Schuberth C3 problemer.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Schuberth C3 problemer.

Legg inn av Coach »

Hallo

Kjøpte meg en C3 for et par mnd siden. Har brukt den under min tid på kjøreskolen og litt nå i etterkant. Har litt problemer med den. Masse vindsus gjenom luftingen i top av hjelmen uansett om den er stengt eller ikke. Har vasket visiret 2 ganger og fått masse små striper som er veldig ekle og se igjenom når det er solskinn. Skylte visiret i vann før jeg gjorde det rent. Det siste er trekket inne hjelmen ved kinnene som løsner hver gang jeg tar den av meg.

Noen råd her?
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av JohnnyTh »

Hva sier forhandleren?
Jeg hadde problemer med skruer som løsnet på en shoei multitec. Forhandler mente det var det ikke noe å gjøre med siden hjelmen var mer en 2 år. Men importøren syntes det var det og sente meg nye skuer uten at det kostet 5 øre.

Så tipset mitt er å kontakte forhandler eventuelt importør.

Johnny
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av mekkern »

Luftinntaket over visiret har jeg tapet tett..
visiret(polykarbonat-ikke glass) må du bløte litt først-siden tørke med REN bomullsklut-papir matter visiret-husk det er treværk.
innmaten har jeg ikke hatt prob med..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av Duville »

StigRoar skrev:Hallo

Kjøpte meg en C3 for et par mnd siden. Har brukt den under min tid på kjøreskolen og litt nå i etterkant. Har litt problemer med den. Masse vindsus gjenom luftingen i top av hjelmen uansett om den er stengt eller ikke. Har vasket visiret 2 ganger og fått masse små striper som er veldig ekle og se igjenom når det er solskinn. Skylte visiret i vann før jeg gjorde det rent. Det siste er trekket inne hjelmen ved kinnene som løsner hver gang jeg tar den av meg.

Noen råd her?

Snakk med selger / importør. Ikke begynn å surr med å forsøke å reparere noe så lenge det er garanti som kanskje dekker dette. Vindsus i luftingen finnes ikke på min men jeg kjører jo aldri over 180 for det klarer ikke mcen min... Riper på visir er kanskje ikke garanti så det som har hjulpet meg litt er å bruke glasspolering og polere godt og lenge.....

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Schuberth C3 problemer.

Legg inn av KydeX »

Jeg bruker microfiberklut på visiret på min C3. Har ingen vindsus i min lufting, hverken stengt eller åpen, så det ville jeg fått sjekket. Heller ingenting løst på min. Faktisk er jeg superfornøyd med den. Har også montert Scala rider G9 på den, og måtte da demontere og montere innmaten igjen. Det var kjempegreit å få til. Topp design.

Som sagt, få den inspisert.

Edit: for å spørre litt dumt, åpner du hjelmen før du tar den av? Hvis ikke kan jeg se for meg at ting kan løsne.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av JohnnyTh »

Når jeg skal vaske visiret tar jeg vått toalettpapir og lar det ligge på visiret i 5 min, det løser opp eventuelle bugs så de er lettere å fjerne.

Jeg har heller ingen problemer med min C3, flott hjelm. Kona har shoei neotec og den er veldig lik til c3, faktisk synes jeg den nye neotecen er så fin at jeg ikke vil prøve den.

Håper du får orden på c3 hjelmen din den er alt for bra til å ha slike problemer. Men jeg har sett på utenlandske forum at andre klager på susing.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av Coach »

Tok turen til forhandleren idag. Han sjekket luftingen i toppen. Han fant ingen feil. Jeg nevnte også at polstringen gled opp hver gang jeg tok hjelmen av. Han forklarte at slik var det på disse hjelmene. Jeg sjekket med en annen c3 de hadde der og polstringen er like stor på 56-58 som 64-66. Derfor kan kinnpartiet gli fra hverandre da du tar den av, her snakker vi om et overlapp på 7mm på str 64-66 og 4 cm på str 56-58 så det er ingen problem på de minste modeller.

Skal ikke en hjelm til 5-6000 slippe og monteres igjen etter bruk?

Som man ser litt rundt om kring er enkelte hjelmer helt stille og andre har litt vindsus i ventilen.

Selgern var hyggelig å skulle snakke med forhandler mandag. Men han trodde det var slik det var.

Må si at hjelmen er veldig god på hodet nær som dette da.
Blir litt frustrert over at kvaliteten på en hjelm i denne prisklassen ikke holder høyere standar og at JEG må modifisere den for at den skal funke for meg.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Schuberth C3 problemer.

Legg inn av KydeX »

Enig i at en så dyr hjelm ikke bør oppleves som trøblete. Min er 56, så da er det vel derfor innmaten min ikke løsner.

Vet dessverre ikke helt hva du kan gjøre dersom forhandleren mener den er i orden :( Jeg synes som sagt min er helt topp.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av Coach »

Noen trøndere er litt tjukke i nøtta sjø.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av Duville »

StigRoar skrev:Noen trøndere er litt tjukke i nøtta sjø.

ja aa



øøøøæææ neiii
(noen har sagt at man ikke trenger å si at høyt at man er enig)
- og så kjører noen veldig fort
:twisted :lol

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av RuneMC »

Første hjelmen jeg kjøpte var en OSBE åpningshjelm. Jeg gjorde to feil
1) Den var romslig - dvs for stor. Kjøpte XL når jeg skulle kjøpt L. Dermed kommer det ekstra mye vind inn i hjelmen. Nye hjelmer skal føles trange første dagene.
2) Det var en åpningshjelm med lite "padding" på delen som dekker kjeve/hake. Har gått helt over til helhjelmer etter det - mye mindre luft inn foran ved hakepartiet og dermed også mye mindre støy.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Schuberth C3 problemer.

Legg inn av KydeX »

Vel, ifølge Schuberth sine nettsider så har faktisk C3 en db mindre støy enn S2.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av Coach »

Jeg vil ikke si at det er støy i selve hjelmen. Den er faktisk veldig bra. Det er lufinntaket på toppen som lager støy. Åpen eller lukket. Når jeg tar hansken opp og dekker for dette under kjørinng, blir det helt stille.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Schuberth C3 problemer.

Legg inn av Duville »

StigRoar skrev:Jeg vil ikke si at det er støy i selve hjelmen. Den er faktisk veldig bra. Det er lufinntaket på toppen som lager støy. Åpen eller lukket. Når jeg tar hansken opp og dekker for dette under kjørinng, blir det helt stille.
Det er vel der fartsvinden treffer fra skjermen på mcen....

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Schuberth C3 problemer.

Legg inn av KydeX »

Duville skrev:
StigRoar skrev:Jeg vil ikke si at det er støy i selve hjelmen. Den er faktisk veldig bra. Det er lufinntaket på toppen som lager støy. Åpen eller lukket. Når jeg tar hansken opp og dekker for dette under kjørinng, blir det helt stille.
Det er vel der fartsvinden treffer fra skjermen på mcen....
Aha, her er sikkert problemet, for jeg har ikke støy på min. prøv en annen sykkel hvis du har sjans og se om det endrer seg.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Svar