Lunch i Poppi

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Lunch i Poppi

Legg inn av tagesk »

Dersom alt fungerer som det skal vil dagens tur til Poppi komme til syne hos SpotWalla mens jeg kjører.
De sier det er kaldt på innlandet. Kanskje jeg til og med får se rim på bakken. Man får ta den vinteren man får servert.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39749
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:Dersom alt fungerer som det skal vil dagens tur til Poppi komme til syne hos SpotWalla mens jeg kjører.
De sier det er kaldt på innlandet. Kanskje jeg til og med får se rim på bakken. Man får ta den vinteren man får servert.

[TaSK]
God tur :prop: :vs

Tage på tur.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 738
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av JanK »

Buon viaggio! :vs
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av tagesk »

Bilde

Oh well.

Men lunchen, den var bra.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Bosted: Sør-Trøndelag

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av SheDevil »

Ohhhhhhh..... :-k
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av Northman »

Det så glatt ut, men gikk bra med deg og ikke for mange skraper på moppa?
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av tagesk »

Northman skrev:Det så glatt ut, men gikk bra med deg og ikke for mange skraper på moppa?
Når man i januar er på 1500 moh og kommer inn i skyggen, da kan det lønne seg å senke farten FØR man kommer dit; når det viser seg at grusen byttes ut med polert is, da er det for sent å bremse.
Nytt jungelord.

Viktigste årsaken til at jeg har en GS er at det ikke blir skader av at man lar den seile avgårde et stykke på egen hånd.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av Northman »

Merkelig at du sier seile... Prøvde en sånn 1200GS i fjor sommer når jeg kjørte rundt nede i Marokko, det føltes litt som å kjøre båt :D

Man merket godt fronten som gikk opp og ned ved gass/brems. Det er virkelig et beist av en sykkel, når jeg gikk tilbake til R1'n etterpå var det som å kjøre en lilleputtsykkel :)

Tankstørrelsen på de er heller ikke å forakte, 35l hvis jeg husker rett, da kan man virkelig spise mil. Fikk kun prøvd den på svingete fjellveier, gav meg ikke mest tillit den halvtimen jeg kjørte... Hvordan er den på skikkelig asfalt og motorvei?
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av tagesk »

Northman skrev: Man merket godt fronten som gikk opp og ned ved gass/brems.
Neppe ned ved brems, eftersom GS'en ikke dykker.
Men opp ved gass, dét er sikkert (og derfor ned når du slipper gassen).
Men, altså, ikke ned ved brems.

99,99% av alle kilometer som bli kjørt med GS er på asfalt.
Med over 100 hester, oppreist posisjon og meget lavt tyngdepunkt er den idéell.
Katalogen fra Touracech + Wunderlich inneholder tilstrekkelig med greier uansett hva du ønsker deg.

Hustruen (for å unngå å komme med detaljer må jeg nøye meg med å si at hun er født før 1950) og jeg har ingen problemer med 1.000 km distanser PER DAG på vår gamle GS. Stor sykkel, ikke vibrasjoner, MASSEVIS med bagasjeplass, og en 700W dynamo for å drive alt Hun ønsker seg av greier.

Til bruk i terreng er den for tung.
Kjører du på grus vil du sette pris på at det ikke er så mange ting som kan gå i stykker når du velter.

Not affiliated with BMW in any way :roll

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av Northman »

tagesk skrev:
Northman skrev: Man merket godt fronten som gikk opp og ned ved gass/brems.
Neppe ned ved brems, eftersom GS'en ikke dykker.
Men opp ved gass, dét er sikkert (og derfor ned når du slipper gassen).
Men, altså, ikke ned ved brems.
Hehehe, det sier vel kanskje mer om kjøringa mi... Slipper ikke av før man skal bremse ;)
tagesk skrev:99,99% av alle kilometer som bli kjørt med GS er på asfalt.
Med over 100 hester, oppreist posisjon og meget lavt tyngdepunkt er den idéell.
Katalogen fra Touracech + Wunderlich inneholder tilstrekkelig med greier uansett hva du ønsker deg.

