Ventetid...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Ventetid...

Legg inn av Saapekokern »

Hei alle sammen, etter å ha lest litt på forumet her de siste dagene, bestemte jeg meg for å opprette en egen profil her.

Holder på å skal ta mc-lappen om dagen, så jeg håper den er på plass i lomma relativt raskt.

Har kjøpt meg en Honda CB600 Hornet, 2003 mod med 28000 på telleren, så håper på mange fine turer og opplevelser med den i løpet av sesongen.

Hva tror dere om en Hornet som første sykkel? Har fått inntrykk av at dette skal være en god sykkel å starte med.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37911
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ventetid...

Legg inn av AJ »

Hyggelig, Saapekokern :thumleft
Velkommen hit til MCsiden.no - og lykke til med lappen. Må den komme kjapt og smertefritt :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Ventetid...

Legg inn av Northman »

Saapekokern skrev:Hei alle sammen, etter å ha lest litt på forumet her de siste dagene, bestemte jeg meg for å opprette en egen profil her.

Holder på å skal ta mc-lappen om dagen, så jeg håper den er på plass i lomma relativt raskt.

Har kjøpt meg en Honda CB600 Hornet, 2003 mod med 28000 på telleren, så håper på mange fine turer og opplevelser med den i løpet av sesongen.

Hva tror dere om en Hornet som første sykkel? Har fått inntrykk av at dette skal være en god sykkel å starte med.
Tror du har valgt deg en knallsykkel som du kommer til å lære mye på. Lykke til med lappen :thumleft
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ventetid...

Legg inn av Snikkeren »

Hei, og velkommen til MCsiden. :vs

Jeg tror nok ikke du trår feil med en Hornet som førstesykkel nei. :thumleft

Da venter vi bare på bilder. :yeyeye :mk
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Ventetid...

Legg inn av Saapekokern »

Skal komme med bilder når jeg får den, skal ha service og nye dekk først. Blir ikke lett å ha sykkelen stående i garasjen til førerkortet er på plass, men får vel bare holde seg i skinnet :D

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Ventetid...

Legg inn av Northman »

Saapekokern skrev:Skal komme med bilder når jeg får den, skal ha service og nye dekk først. Blir ikke lett å ha sykkelen stående i garasjen til førerkortet er på plass, men får vel bare holde seg i skinnet :D
Det er nok best, men jeg vet om en som ikke klarte det :redface uten å nevne navn :) Når fristelsen blir stor så tenk på konsekvensene ved uhell, de er såpass drøye at det i mine nå(litt eldre og klokere øyne) ikke er verdt det :[-X meeeen når jeg har viftet med pekefingeren så skal det vel sies at jeg har full forståelse for det at sånt kan skje :prop:
It is better to exist unknown to the law.

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Ventetid...

Legg inn av Saapekokern »

Det er nok best, men jeg vet om en som ikke klarte det :redface uten å nevne navn :) Når fristelsen blir stor så tenk på konsekvensene ved uhell, de er såpass drøye at det i mine nå(litt eldre og klokere øyne) ikke er verdt det :[-X meeeen når jeg har viftet med pekefingeren så skal det vel sies at jeg har full forståelse for det at sånt kan skje :prop:[/quote]


:P :p

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ventetid...

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Velkommen hit Saapekokern! Håper du får lappen snart :thumleft så du kan begynne å kose deg på Horneten, blir supert det :yeyeye

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Ventetid...

Legg inn av Saapekokern »

Takk for det, det håper jeg også :-)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ventetid...

Legg inn av EasyRider »

Saapekokern skrev:Skal komme med bilder når jeg får den, skal ha service og nye dekk først. Blir ikke lett å ha sykkelen stående i garasjen til førerkortet er på plass, men får vel bare holde seg i skinnet :D
Hei og velkommen :)

Da er vi 2.
Jeg har også sykkel, men ikke klasse A stemplet på kortet enda.
Håper å ha lappen i slutten av mai, eller før.
Med det været vi har i østfold om dagen, så må jeg si at ventetiden blir lang... særlig hvergang jeg ser syklen stå der i "båsen" sin og nærmest ber om å få bli luftet. =;
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Ventetid...

Legg inn av Saapekokern »

EasyRider skrev:Hei og velkommen :)

Da er vi 2.
Jeg har også sykkel, men ikke klasse A stemplet på kortet enda.
Håper å ha lappen i slutten av mai, eller før.
Med det været vi har i østfold om dagen, så må jeg si at ventetiden blir lang... særlig hvergang jeg ser syklen stå der i "båsen" sin og nærmest ber om å få bli luftet. =;
Håper å få den i løpet av mai jeg også, blir lenge å vente når sykkelen er på plass til uka...

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ventetid...

Legg inn av EasyRider »

Saapekokern skrev:
Håper å få den i løpet av mai jeg også, blir lenge å vente når sykkelen er på plass til uka...
Jeg har vært så heldig å ha en kamerat som stiller villig opp og blir med å øvelsekjører.

Du har ikke den muligheten? vil anbefale på det sterkeste.
Veldig greit å øve på ting som kjørerlærer mener du bør bli bedre på.

Samtidig får du jo luftet syklen litt. Så en slipper å ha det suuuget 100% 24/7 :P :p
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Ventetid...

Legg inn av stigagixx »

Velkommen !

Sykkelen du har handlet er jo en helt knall sykkel å starte med.

Jeg gjorde det samme som deg da jeg drev med lappen.
Jeg kjøpte meg sykkel før jeg fikk den fine A'en påskrevet i førerkortet.
Det jeg gjorde var å sette sykkelen i garasjen til min far.
Hadde den stått hjemme hos meg så tror jeg ikke at den hadde fått stå i ro.

Nå var jeg heldig allikevel. Både min mor og far kjører mc så jeg fikk heldigvis kjørt en del.
Om du kjenner noen som kan være med deg er det helt klart en stor fordel.
Da kan du ,som skrevet over, øve på ting du gjør på kjøretimene. Og du vil ende opp med mindre timer og billigere lapp ;)

Lykke til med lappen ! Du kommer aldri til å angre .
(Så lenge du klarer å ha lappen i behold) ;)

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Ventetid...

Legg inn av Bjønnavind »

Hei og velkommen til forumet!

Jeg tror også du kommer til å trives på den sykkelen! Den er ikke for sinna for en fersk fører! :thumleft

Jeg ventet med å kjøpe den første sykkelen til jeg hadde lappen i handa! Grunnen til det er at jeg var for utålmodig da jeg holdt på med billappen! Kjøpte bil først, klarte ikke vente og endte opp med utsettelse og bot :redface :fool: :doh

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Ventetid...

Legg inn av Saapekokern »

Har kanskje mulighet til å få øvelseskjørt noe, satser på det. Gleder meg til første kjøretime på tirsdag :-)

Svar