Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Hei.
Sikkert utallige tråder om dette på forumet deres, men jeg trenger litt hjelp her :)
Jeg har lenge ønska meg lappen på sykkel og fant ut at det ville være den perfekte 30 årsgaven til meg selv Så har starta på den og håper å få den i løpet av sommern.
Men det store spm er.
Jeg lurer da på hvordan sykkel en nybegynner bør kjøre/kjøpe. Sikler litt på Harley-Davidsons syklene syns dem er tøffe spesielt V-roden, men jeg er ganske høy omtrent 194 og veit da ikke om det er den beste sykkelen for meg...
Hvilke andre sykler bør jeg se på? jeg er ikke fan av plastraketter så dem er helt ute av bildet.
Har dere noen råd her på hva som er gode sykler og fordelene med dem?
Taknemlig for svar!
Sikkert utallige tråder om dette på forumet deres, men jeg trenger litt hjelp her :)
Jeg har lenge ønska meg lappen på sykkel og fant ut at det ville være den perfekte 30 årsgaven til meg selv Så har starta på den og håper å få den i løpet av sommern.
Men det store spm er.
Jeg lurer da på hvordan sykkel en nybegynner bør kjøre/kjøpe. Sikler litt på Harley-Davidsons syklene syns dem er tøffe spesielt V-roden, men jeg er ganske høy omtrent 194 og veit da ikke om det er den beste sykkelen for meg...
Hvilke andre sykler bør jeg se på? jeg er ikke fan av plastraketter så dem er helt ute av bildet.
Har dere noen råd her på hva som er gode sykler og fordelene med dem?
Taknemlig for svar!
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt!
88 Saab 900 Turbo restaureringsobjekt som er godt i gang.
00 Saab 93 Turbo
02 Yahamha XVS 650
88 Saab 900 Turbo restaureringsobjekt som er godt i gang.
00 Saab 93 Turbo
02 Yahamha XVS 650
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Hei zero900t og velkommen hit til MCsiden.no :=D> :=D>
Veldig spennende med oppkjøring til kl. A En god og fornuftig gave...til deg selv..absolutt!
Hva gjelder sykkel, så kan jeg godt forstå at V-rod frister, det er et smykke av en sykkel, og helt sikkert like moro å kjøre som det meste annet med 2 hjul og motor.
Men, å finne SIN type sykkel, en som passer godt til kropp og sinn, ja det er ikke enkelt.
Vi har mange som starter sine emner her inne med nettopp dette som utganspunkt, skal finne sin første sykkel, eller har gjort seg erfaringer som medfører at de ønsker å bytte type og modell for å finne en som passer bedre. Egentlig skulle vi vel alle gjerne hatt en 4 - 6 ulike sykler stående klare da det er enkelte vanskelige kompromisser en må inngå...før en tar det endelige valget.
Du får søke og lese litt, så kommer nok tipsene og rådene på løpende bånd her til deg også tenker jeg.
Det handler uannsett om hvilken sykkel DU selv vil tives med, og hvilken type sykkel som du synes passer deg best. Det er fornuft, følelser, forfengelighet, økonomi og drømmer i skjønn forening!
Selv startet jeg med en Yamaha Virago, den passet meg ikke, jeg satt sammenknøvlet på den, knærne var nærmest på høyde med haka Gikk så videre til cruiserstyle ved å kjøpe meg en Suzuki Intruder Volusia. Satt der med bena mer eller mindre rett ut, armene bred ut, men fant fort ut at dette heller ikke passet meg helt..spesielt når jeg ønsket å kjøre litt mer aktivt. Neste valg falt på en street/tourer Yamaha TDM 900. Rett-opp sittestilling, føttene litt mer rett under sitteposisjonen, ga en noe mer aktiv kjørestil. Fant vel da ut at dette "segmentet" Street-Sport-touring var mere min greie. Kjører nå en Kawasaki Z1000SX, denne gang litt mer spiss vinkel i knærne, litt mer framoverlent, og derav en litt mer "aktiv" kjørestilling. Så, som du skjønner, det kan skifte fort, etterhvert som man finner ut hva man liker og ikke, basert på egen erfaring.
Så overordnet tips: Gå for det du LIKER nå og som lommeboka tillater. Hadde jeg hatt lommebok til V-Rod første gang, hadde jeg helt sikkert kjøpt det...for der var jeg. Eller.. ..jeg hadde kanskje valgt NightRod...tøffe..de også!!
Uannsett, LYKKE TIL, og vi gleder oss til å følge deg frem mot lappen og valget av din sykkel!
Tror dette kommer til å bli en flott sesong
Veldig spennende med oppkjøring til kl. A En god og fornuftig gave...til deg selv..absolutt!
Hva gjelder sykkel, så kan jeg godt forstå at V-rod frister, det er et smykke av en sykkel, og helt sikkert like moro å kjøre som det meste annet med 2 hjul og motor.
Men, å finne SIN type sykkel, en som passer godt til kropp og sinn, ja det er ikke enkelt.
Vi har mange som starter sine emner her inne med nettopp dette som utganspunkt, skal finne sin første sykkel, eller har gjort seg erfaringer som medfører at de ønsker å bytte type og modell for å finne en som passer bedre. Egentlig skulle vi vel alle gjerne hatt en 4 - 6 ulike sykler stående klare da det er enkelte vanskelige kompromisser en må inngå...før en tar det endelige valget.
Du får søke og lese litt, så kommer nok tipsene og rådene på løpende bånd her til deg også tenker jeg.
Det handler uannsett om hvilken sykkel DU selv vil tives med, og hvilken type sykkel som du synes passer deg best. Det er fornuft, følelser, forfengelighet, økonomi og drømmer i skjønn forening!
Selv startet jeg med en Yamaha Virago, den passet meg ikke, jeg satt sammenknøvlet på den, knærne var nærmest på høyde med haka Gikk så videre til cruiserstyle ved å kjøpe meg en Suzuki Intruder Volusia. Satt der med bena mer eller mindre rett ut, armene bred ut, men fant fort ut at dette heller ikke passet meg helt..spesielt når jeg ønsket å kjøre litt mer aktivt. Neste valg falt på en street/tourer Yamaha TDM 900. Rett-opp sittestilling, føttene litt mer rett under sitteposisjonen, ga en noe mer aktiv kjørestil. Fant vel da ut at dette "segmentet" Street-Sport-touring var mere min greie. Kjører nå en Kawasaki Z1000SX, denne gang litt mer spiss vinkel i knærne, litt mer framoverlent, og derav en litt mer "aktiv" kjørestilling. Så, som du skjønner, det kan skifte fort, etterhvert som man finner ut hva man liker og ikke, basert på egen erfaring.
Så overordnet tips: Gå for det du LIKER nå og som lommeboka tillater. Hadde jeg hatt lommebok til V-Rod første gang, hadde jeg helt sikkert kjøpt det...for der var jeg. Eller.. ..jeg hadde kanskje valgt NightRod...tøffe..de også!!
Uannsett, LYKKE TIL, og vi gleder oss til å følge deg frem mot lappen og valget av din sykkel!
Tror dette kommer til å bli en flott sesong
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37963
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips!
Velkommen her på MCsiden.no, zero900t
Du vil garantert få en del råd, tips og personlige synsinger og meninger på det du spør om
Og du har helt sikekrt rett i at det er flere tråder om det samme her inne, uten at jeg har noen oversikt over disse.
Men samma det! Alltid hyggelig med nye folk som bites av MC-basillen. Og nye tråder har vi ingenting imot.
Men! så tenkte jeg at jeg likesågodt kunne benytte muligheten med tråden til å ikke bare gjelde deg, men flere som lurer mer eller mindre på det samme.
Derfor har jeg gitt tråden et nytt navn og satser på at det er greit for deg.
Hvis ikke er det bare å nedlegge en protest og gi en sånn til admin
Nytt navn på tråden: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Du vil garantert få en del råd, tips og personlige synsinger og meninger på det du spør om
Og du har helt sikekrt rett i at det er flere tråder om det samme her inne, uten at jeg har noen oversikt over disse.
Men samma det! Alltid hyggelig med nye folk som bites av MC-basillen. Og nye tråder har vi ingenting imot.
Men! så tenkte jeg at jeg likesågodt kunne benytte muligheten med tråden til å ikke bare gjelde deg, men flere som lurer mer eller mindre på det samme.
Derfor har jeg gitt tråden et nytt navn og satser på at det er greit for deg.
Hvis ikke er det bare å nedlegge en protest og gi en sånn til admin
Nytt navn på tråden: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Trenger tips og råd
zero900t,med din antydning om plastraketter har du allerede satt flesteparten av oss i offside,stort annet skjønner vi ikke noe som helst av...
Bare tuller...lykke til med oppkjøring og valg av sykkel,kan ihvertfall skrive under på at japsecruisere flest nok vil være i minste laget for deg.....
Men du finner nok den rette ..... med litt kyndig veiledning herfra..
Bare tuller...lykke til med oppkjøring og valg av sykkel,kan ihvertfall skrive under på at japsecruisere flest nok vil være i minste laget for deg.....
Men du finner nok den rette ..... med litt kyndig veiledning herfra..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Du er jo nesten en halvmeter høyere enn meg... så det spørs om det kommer fornuftige ting fra sånne pygméer (som skulle ønske meg ihvertfall 10 cm av benhøyden din).
Har ikke helt skjønt spørsmålet i forhold til hva som er Plastikkraketter i ditt hode i forhold til mitt eget, så derfor kaster jeg ut noen linker i forhold til hva jeg KANSKJE ville valgt hvis jeg har forstått det nogenlunde riktig, så får du eliminere etterhvert, for å gjøre oss andre klokere underveis.
1. Victory: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33511433
2. BMW 1100 RT http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34100109
3. HD Electra Glide http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34080131
4. Honda ST 1100 http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34075033
Tror jeg gir meg der, bare for å lodde i hvilken retning du heller.
Har ikke helt skjønt spørsmålet i forhold til hva som er Plastikkraketter i ditt hode i forhold til mitt eget, så derfor kaster jeg ut noen linker i forhold til hva jeg KANSKJE ville valgt hvis jeg har forstått det nogenlunde riktig, så får du eliminere etterhvert, for å gjøre oss andre klokere underveis.
1. Victory: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33511433
2. BMW 1100 RT http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34100109
3. HD Electra Glide http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34080131
4. Honda ST 1100 http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34075033
Tror jeg gir meg der, bare for å lodde i hvilken retning du heller.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Ser at du sier du er 194 høy. Det er jeg også. Jeg har slitt med dårlig økonomi en stund (dvs ikke rom til kjøp av ny motorsykkel), men drømme er heldigvis gratis. Jeg begynte også mine drømmer med Harley. Fat Boy stod lenge øverst på ønskelisten. Jeg hadde ikke råd, så det ble en gammel Yamaha i stedet. Den ga jeg 18.000 for. Den er alt for liten for meg. Det blir altfor mye lange bein som skal brettes i sikk og i sakk for å få plass, og etter en times kjøring, kvalifiserer jeg til å parkere på handicap-plasser..
Men drømmene har tatt meg videre til HD's Electra Glide, og derifra over til Goldwing. Begge to er sykler som er store nok til 194. En kompis kjører BMW K1200LT, og denne mener jeg også er stor nok, og da var det denne jeg siklet på en stund. Skulle se på en sånn en, men dumpet borti en ny 1200RT fra BMW, og forelsket meg i denne. En fin touring MC som man også sitter ganske oppreist på.
Så begynte flytteplaner og tanken om pendling opp, og ting ble plutselig litt mere realistiske. Det kom et snev av fornuft inn i bildet. Jeg måtte prøve å finne en sykkel som ikke bare tok meg fra A til B, men også noe som forlenger sesongen så lenge som mulig. Jeg har lagt merke til at politiet i hovedstaden mer eller mindre har kjørt sine 1200GS i hele vinter (I den grad vinteren i år kan kalles for vinter da..). Da begynte jeg å vurdere om kanskje noe i den klassen kunne være noe. Og der er jeg altså nå. En stor, ganske høy sykkel, type super motard eller lignende blir det nok utpå sommeren engang..
