Kveldstur

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Kveldstur

Legg inn av Dimzum »

Ungene i seng forlengst og kanskje man skulle ta seg en tur på sykkelen. Kikker ut vinduet, overskya, men ingen mørke skyer. Skimter veien utenfor og den ser da nogenlunde tørr ut. Så har det altså tørka opp etter ettermiddagens syndeflod. Bestemmer meg for definitivt å ta en tur - en kort en - kjenner at jeg gleder meg. Det obligatoriske "kjør forsiktig" fra sofaen - med den like obligatoriske "Jada -ha det" til svar.

Ikke varmt ute, kveldskaldt men egentlig bare friskt. Hvor skal jeg legge turen? Skal jo ikke kjøre så langt da, bare en liten tur. Max en halvtime! Legger kursen mot svenskegrensa. Kjører rolig og fint. 70-sone skal man ikke kimse av.. Ut av byen og inn i 80-sone. Drar på litt i pur glede, men roer det raskt ned og fortsetter godt innenfor sertifikatgrensa. Herlig dette. Deilig. Ikke en bil å se, veien helt for meg selv. Fryder meg nå, og innser at jeg ikke kan snu selv om "halvtimes-budsjettet" vil ryke. Milene bare farer avgårde. Får liksom ikke nok, vil ha mer, mer, mer. Lenge, lenge etter at man har gjort svenske av seg får jeg øye på ei fin avkjøring. Ikke en krusning på vannet som ligger rett ved. Parkerer sykkelen og rusler ned. Setter meg på en stein og kikker litt på stillheten. Nydelig! Kan man ha det bedre?

Hjemover lar jeg sykkelen dra på litt igjen. Er jo ikke ett menneske å se her ute i ødemarka. Deilig å kjenne at alt funker. Roer det ned etterhvert - vil ha hjemturen til å vare.

Vel hjemme, mange timer senere. Nesten litt vemodig, men går inn med et smil om munnen. Sykkelen trygt parkert i garasjen. God natt, og takk for turen!

Var forresten en for et par dager siden som slengte en bemerkning til meg da jeg sto og vaska sykkelen - "Fatter ikke at du som har småunger gidder å ha den sykkelen stående i garasjen, du har jo ikke tid å bruke den likevel..."

Vel, det fatter jeg!
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3447
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kveldstur

Legg inn av JohnnyTh »

Dimzum skrev:Ungene i seng forlengst og kanskje man skulle ta seg en tur på sykkelen. Kikker ut vinduet, overskya, men ingen mørke skyer. Skimter veien utenfor og den ser da nogenlunde tørr ut. Så har det altså tørka opp etter ettermiddagens syndeflod. Bestemmer meg for definitivt å ta en tur - en kort en - kjenner at jeg gleder meg. Det obligatoriske "kjør forsiktig" fra sofaen - med den like obligatoriske "Jada -ha det" til svar.

Ikke varmt ute, kveldskaldt men egentlig bare friskt. Hvor skal jeg legge turen? Skal jo ikke kjøre så langt da, bare en liten tur. Max en halvtime! Legger kursen mot svenskegrensa. Kjører rolig og fint. 70-sone skal man ikke kimse av.. Ut av byen og inn i 80-sone. Drar på litt i pur glede, men roer det raskt ned og fortsetter godt innenfor sertifikatgrensa. Herlig dette. Deilig. Ikke en bil å se, veien helt for meg selv. Fryder meg nå, og innser at jeg ikke kan snu selv om "halvtimes-budsjettet" vil ryke. Milene bare farer avgårde. Får liksom ikke nok, vil ha mer, mer, mer. Lenge, lenge etter at man har gjort svenske av seg får jeg øye på ei fin avkjøring. Ikke en krusning på vannet som ligger rett ved. Parkerer sykkelen og rusler ned. Setter meg på en stein og kikker litt på stillheten. Nydelig! Kan man ha det bedre?

Hjemover lar jeg sykkelen dra på litt igjen. Er jo ikke ett menneske å se her ute i ødemarka. Deilig å kjenne at alt funker. Roer det ned etterhvert - vil ha hjemturen til å vare.

Vel hjemme, mange timer senere. Nesten litt vemodig, men går inn med et smil om munnen. Sykkelen trygt parkert i garasjen. God natt, og takk for turen!

Var forresten en for et par dager siden som slengte en bemerkning til meg da jeg sto og vaska sykkelen - "Fatter ikke at du som har småunger gidder å ha den sykkelen stående i garasjen, du har jo ikke tid å bruke den likevel..."

Vel, det fatter jeg!
Vi mangler en liker knapp her :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Kveldstur

Legg inn av Sprint »

Slike kveldsturer er rene mirakelmedesin,hjelper mot det meste :knegg
"at du gidder" :lol Den personen er jo i ammetåka.Trenger hjelp :prop:
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Svar