjen og tenke pasta og design igjen.. hehe.

Har lyst til det jeg og siden jeg er dønn hektet på Alfa og Cagiva . Men HG er ikke helt enig i innholdet på flyttemeldinga som jeg stadig prøver å få henne til å undertegne... En uting å lese papirer før signering altså !!! :orefk

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Pollti »

Og hva skal du ut å gjøre på motorveien ? Selv skyr jeg alt av motorvei når jeg ferdes på Kongerikets Krøtterstier uansett kubikk størrelse. . Mora di er ei foruftig dame syntes jeg men du trenger beskyttelse selv om du ikke ferdes på motorvei. Hør på mora di du ! Fornuftig dame .

Brukeravatar
Deas
Innlegg: 7
Registrert: 08 jan 2012, 12:29
Motorsykkelen din: x
Sted: Skien

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Deas »

Hei folkens, ikke meninga å dra opp en råtten tråd, men ville bare takke for hjelpen og informere om at det ble Honda VT 125 Shadow på meg! Nanana det føles så braa nanana! :D

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37918
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av AJ »

Deas skrev:Hei folkens, ikke meninga å dra opp en råtten tråd, men ville bare takke for hjelpen og informere om at det ble Honda VT 125 Shadow på meg! Nanana det føles så braa nanana! :D
Hey!
Gratlere :hallo

Så er det bare å vente på de første bildene, da ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Crinos »

Deas skrev:Hei folkens, ikke meninga å dra opp en råtten tråd, men ville bare takke for hjelpen og informere om at det ble Honda VT 125 Shadow på meg! Nanana det føles så braa nanana! :D
Hey hey.. Så gøy, og riktig gratulerer! :D

Er vell pent lite anna du bedriver tiden med nå for tiden da? hehe.. nyinnkjøpt sykkel og fint vær... Kan de bli bedre! :thumleft

Slenger meg på AJ og sier.. Venter i spenning på bilder! Mener å si du nevnte noe om at du likte å fotografere! :roll
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av stigagixx »

Gratulerer med sykkel! :prf

Veldig artig med flere jenter/damer på tohjuling ! :thumleft

Svar