Haeggis skal på tur.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Crinos »

Jeg har ekte Harley bremser... dvs ABS effekt uten dyr ABS teknologi... :lol
Men bremser greit med to fingre for det om :thumleft

Når hadde du planer om å trille inn i Ungarn ? Som halvt ungarer og tilbrakt mesteparten av mine sommerferier i yngre dager der, så har jeg et tips eller to til hva som bør oppdages! :D
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev: Når hadde du planer om å trille inn i Ungarn ? Som halvt ungarer og tilbrakt mesteparten av mine sommerferier i yngre dager der, så har jeg et tips eller to til hva som bør oppdages! :D
Tidlig på 90 tallet har jeg kost meg et par sommerferier ved Balatonsjøen, nærmere bestemt Balatonfüred :b_c:

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:
Crinos skrev: Når hadde du planer om å trille inn i Ungarn ? Som halvt ungarer og tilbrakt mesteparten av mine sommerferier i yngre dager der, så har jeg et tips eller to til hva som bør oppdages! :D
Tidlig på 90 tallet har jeg kost meg et par sommerferier ved Balatonsjøen, nærmere bestemt Balatonfüred :b_c:
Det gleder meg å høre! Balatonfüred kjenner jeg GODT til.. Vi har familiehus ikke langt i fra... Zánka - http://g.co/maps/dsm3a" onclick="window.open(this.href);return false;

I min ungdom pleide jeg og min kusine å ta toget mellom Zánka og füred hele tiden. Vi viste ungdomskortet vårt på lokalbussen i Kristiansand og fortalte konduktøren at dette var den nye typen interrail billetter, og siden han ikke hadde elektronisk chip leser, kunne han ikke få kontrollert dette... :D
(ungdomskortene var litt missvisende, da det var tegnet en karrikatur av buss, sykkel og tog) :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:Det gleder meg å høre! Balatonfüred kjenner jeg GODT til.. Vi har familiehus ikke langt i fra... Zánka - http://g.co/maps/dsm3a" onclick="window.open(this.href);return false;
Du får legge opp til en MCsidens Balatonsjøen rundt - 2013, det hadde vært noe det... :thumleft

http://g.co/maps/fm4s8

Beklager et lite off topic...

Godtvoksen

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Godtvoksen »

Da har han dratt avgårde på tur: http://bike.no/content/2701/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Crinos »

Fet hjem! :prop:
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
MT-03
Innlegg: 26
Registrert: 08 nov 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Yamaha MT-03

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av MT-03 »

Haeggis har fått motorstopp!

"6 mil utenfor Brussel på motorveien. Klokken 0130: Astri er sur eller lei seg eller forkjølet og vlle ikke mer. Nesten tom for olje er hun også uten at det synes å være noen lekkasje. Hun stopper. Hæggis slår opp telt. Lite støm på mobilen, men han skriver at Astri var helt fin og formiddag og at toppen må være blåst på henne.
- Det er jo ikke rart hun hoster hvis hvis hun får olje i bensinen. Han håper han kan gjøre noe etter litt søvn..
Morra til Hæggis er veldig hjelpeløs nå. Ikke vet jeg hva dette betyr heller."


"Astrid er dævv.
Eller, strengt tatt vet jeg ikke, men hun tømte seg for olje uten noen synlig lekkasje, så jeg antar toppakningen er gåen, eller hele toppen blåst.
Hun starter og går, men ikke med noe gasspådrag.
Det tok 55 mil, men jeg vet foreløpig ikke om det har skjedd sakte eller plutselig.
La meg til i telt, og håpet å få ligge til hjelp fikk dagtakst.
Politiet var ikke enig. €300 i berging og €50 i taxi til Liege.
Skal se om jeg finner billig leiebil, så jeg kan få henne til Gent, og ta det derfra...
Skriver blogg med mer senere i dag :S

Jau-jau :p"

Uansett..andre har startet kronerulling. Jeg har satt inn 300 kr på Haeggis sin konto og vil sette inn 300 til neste mnd, og oppfordrer andre Mc venner på MCsiden til å støtte Haeggis slik at vi får ham videre. Haeggis vil garantert gi oss underholdning på turen :)

Konto nr til haeggis er 1203.72 42916
pay pal tormodhaglund@gmail.com

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av XRing »

Kronerullingen er godt igang på bike.no!
Som eier av eldre Yamaha og fan av Hæggis er det en ære og glede å få bidra.
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Godtvoksen

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Godtvoksen »

XRing skrev:Kronerullingen er godt igang på bike.no!
Som eier av eldre Yamaha og fan av Hæggis er det en ære og glede å få bidra.
Kan du eller andre gi meg en link til hvor Haeggis holder oss oppdatert om turen ?

