Lakkering, første forsøk, riktig?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av mekkern »

prater vi om små huller i lakken som ikke vil lukkes eller en litt ruglete overflate?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av Crinos »

Da jeg lakket mine tanker brukte jeg 1200 grit med våtsliping... Ingen antydning til appelsin-lakk i det hele tatt..
Har 4 lag med sort lakk (som også er våtslipt med 1200 papir mellom hver økt) og 4 lag med klarlakk.
Der ble lakken akkurat slik jeg ville ha den. Men... Det var lakkboks fra biltema.. Så det kan absolutt bli et bedre resultat... Planen var å relakkere i vinter, men så langt kom jeg aldri...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av Mysterion »

snakker du om å våtslippe lakken eller klarlakken?
har ingen erfaring med mellomslipe lakk. men klarlakken kan man mellomslipe/våtslipe...
bruk mye vann.
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av Crinos »

Mysterion skrev:snakker du om å våtslippe lakken eller klarlakken?
har ingen erfaring med mellomslipe lakk. men klarlakken kan man mellomslipe/våtslipe...
bruk mye vann.
Begge deler. Var ikke sikker på om det hadde noe for seg, så jeg tenkte jeg like så godt kunne øve på slipinga på selve lakken, så overføre tekninkken til klarlakken! :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av ArcticTiger »

Du har valgt en effektlakk, svart mettalic, hvordan blir det med "effekten" hvis du sliper på den?? Det er vel i mellom klarlakk omgangene det er aktuellt å mellomslipe, for å få det helt slett. Flere lag med klarlakk er for å bygge opp den djupe, "våte" glansen :yeyeye .
Det er myye jobb, og gjør du det skikkelig blir det helt rått. Det nytter ikke med en "vi-sprayer-overn-i-kvell-så-ern-færdi-i-mårra" jobb :[-(

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av Mysterion »

nei, dette tar tid.... brukte to uker på klarlakklegging på cosworthen.
ninjan lakkerte jeg ikke selv. men vurderer å lakke tanken selv om jeg kjøper nye kåper nå.
Kina kåper.... men har ikke giddi å brukt penger på det enda...
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av Gliciouz »

Usikker på om metallic effekten blir borte.
Men alt ble som jeg ville ha det utenom tanken. Så imorgen gjør jeg forsøk på våtsliping av den. har ikke brukt klarlakk enda.
I værste fall tar jeg tanken en gang om noen uker. Alle andre deler av kåpa er jeg nøgd med. Og nå må jeg jo få satt sammen doningen...blir jo ikke mange dager før det er bart ned til veien!"!!!!!

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av pelsen »

er ikke lakkerer, men noen tabber har jeg fått til, f.eks matting av metallic basefarge hvor mattingen ble synlig under klarlakken. Så dette er lurt å la være.
Matting av klarlakk mellom strøkene går fint med 1200 papir, det tar litt tid, men det blir mye mer jobb hvis man pusser hull i lakken

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av Kawasaki »

Gliciouz skrev:Usikker på om metallic effekten blir borte.
Men alt ble som jeg ville ha det utenom tanken. Så imorgen gjør jeg forsøk på våtsliping av den. har ikke brukt klarlakk enda.
I værste fall tar jeg tanken en gang om noen uker. Alle andre deler av kåpa er jeg nøgd med. Og nå må jeg jo få satt sammen doningen...blir jo ikke mange dager før det er bart ned til veien!"!!!!!
Som andre har sagt,få opp temperaturen. 15 grader er for lite. Og kanskje tok du tanken inn fra en kald plass før du lakkerte,slik at ståltempen på den var enda lavere?
La den ligge i romtemp over natten før du prøver igjen,og kom deg over 20 grader når du lakkerer.
ikkebike.norwegianforum.net

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Lakkering, første forsøk, riktig?

Legg inn av Pollti »

Bilde

Staselig bra ! Ikke amatør lakk da.

Svar