Vurderer tur i sommer, trenger tips!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

Northman skrev:Lurer litt på Venezia: Har det til vurdering å dra innom der når jeg er nede i dine trakter, bli fraktet rundt i en av de båtene mens man er på en liten snurr :)
Er som sagt negativ til storbyer på 2 hjul, kø og varme passer seg best i en bil med AC. Går det i tillegg ikke an å kjøre dit blir jo det problematisk, men de har vel veier der også? :)
Du kan kjøre ut dit, søk det opp på google så ser du. Der er parkeringshus som en bruker. Eg har no vert der i fjor og vi kjørte over.
Venezia er fint, men er en ide å forhåndsbetille hotell,ivertfall i helgene ellers så kan det hende dok får dyre rom.
Ikkje forvent noke spesielt uteliv der, er ganske labert i grunn.

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av Northman »

ZZR-Tom skrev:
Northman skrev:Lurer litt på Venezia: Har det til vurdering å dra innom der når jeg er nede i dine trakter, bli fraktet rundt i en av de båtene mens man er på en liten snurr :)
Er som sagt negativ til storbyer på 2 hjul, kø og varme passer seg best i en bil med AC. Går det i tillegg ikke an å kjøre dit blir jo det problematisk, men de har vel veier der også? :)
Du kan kjøre ut dit, søk det opp på google så ser du. Der er parkeringshus som en bruker. Eg har no vert der i fjor og vi kjørte over.
Venezia er fint, men er en ide å forhåndsbetille hotell,ivertfall i helgene ellers så kan det hende dok får dyre rom.
Ikkje forvent noke spesielt uteliv der, er ganske labert i grunn.
Var utelivet som fristet ja, på en lørdag f.eks. men finnes kan leve med å være kjørbar dagen derpå også, det er i grunn å foretrekke :D
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

Northman skrev:
ZZR-Tom skrev:
Northman skrev:Lurer litt på Venezia: Har det til vurdering å dra innom der når jeg er nede i dine trakter, bli fraktet rundt i en av de båtene mens man er på en liten snurr :)
Er som sagt negativ til storbyer på 2 hjul, kø og varme passer seg best i en bil med AC. Går det i tillegg ikke an å kjøre dit blir jo det problematisk, men de har vel veier der også? :)
Du kan kjøre ut dit, søk det opp på google så ser du. Der er parkeringshus som en bruker. Eg har no vert der i fjor og vi kjørte over.
Venezia er fint, men er en ide å forhåndsbetille hotell,ivertfall i helgene ellers så kan det hende dok får dyre rom.
Ikkje forvent noke spesielt uteliv der, er ganske labert i grunn.
Var utelivet som fristet ja, på en lørdag f.eks. men finnes kan leve med å være kjørbar dagen derpå også, det er i grunn å foretrekke :D
Er jo muli det er meir i høg sesongen, men ikkj forvent altformykje.
Venezia kan no enkelt opplevast på en dag og, kom tidlig, ras rundt med gondol,båt taxi ta en kaffe på san marco plassen, pasta på en kaffe i en uber smal gate. Går fint å ta det på en dag :thumleft

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av tagesk »

ZZR-Tom skrev:Venezia kan no enkelt opplevast på en dag....
What a waste.


Bilde

Bildet viser hovedgaten i Venezia.
Det er mulig å kjøre TIL Venezia, men det er ikke mulig å kjøre I Venezia.
Du finner bilder fra Venezia i min engelske MC-blogg.

Venezia er uten tvil det dyreste stedet i Italia.
Både å bo og å spise; å dra til Venezia for å spise masseprodusert pizza til 30 euro, det er som å kaste pengene ut av vinduet.
Jeg skal til Venezia til helgen. Jeg leter nemlig efter det som skal bli mitt faste tilholdsted i byen.
Problemet er at Venezia bare har to sesonger: Høysesong og ultra-høysesong.
Derfor må man finne et lite krypinn som er OK, men som ligger såpass avsides til at det ikke er for dyrt.
Jeg skal rapportere tilbake over helgen.