Men drømmene har tatt meg videre til HD's Electra Glide, og derifra over til Goldwing. Begge to er sykler som er store nok til 194. En kompis kjører BMW K1200LT, og denne mener jeg også er stor nok, og da var det denne jeg siklet på en stund. Skulle se på en sånn en, men dumpet borti en ny 1200RT fra BMW, og forelsket meg i denne. En fin touring MC som man også sitter ganske oppreist på.
Så begynte flytteplaner og tanken om pendling opp, og ting ble plutselig litt mere realistiske. Det kom et snev av fornuft inn i bildet. Jeg måtte prøve å finne en sykkel som ikke bare tok meg fra A til B, men også noe som forlenger sesongen så lenge som mulig. Jeg har lagt merke til at politiet i hovedstaden mer eller mindre har kjørt sine 1200GS i hele vinter (I den grad vinteren i år kan kalles for vinter da..). Da begynte jeg å vurdere om kanskje noe i den klassen kunne være noe. Og der er jeg altså nå. En stor, ganske høy sykkel, type super motard eller lignende blir det nok utpå sommeren engang..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Hei og velkommen hit zero900tzero900t skrev:Hei.
Sikkert utallige tråder om dette på forumet deres, men jeg trenger litt hjelp her :)
Jeg har lenge ønska meg lappen på sykkel og fant ut at det ville være den perfekte 30 årsgaven til meg selv Så har starta på den og håper å få den i løpet av sommern.
Men det store spm er.
Jeg lurer da på hvordan sykkel en nybegynner bør kjøre/kjøpe. Sikler litt på Harley-Davidsons syklene syns dem er tøffe spesielt V-roden, men jeg er ganske høy omtrent 194 og veit da ikke om det er den beste sykkelen for meg...
Hvilke andre sykler bør jeg se på? jeg er ikke fan av plastraketter så dem er helt ute av bildet.
Har dere noen råd her på hva som er gode sykler og fordelene med dem?
Taknemlig for svar!
En meget fin 30års gave du får må jeg si! La oss håpe at den kommer på tidligsommer, fremfor sensommer.
Nå mangler jeg ca 16 cm opp til deg, men tror fremdeles du fint kunne ha kjørt min sykkel. (Nei, ikke til salgs, bare som et eksempel), og i verste fall finnes det fremflyttersett med forskjellig strech på. Jeg har standard, men man kan få de med så mye som 4 tommer strech. Hadde jeg hatt det, hadde jeg aldri klart å nå frem til pedalene!
V-rodden sitter jeg ganske godt på, og ville tro at du også kan finne deg til rette på en slik en. Er det ny eller brukt sykkel du er på jakt etter, for det er mulig jeg vet om en Night-Rod her på sørlandet som er beefa opp litt som jeg tror er til salgs.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
wow her hadde det ramla inn mye morro å lese på
Ja drømmen er vel harley, spørs på økonomien men prøver å få alt til å gå her
Ellers har jeg vært innom electra gliden som det snakkes om her og den er absolutt et alternativ. Ble også tipsa om Honda sykler fordi de var enkle å håntere, billige i drift og lite reperasjoner på dem.
Det å skru selv skremmer meg i utgangspungtet ikke ( har klart å demontere en bil å sette den sammen igjen så bør det være enklere med en sykkel)
Det ligger jo sykkler langt ned i prisklassen som ser bra ut, men man får vel det man betaler for
Og godt mulig at jeg må ordne to sykkler da dama tar lappen samtidig å blir vel bare bråk om jeg kjøper til meg selv og ikke til hu å for hu ville kjøre selv
må ikke ha sykkel i år, men det hadde jo vært gøy
Ja drømmen er vel harley, spørs på økonomien men prøver å få alt til å gå her
Ellers har jeg vært innom electra gliden som det snakkes om her og den er absolutt et alternativ. Ble også tipsa om Honda sykler fordi de var enkle å håntere, billige i drift og lite reperasjoner på dem.
