Side 1 av 1

DERBI GPR 125 4T, kort spørsmål :)

Lagt inn: 19 mar 2012, 13:43
av Bevernes
Hei, helt ny bruker her på mcsiden :vs , jeg har da Lett motorsykkel førerkort og er 18 år gammel. Har hatt en Yamaha dt125x og det er en fantastisk sykkel, men den solgte jeg pga bil lappen og nå angrer jeg meg grønn på det. Derfor vil jeg kjøpe meg en ny Lett motor sykkel og Jeg har ekstremt lyst til å prøve R sykkel.

Da valget mitt er fast bestemt på Derbi GPR 4T. Det er en 09 moddel til salgs i forhandler 10 minutter fra hjemmet mitt, men tingen ved den er at den aldri er blitt solgt eller kjørt. Til salgs for 39.990 kroner. Som ikke er så galt for en så og si splitter ny sykkel :-) Hva mener folk med valget mitt og hvilke erfaringer har dere med sykkelen?

Til slutt lurer jeg på om det med sikringen som skal gi 22 HK isteden for 15 også gjelder på 4-takterene???
Det sies at det skal gi flere hester og mange sier de faktisk merker forskjell :thumleft

Re: DERBI GPR 125 4T, kort spørsmål :)

Lagt inn: 19 mar 2012, 13:55
av mekkern
Hei-hei.

Hvordan kvalitetsnivået og pris og slikt aner jeg ikke..
men-når det gjelder den "sikringen" så var det som satt på syklene en "defekt/dummy/bløff"sikring og når en satte inn en som virket fikk en mer effekt -superenkel plombe.

når det gjelder 4T er det ikke noe å hente uten å bytte sylinder/stempel/kam og lignende.
disse motorene yter faktisk ikke mere.
litt kan muligens hentes med "defektanlegg" og filter/dyse men dette er ca 1-2hk hvis du har flaks.

fordelen er at 4T ikke bruker så mye drivstoff.

Re: DERBI GPR 125 4T, kort spørsmål :)

Lagt inn: 19 mar 2012, 14:04
av Bevernes
OKOK, takk for svar. Kan være et dumt spørsmål, men Har hørt fra andre at du ikke trenger å bytte så mye på en 4T fordi man kan justere på ting og tang elektronisk, som f.eks bensin innspruten og sånt? :P

Re: DERBI GPR 125 4T, kort spørsmål :)

Lagt inn: 19 mar 2012, 14:55
av Pollti
Har du rompa full av penger så kan du sikkert klare å få mere hester ut av den. Det har du sikkert ikke så da bør du høre på Mekkeren. Litt trimtape koster jo ikke all verden, billigste løsningen. Jeg har en 125 med all slags mulige modifiseringer elektronisk. Med skam å melde, den yter nok ikke noe mere enn orginalt som er 14,2 hk. Skal du ha en SMK som yter utover 15 hk bør du gå for Cagiva eller Aprilia med 2T motorer. En 4T får du minimalt ut av uansett, de yter bare ikke mere så enkelt er det.
Jeg har hørt historien om sikringen som fjernes på Sachs modellene før. Om det er så enkelt vet jeg ikke, høres litt for lett ut spør du meg. Tilby forhandleren 35 lange og se hva han sier. Får du den til den prisen så kan du jo prøve deg med litt oppkjørsels trimming. Muligens du finner noen svar her : http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ ... owforum=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: DERBI GPR 125 4T, kort spørsmål :)

Lagt inn: 20 mar 2012, 16:20
av Bevernes
Pollti skrev:Har du rompa full av penger så kan du sikkert klare å få mere hester ut av den. Det har du sikkert ikke så da bør du høre på Mekkeren. Litt trimtape koster jo ikke all verden, billigste løsningen. Jeg har en 125 med all slags mulige modifiseringer elektronisk. Med skam å melde, den yter nok ikke noe mere enn orginalt som er 14,2 hk. Skal du ha en SMK som yter utover 15 hk bør du gå for Cagiva eller Aprilia med 2T motorer. En 4T får du minimalt ut av uansett, de yter bare ikke mere så enkelt er det.
Jeg har hørt historien om sikringen som fjernes på Sachs modellene før. Om det er så enkelt vet jeg ikke, høres litt for lett ut spør du meg. Tilby forhandleren 35 lange og se hva han sier. Får du den til den prisen så kan du jo prøve deg med litt oppkjørsels trimming. Muligens du finner noen svar her : http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ ... owforum=16" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva mente du med oppkjørsels trimming? :P

Re: DERBI GPR 125 4T, kort spørsmål :)

Lagt inn: 20 mar 2012, 16:35
av mekkern
luftfilter og bråkepotte...enkelt i oppkjørsla.. :thumleft