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Svolp »

Her GV

http://bike.no/forum/thread.php?t=26694

Utover det blogges det også i ny og ne på bike.no.
Bla deg nedover siden så ser du det!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
MT-03
Innlegg: 26
Registrert: 08 nov 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Yamaha MT-03

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av MT-03 »

Godtvoksen skrev:
XRing skrev:Kronerullingen er godt igang på bike.no!
Som eier av eldre Yamaha og fan av Hæggis er det en ære og glede å få bidra.
Kan du eller andre gi meg en link til hvor Haeggis holder oss oppdatert om turen ?
http://bike.no/forum/thread.php?t=26694" onclick="window.open(this.href);return false;

Pluss at det legges ut blogger etterhvert på bike.no forside.

Brukeravatar
Haeggis
Innlegg: 239
Registrert: 26 okt 2009, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
Sted: På veien

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Haeggis »

Hahaha!
HER også???
Vanvittig; bikere er verdens beste!
Jeg jobber hardt med å skaffe ny motor her nede, og admin på det nederlandske Ténéréforumet har anmodet sine medlemmer om å hjelpe om de kan. Lkeledes gjorde han på motor-forum.nl.
En fyr har nå tilbudt meg og Astrid skyss til en annen i Nederland som har et verksted jeg kan stå i.
Nå mangler bare motoren! :D

...det står faktisk en ubrukt fabrikksny motor i Nederland. Den har ikke en gang motornummer, og har aldri vært startet. Men den står til 1000euro, så jeg har sendt dem en mail, og spurt om de kan gå ned på prisen.
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av jhn »

Haeggis skrev:Hahaha!
HER også???
Vanvittig; bikere er verdens beste!
Jeg jobber hardt med å skaffe ny motor her nede, og admin på det nederlandske Ténéréforumet har anmodet sine medlemmer om å hjelpe om de kan. Lkeledes gjorde han på motor-forum.nl.
En fyr har nå tilbudt meg og Astrid skyss til en annen i Nederland som har et verksted jeg kan stå i.
Nå mangler bare motoren! :D

...det står faktisk en ubrukt fabrikksny motor i Nederland. Den har ikke en gang motornummer, og har aldri vært startet. Men den står til 1000euro, så jeg har sendt dem en mail, og spurt om de kan gå ned på prisen.
Jada, her også. Skulle egentlig bare mangle, du gjør oss jo alle en tjeneste ved å fortløpende orientere oss som ikke har baller/mulighet til å gjøre noe tilsvarende.
Faktisk en såpass stor tjeneste, i mine øyne, at æ har et snev av dårlig samvittighet for ikke å ha spyttet inn noen små kroner enda :sorry , men det blir nok gjort.
Kan betraktes som et abonnement på god interaktiv mc-lektyre :prf

PS. Det har jo også medført at alle norges mc-folk e blitt invitert på kaffe og nog attåt i Grimstad, av en antageligvis hyggelig voksen dame, og det skal ikke kimses av :knegg

Brukeravatar
Haeggis
Innlegg: 239
Registrert: 26 okt 2009, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
Sted: På veien

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av Haeggis »

Ja, hun er en virkelig hyggelig dame, og det tilbudet er seriøst ment :D

Jeg tror vel terskelen hennes for å knytte nye bekjentskap er vesentlig lavere enn hos den jevne inngrodde nordmann etter å ha seilt jorda rundt i seks år...til tross for at hun ikke er motorsyklist. 8) :knegg
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Haeggis skal på tur.

Legg inn av AJ »

Ingen Haeggis-bilder fra turen hvor han har latt seg avbilde med sponset MCsiden.no T-skjorte... :eh
Hm... :scratch
Litt skuffende... sku' je mene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar