God Vinter

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

God Vinter

Legg inn av Joppe »

Siste turen ble tatt i dag. Den ble nokså ufrivillig den siste da batteriet....som burde vært skiftet tok kvelden. En smule motvillig ble sykkelen plassert i verksteden, men etter å ha dyttet Fj'en en halv kilometer med en saftig oppoverbakke før den sto i gården bør vel vinteren brukes til å trene en meget utrenet kropp :blob2: :blob2: :blob2:

Snakkes til neste sesong.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: God Vinter

Legg inn av rogg »

Joppe skrev:Siste turen ble tatt i dag. Den ble nokså ufrivillig den siste da batteriet....som burde vært skiftet tok kvelden. En smule motvillig ble sykkelen plassert i verksteden, men etter å ha dyttet Fj'en en halv kilometer med en saftig oppoverbakke før den sto i gården bør vel vinteren brukes til å trene en meget utrenet kropp :blob2: :blob2: :blob2:

Snakkes til neste sesong.
Håy..
Går du i dvale? Her kan vi snakke hele vinteren, ja særlig nå som vi ikke er så mye ute å kjører... :D

Og hver er det ikke som burde bruke vinteren til trening.....? Nei, å trene det er slitsomt det :lol:
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: God Vinter

Legg inn av bm »

Joppe skrev:Siste turen ble tatt i dag. Den ble nokså ufrivillig den siste da batteriet....som burde vært skiftet tok kvelden. En smule motvillig ble sykkelen plassert i verksteden, men etter å ha dyttet Fj'en en halv kilometer med en saftig oppoverbakke før den sto i gården bør vel vinteren brukes til å trene en meget utrenet kropp :blob2: :blob2: :blob2:

Snakkes til neste sesong.
Siste turen er ikke tatt ennu, her vest er det nesten sommertempraturer, blir for varmt med for i jakken. Har vært en utrolig varm høst og sykkelen parkeres ikke ennu...............

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Re: God Vinter

Legg inn av B. Sveigdalen »

rogg skrev:Her kan vi snakke hele vinteren, ja særlig nå som vi ikke er så mye ute å kjører... :D
For å ha noe å skrive om her i vinter, kan jo de som har muligheten til det, poste litt bilder, og fortelle litt fra hva som skjer under vinteropplaget. Enkelte lagrer bare sykkelen sin, kanskje til og med hos en forhandler, mens andre har sykkelen stående i oppvarmet verksted, og benytter vinteren til å demontere og gjøre arbeid og oppgraderinger på sykkelen.

Som initiativtaker skal jeg se om jeg får tatt bilder og lagt ut en rapport til neste helg.
GSX-R 750

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: God Vinter

Legg inn av bm »

B. Sveigdalen skrev:
rogg skrev:Her kan vi snakke hele vinteren, ja særlig nå som vi ikke er så mye ute å kjører... :D
For å ha noe å skrive om her i vinter, kan jo de som har muligheten til det, poste litt bilder, og fortelle litt fra hva som skjer under vinteropplaget. Enkelte lagrer bare sykkelen sin, kanskje til og med hos en forhandler, mens andre har sykkelen stående i oppvarmet verksted, og benytter vinteren til å demontere og gjøre arbeid og oppgraderinger på sykkelen.

Som initiativtaker skal jeg se om jeg får tatt bilder og lagt ut en rapport til neste helg.
Følger deg her, nå er rydding i garasjen på gang. Sykkelen har fått en plass som gjør at det er enkelt å ta denne ut når det byr seg. Foreløpigt er tempraturen og mangel på snø her vest helt topp. I dag ble det 2 - 3 timers tur....
planlegger å strippe jernet helt i vinter, bilder skal forsøkes formidlet her...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Jepp, henger meg med her. Vil ikke si når bildene blir lagt ut, men de kommer etterhvert. Det er blitt en del arbeid med Daelimen til min datter, så bilder kommer det sikkert til å bli.
Shadowen min trenger bare et oljeskift, rensing og smøring av kjedet. Skifter bakdekket til våren.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Begynner nu å vurdere å parkere sykkelen for vintere og begjynne å mekke. Tok et par timers tur, oppholdsvær, måtte bare ut på hjul når det endeligt var opphold. Men selv om gradestokken viste nesten 10+ var det kaldt som bare fy.
Mandag sier værmeldingen at man bør ha med redningsvest.. +at det senere i uken blir kaldt :( :( :(

GSXR

Re: God Vinter

Legg inn av GSXR »

B. Sveigdalen skrev:
Enkelte lagrer bare sykkelen sin, kanskje til og med hos en forhandler, mens andre har sykkelen stående i oppvarmet verksted, og benytter vinteren til å demontere og gjøre arbeid og oppgraderinger på sykkelen.

Som initiativtaker skal jeg se om jeg får tatt bilder og lagt ut en rapport til neste helg.
Høres meget bra ut, alltid artig å se godt utført arbeid :wink: .
Ser frem til å få input om fremdriften.

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

He, he. Noe voldsomt prosjekt er det ikke snakk om, det er kun små forbedringer, samt litt sårt tiltrengt vedlikehold og rens. Bortsett fra selve kåpene, ser det ikke ut til at det er så mye som har blitt vasket de siste årene.

Først et oversiktsbilde av rommet som jeg har sykkelen i:

Bilde

Ikke noen kjemeplass, men greit nok.

Det som har blitt gjort hittil er at jeg har montert en ny bakdemper. Siden denne er fra en nyere sykkel ('91) har den eksternt reservoir, og jeg måtte sveise på et feste for dette på bakramma. På bildet under ser dere denne, samt de hvite blinklysglassene jeg omsider fikk fra USA.

Bilde

Bremsekive bak og bremseklosser rundt om, samt bremsevæske er også byttet. Dessuten er alle kåper plukket av, og alt innenfor er vasket og rensket opp. Motorolje, og oljefilter og luftfilter er også byttet.

Det neste på planen er å plukke ut starteren for å byttet o-ringen i innfestingen. Men for å få ut den ene festeskruen til starteren, må dynamoen også ut, så det baller på seg, dette. :) Girpedalen er også blitt noe slarkete, så her skal jeg bytte en kulebolt og lage en ny foring.
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Flott, B. Sveigdalen...dette kan bli en fin vinter med mange garasje-bilder.
Så det er bare å lade kamera karær.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Ja da spørs det om ikke jernet er parkert for i år (nesten, kan friste med en tur i finvær) etter en tur på lørdag endte det opp med at henderne fikk hver sin tur ned på sylindrene for å få varme i fingertuppene (hjemmelaget "cruisecontroll"). Årsaken er nok mest at hanskene er for pinglete, skrotten eller var ok.

Men dog lell kulde og salt, turen var en nytelse.....

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Kalt....det er bare forbokstavene. Var nede i minus 9,7 gr. i Svelvik på morgenen i dag. Da er det godt å sette seg i Skodaen og slå på setevarmen.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

på tur i dag, Bergen 6-8 + grader. Ute på tur med jernet for å kjøpe julepresnger + non mil ekstra... for tja.. ren nytelse og kos....

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Til helgen er det varslet temp. på opp til 10 + grader, ut på tur er planen, selv om det følger med litt vann fra oven....

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Det er meldt om +5gr. her på østlandet, men snø og is på veiene frister ikke til noe kjøretur.
Ønsker deg god tur bm, og ta det rolig. Det kan være glatt i svingene
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar