"Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av Pollti »

Håper å være hjemme 23. juli. Ser sikkert festelig ut hjemme siden det har blitt gravd ny drenering fra huset og til avløpskummen (alt av trær er rapportert gravd opp) og det er er en snekker som vaker rundt hvert øyeblikk. Mureren kommer snart også.... Reineste Kabul tilstandene vil jeg tro ? 17. august er jeg ihvertfall hjemme for da er det planleggingsmøte med advokat før det blir sak mot Skattevesenet :evil Advokaten har nok litt mere korrekt uttrykksmåte tror jeg :redface Rundt 5 august så drar jeg i vesterled. Må møte avkom der borte og deres mor også hadde jeg tenkt å Hyseprate med Geir hvis han virrer rundt i området også er det ørten kaffeslaberas med bedehusmafiaen som jeg må lide meg gjennom... HG påstår jeg slipper unna det i år men jeg kjenner at klokka er 11:59:59 !Brent barn lukter ille. Alfaratien tar meg sikkert hjem som den pleier og med totalforakt for fartsgrenser og trafikk regeler ?
SMS når det nærmer seg for deg. Vi har mange fine småveier å kjøre på hvis en ikke trenger motorvei hastighet og har god tid. Seng,bad og kjøkken ordnes greit :prf

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av Pollti »

ikke noe slår hjemmebakeriet på Hvasser på en tidlig morgen. Er en litt kamerat der så drysser det de herligste bakeverk gjenom vinduet for en rimelig penge sånn før Gamle Erik har stått opp.
Får jeg napp der så iler jeg litt lengre ut i marka, hiver PitPuddelen ut av ryggsekken og fyrer opp gassblusset og så fortærer vi litt Nescafe mens bakerverket mumses inn. Rett og slett herlig !

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av mekkern »

Høres bra ut...kommer med 600 delemixer`n-den kan kjøres over alt-.. rister deilig gjør den også:P :p

sitter og venter på svar hvordan det har gått med A1 lappen til guttungen i dag-oppkjøring i monsun.. :sk?

Edit:bestått!

da skal nok hysa få kjørt seg snart.. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37895
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:
sitter og venter på svar hvordan det har gått med A1 lappen til guttungen i dag-oppkjøring i monsun.. :sk?

Edit:bestått!

da skal nok hysa få kjørt seg snart.. :knegg
Gratulerer til guttungen :knegg :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Rune R
Innlegg: 54
Registrert: 05 jul 2012, 14:10
Motorsykkelen din: Honda Transalp 650 -2000
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av Rune R »

Jeg kjører selv med campingvogn og syntes det der er en hårreisende forklaring.
Hvis de ikke kan bråbremse så må de enten:
1. tømme bilen/pakke om så den tåler brå oppbremsinger
2. levere fra seg lappen... (Seriøst!)

Vi har selv stablet og plassert ting slik at en brå oppbremsing ikke er noe problem. (Har testet, under sikre omgivelser)

Hva hvis denne bobil sjåføren hadde møtt en bil, ville han da tatt front til front og fått alt mulig drit i bakhodet?
Ja det høres jo trygt ut...

PS. Siden jeg er på et caravanforum også så har jeg hørt litt med de hva de syntes om slik oppførsel, jeg både håper og tror at dette ikke er normal oppførsel (selv om jeg observerte en campingbil som svingte inn foran jobb med potteplante og kaffekopp på bordet bak føreren...)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av SuperMorten »

Rune R skrev:(selv om jeg observerte en campingbil som svingte inn foran jobb med potteplante og kaffekopp på bordet bak føreren...)
Limt fast..? :scratch
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Godtvoksen

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av Godtvoksen »

Svolp skrev:Kjørte suleskar på onsdag! Møtte bare sykkler, kjør nå før ferien og slipp bobila :-) Er gjerneen og annen tysker dom forviller seg opp på fjellet men dem kjører i allefall sakte :thumleft
Det var vel da onsdag 23 mai, og da tror jeg at det var deg vi møtte når vi hadde vår lokale onsdagstur. Du tok deg vel en pause og nøt naturen ca midtveis?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av Intruder »

I lav fart touchet jeg såvidt bakenden på en varebil i Brumunddal ved en bråstopp i Brumunddal her om dagen...
Hverken Intruderen eller varebilen ble skadd,og bilføreren,eieren av den lokale campingplass og jeg ble enige om å ta en kaffekopp der nede en dag... :mk
MCregel nr 1 hold avstand og følg med... :sick:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av Pollti »

jippi !! Da får den Hvite Fare kjørt seg nå da Mekkis ? I år har jeg øket råkjøringa mht turtallet på Hysa med flere 100%.I den grad en kan råkjøre med en 125 ccm :scratch Nesten så jeg begynner å ane hvorfor Richar Hyosung averterer topper ? Drar den godt opp i rødt område både titt og ofte. Funker enda da ?
Den siste Hysa dro jeg langt inni rødmerkinga fra den var ny og brukte bare 5 gear i nedoverbakker. Rå innkjøring egentlig men den går bedre enn HG sin ihvertfall som jeg har mishandlet sterkt i år sammenlignet med den Hvite Fare. Det meste jeg har notert meg er at 2011 hadde ikke mye spon på bunnpluggen mot 2012 som hadde pluggen mere enn full av spon :scratch På Den Hvite Fare har jeg aldri sett spon ?

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av mekkern »

Har ikke skiftet olje ennå men den gjør da 80kmh på rødfeltet på 3 gear opp oslofjordtunellen med meg på... :-J

bare raceren kommer hjem fra sverige i helga så går hysa avgårde.-litt bedre plass i garagen.. :sk?

lukter på noen nye prosjekt for vinterhalvåret...lurer på noe skikkelig upålitlige greier fra japan eller italia-helst 2 takter.. :redface
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av Pollti »

Rett under rødfeltet vel ?

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av mekkern »

par hundre innpå? ellers så drar den vel 100 på 4...på flata da... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av poulet_cavalier »

En elbil lå i ca. 30 i 40 sone i Asker - når jeg prøvde å kjøre forbi vrengte han bilen over og presset meg i grøfta. Ut kommer fyren og sier at her leker det barn så her skal det ikke kjøres forbi.

Ingen skader, men kunne like gjerne endt ille. Han må da kunne kalles like stor tulling som bobilsjåføren?

Hva skal man gjøre med sånne?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av mekkern »

ringe politiet med en gang..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av fikse »

poulet_cavalier skrev:
Hva skal man gjøre med sånne?
Ballaluminium på kneskålene :prop:

Neida :-) Politi? Nytter iallfall ikke å argumentere med en som definitivt ikke har forstått et par grunnleggende trafikkregler.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar