Lett mc til lav jente!?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
lindamkl
Innlegg: 1
Registrert: 21 mar 2012, 21:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Lett mc til lav jente!?

Legg inn av lindamkl »

Hei! Jeg er ei jente på 15 år og 150 høy som skal begynne å kjøre opp til lett mc.
Men jeg trur det blir et problem å finne en jeg når ned til bakken på!
Har forelska meg litt i Yamaha YZF-R125 og i http://mc.autodb.no/autodb/search.wa2?_ ... Id=1421546" onclick="window.open(this.href);return false;

I værstefall så kan jeg kjøpe meg scooter 125, men tenker at den ikke går like bra/fort som de ovenfor?

Har forresten omkring 40000 å bruke.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Lett mc til lav jente!?

Legg inn av Svolp »

Hei Linda og velkommen hit!
Hvis bruken din bare skal være fra a-b og intet annet er jo en scooter midt i blinken.. Kjøregleden kan være vell så stor med det med mindre du planlegger større utflukter sommerstid!

Hva angår høyde er det vanskelig og si uten at du får prøvd den selv men jeg ser folk legge til seg forskjellige teknikker hvis dem er litt små i fohold til sykkel.

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: Lett mc til lav jente!?

Legg inn av Bager »

Den ktm-en du sendte link til er jo trimmet. den har 46 hk står det. og hvis du skal kjøre orginalt med den ktm-en så må du ha en plombe så gjør at den har en maksfart på 80 km/t hvis jeg ikke tar feil. og den er heller ikke veiregistrert (?) Det er jo ganske greit at den er det :P

Men yzf-er er gode sykler etter hva jeg har hørt. og 4-takts motor i de, så er jo litt billigere i drift også.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Lett mc til lav jente!?

Legg inn av JK95 »

Ktmen er jo en crosser for veien, og de er alltid høye :mk Yzf derimot, den er vesentlig lavere ;-) Jeg har selv prøvesittet en skil, og med mine 184 cm syntes jeg nesten den ble litt kort/lav :sk? Andre lave sykler er jo generelt alle customsykler, eventuelt er ikke Honda cbr så stor :prf

Svar