Hustruen (for å unngå å komme med detaljer må jeg nøye meg med å si at hun er født før 1950) og jeg har ingen problemer med 1.000 km distanser PER DAG på vår gamle GS. Stor sykkel, ikke vibrasjoner, MASSEVIS med bagasjeplass, og en 700W dynamo for å drive alt Hun ønsker seg av greier.

Til bruk i terreng er den for tung.
Kjører du på grus vil du sette pris på at det ikke er så mange ting som kan gå i stykker når du velter.

Not affiliated with BMW in any way :roll

[TaSK]
1000km er lengste dagsetappen jeg har unnagjort så langt på min, og det gikk greit, var i god form når jeg kom frem, men skal vel innrømme at man var litt stiv her og der :)

Har trua på at det er en god sykkel, men ut i fra testen har den ikke like stor "morofaktor" som den jeg har :) Selv om vi hadde stor moro av å erte kompisen min som kjørte den der nede. Spøker som kan du sette på kaffekanna, varme opp grandisen osv :D maskina hadde jo alt.

Han tok det hele med knusende ro, men ble litt paranoid etter at jeg var "uheldig" og "dultet" borti knappen for å skru på varmehåndtakene :D med over 50c var det varmt nok :) gode minner :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av tagesk »

Northman skrev: 1000km er lengste dagsetappen jeg har unnagjort så langt på min, og det gikk greit, var i god form når jeg kom frem, men skal vel innrømme at man var litt stiv her og der :)
1.609 km er absolutt minimum for å bli medlem av Iron Butt Association.
Sjekk logoen til høyre på sidevesken som ligger ned 8)

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av Northman »

tagesk skrev:
Northman skrev: 1000km er lengste dagsetappen jeg har unnagjort så langt på min, og det gikk greit, var i god form når jeg kom frem, men skal vel innrømme at man var litt stiv her og der :)
1.609 km er absolutt minimum for å bli medlem av Iron Butt Association.
Sjekk logoen til høyre på sidevesken som ligger ned 8)

[TaSK]
Vet, tar den i juni, målet er Bormio :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av tagesk »

Northman skrev: Vet, tar den i juni, målet er Bormio :)
Pass på papirarbeidet; jeg kjenner en som kjørte Deadhorse - Key West (8.800 km) men fikk papirarbeidet underkjent av IBA :punch

Bormio en flott men å overnatt på toppen av Gava er mye bedre.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av Northman »

tagesk skrev:
Northman skrev: Vet, tar den i juni, målet er Bormio :)
Pass på papirarbeidet; jeg kjenner en som kjørte Deadhorse - Key West (8.800 km) men fikk papirarbeidet underkjent av IBA :punch

Bormio en flott men å overnatt på toppen av Gava er mye bedre.

[TaSK]
Har hørt de er strenge på papirene ja, skal følge det opp, men gjør det mest for min egen del, presse litt og se hvordan det går, ingen krise om papirene ikke blir godkjente, eller om jeg må ta et hotell på veien. Har nok ikke den mest egna sykkelen til det, men moro er jeg sikker på at det blir! :)

Litt forelsket i Bormio/Italia, har vært der en gang før, og planen er å campe i Bormio noen dager med dagsturer rundt om kring før man setter kursen hjemover via Ringen og noen venner på veien.

Dessverre ikke så kjent i Italia, og google maps mener Gava ligger i Spania, har ikke lyst til å fortelle litt mer?

Alle tips mottas med takk :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 738
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Lunch i Poppi

Legg inn av JanK »

Northman skrev:Dessverre ikke så kjent i Italia, og google maps mener Gava ligger i Spania, har ikke lyst til å fortelle litt mer?

Alle tips mottas med takk :)
Kanskje han mente Passo di Gavia? :-k

http://en.wikipedia.org/wiki/Gavia_Pass

http://g.co/maps/kez7y

[video]http://www.youtube.com/watch?v=d51MrNfBWAk[/video]
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Svar