Mitt råd er altså det samme for Milano, Firenze, Venezia og Roma: Ta en langhelg heller enn å bruke av en MC-ferie.

[TaSK]
Sist redigert av tagesk den 15 jan 2012, 13:53, redigert 1 gang totalt.
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av tagesk »

Northman skrev:Var utelivet som fristet ja, på en lørdag f.eks.
Skal du ha uteliv, er Italia feil land å dra til.

Vel, også i Italia finner du Syden, men skal du til Syden er syd-Spania bedre.
Italienere, de går ikke "på byen".
De spiser.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av Northman »

Informasjon mottatt og notert bak øret :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av JanK »

tagesk skrev:Skal du ha uteliv, er Italia feil land å dra til.

Vel, også i Italia finner du Syden, men skal du til Syden er syd-Spania bedre.
Italienere, de går ikke "på byen".
De spiser.

[TaSK]
Det spørs jo hva man mener med uteliv... :-k

Dette er det jo vanskelig å finne, http://www.dagbladet.no/2011/07/04/nyhe ... /17130610/, om ikke ditt besøk sammenfaller med ett av Silvios Bunga Bunga partys da! :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

No elsker no avisene å ta ting heilt av skaftet, var i Ayia Napa for endel år siden og kom heimat til noken forjæ... overskrifter, kjente oss over hode ikkje igjen. Dei kan ta et lite tilfelle å gjere det om til noke meir ekstremt og som om ALLE skulle ha gjort det. Men no må eg no seie at eg har no sett et par heftige elskovs tilfeller på offentlige plasser, og det var i norge og dei var ivertfall ikkje ungdomer :lol

For å seie det sån, det skjer ikkje noke forferdlig mykje meir der nede en ka her heime, det er bere i eit støre format.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

Northman skrev:
ZZR-Tom skrev:
Northman skrev:Lurer litt på Venezia: Har det til vurdering å dra innom der når jeg er nede i dine trakter, bli fraktet rundt i en av de båtene mens man er på en liten snurr :)
Er som sagt negativ til storbyer på 2 hjul, kø og varme passer seg best i en bil med AC. Går det i tillegg ikke an å kjøre dit blir jo det problematisk, men de har vel veier der også? :)
Du kan kjøre ut dit, søk det opp på google så ser du. Der er parkeringshus som en bruker. Eg har no vert der i fjor og vi kjørte over.
Venezia er fint, men er en ide å forhåndsbetille hotell,ivertfall i helgene ellers så kan det hende dok får dyre rom.
Ikkje forvent noke spesielt uteliv der, er ganske labert i grunn.
Var utelivet som fristet ja, på en lørdag f.eks. men finnes kan leve med å være kjørbar dagen derpå også, det er i grunn å foretrekke :D
Kan no eventuelt ta turen ned om Kroatia, er noke lunde det eg hade i tankane i fjor og har planer om å gjere i år. Det vil seie at så lenge det ikkje krasjer med http://www.rockwerchter.be/en/, då blir det italia og belgia på returen.

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av Northman »

Har det planlagt rimelig løst, eneste som er spikret er vel IBA fra Sarp til Bormio, så får man ta en diskusjon på resten, østover er nok ingen dum idé.

Vært noe bortover der? Hvordan er veiene, folka og onklene?
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

Har ikkje vert der, men veiane skal vere flotte langs nedover kysten. Onkel må en no vere varsom med overallt, men dei kan ikkje ta fra deg lappen der nede :terge

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

Eg lagde foresten en tråd om det i fjord :doh
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... it=croatia

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av Northman »

Suverent, takker :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av Mysterion »

ikke ta ifra deg lappen? damn!!! hørs jo flott ut :P
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer tur i sommer, trenger tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

Når du er i utlandet så kan dei ikkje ta fra deg lappen siden det er utelands.
Men har hørt at Danmark,sverige og Norge har begynnt å samarbeide om det.
Men om det er heilt 100% sån skal eg vel vere varsom å utale mg om i grunn.

Svar