Det å skru selv skremmer meg i utgangspungtet ikke ( har klart å demontere en bil å sette den sammen igjen så bør det være enklere med en sykkel)
Det ligger jo sykkler langt ned i prisklassen som ser bra ut, men man får vel det man betaler for
Og godt mulig at jeg må ordne to sykkler da dama tar lappen samtidig å blir vel bare bråk om jeg kjøper til meg selv og ikke til hu å for hu ville kjøre selv
må ikke ha sykkel i år, men det hadde jo vært gøy
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt!
88 Saab 900 Turbo restaureringsobjekt som er godt i gang.
00 Saab 93 Turbo
02 Yahamha XVS 650
88 Saab 900 Turbo restaureringsobjekt som er godt i gang.
00 Saab 93 Turbo
02 Yahamha XVS 650
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Har ingen anelse om hvor lang din bedre halvdel er, så helt generelt: Ta hensyn til at hun kan ha HELT andre ønsker og forutsetninger for sykkelkjøpet enn deg.zero900t skrev:
Og godt mulig at jeg må ordne to sykkler da dama tar lappen samtidig å blir vel bare bråk om jeg kjøper til meg selv og ikke til hu å for hu ville kjøre selv
må ikke ha sykkel i år, men det hadde jo vært gøy
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
- Innlegg: 91
- Registrert: 09 mai 2012, 12:54
- Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
- Sted: Lørenskog
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Jeg har spurt om det samme selv til erfarne motorssyklister og mange mente på at en Bandit eller en Fazer, er gode førstegangs sykler.
Honda cbr er også et alternativ, men det er vanskeligere å manøvrere en R sykkel i forhold til Touring.
Honda cbr er også et alternativ, men det er vanskeligere å manøvrere en R sykkel i forhold til Touring.
Medlem Just Girls MC.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37963
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Ikke minst er CBF et godt alternativ. Den ahr en mer oppreist kjørestilling enn CBR'en.Menalux skrev:Jeg har spurt om det samme selv til erfarne motorssyklister og mange mente på at en Bandit eller en Fazer, er gode førstegangs sykler.
Honda cbr er også et alternativ, men det er vanskeligere å manøvrere en R sykkel i forhold til Touring.
Dexter har den forrige modellen mens Svein2 har den oppgraderte versjonen.
Ikke store forskjellen på disse rent utseendemessig enn at nymodellen har en eksospotte i stedet for to og noen småendringer i kåpedetaljer.
Er mulig å gjøre gode kjøp på gamle-modellen, for å si det slik, siden nyprisen også var gunstig. En bra sykkel med god kjørestilling, lastekapasitet og sterk og villig motor.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
Du blir aldri for stor for en Harley,hverken i høyden eller bredden...det kryr av eksempler ..lykke til med valget !!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kris
- Innlegg: 124
- Registrert: 10 aug 2010, 12:42
- Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
- Sted: Vikersund
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
jeg er ikke fan av plastraketter så dem er helt ute av bildet
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
tja... R-sykler er ikke de beste i bytrafikk og på grusveier, men på vanlig vei har nok R-syklene et klart fortrinn i i forhold til resten mhp manøvrerbarhet. Men i komfortklassen stiller de et stykke bak.Menalux skrev: men det er vanskeligere å manøvrere en R sykkel i forhold til Touring.
De fleste er nok enige i at R ikke er noe smart valg som første-sykkel
- stigagixx
- Innlegg: 132
- Registrert: 15 mar 2012, 19:50
- Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
- Sted: Ringsaker
Re: Ny på tung MC - tråden for gode råd og tips
R sykkel må da være helt knall til førstesykkel.
Hadde det som førstesykkel selv jeg.
Øvelseskjørte en del på min mors intruder, men må si at r sykler er mye mer lettkjørte.
Men smaken er vel det som tilslutt teller uansett.
Liker man ikke r sykler så er det også lov
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Hadde det som førstesykkel selv jeg.
Øvelseskjørte en del på min mors intruder, men må si at r sykler er mye mer lettkjørte.
Men smaken er vel det som tilslutt teller uansett.
Liker man ikke r sykler så er det også lov
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2