Prøvekjørt BMW K1600GT

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

50ECEEE4-5E19-4F09-A03B-EA14907E4311.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av rolf-arne »

En fin sak ved hotellet i dagBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av ErikW »

Jeg skal være med min kompis til Kristiansand til Mandag og hente en slik i M-Sport. Herlig sykkel :twothumbs:

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Ja den er veldig fin @rolf-arne :thumleft

@ErikW når jeg ser på konfigurator for K1600 så er dette faktisk den eneste pakka jeg ville lagt til i tillegg til det jeg allerede har på min GT. Slik sett er jeg veldig fornøyd men liker godt Sport pakka :) God tur til Kristiansand!
6BFBACF9-F460-47AF-8017-980E60DAF839.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

dypen skrev: 09 mai 2021, 16:43
FredrikE24 skrev: 25 apr 2021, 14:11 Et dekksett varer rundt 8000km og Road5 GT er visst de som er best å kjøre på, og som holder lengst. Han har forøvrig hatt flere av de og har vel noe over 200kkm på modellen.
Dekkslitasje er tema på nettet for K1600 og bildekk bak er brukt for å få mere kilometer ut av bakdekket. Det skurrer i mine ører med tanke på kjøreopplevelsen ...
Bildekk på motorsykkel er ferdig diskutert og egner seg ikke! Her er en på FB som har kjørt med bildekk og beskriver hvordan det oppleves og hvordan det er å kjøre med.
Had one on my 2018 GTL for just about a year no problems at all BUTT it requires much more counter steering to initiate lean, and if you release pressure on the bar, the bike will immediately straighten, also, if the ground is uneven, the bike will immediately tilt in one direction or the other. It could be quite risky if you are splitting lanes. 
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 13 aug 2023, 19:43 Bildekk på motorsykkel er ferdig diskutert og egner seg ikke! Her er en på FB som har kjørt med bildekk og beskriver hvordan det oppleves og hvordan det er å kjøre med.
Kunne vært interessant å høre hva @Karoda her på forumet mener om dette. Han har hatt bildekk på bakhjulet på sin Honda Valkyrie 1500 i mange år :) .
Han er sjelden innom forumet, men det hender han glimter til, så vi får se hva som skjer etter dette innlegget... ;)

Traff ham for øvrig i Gran for et par uker siden og hadd en lengre og veldig hyggelig prat.
Og jada, bildekket var på plass :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

På en valkyrie kan man sikkert kjøre med det, men å gjøre dette på en BMW K1600-variant virker noe bortkastet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

FredrikE24 skrev: 14 aug 2023, 07:52 På en valkyrie kan man sikkert kjøre med det, men å gjøre dette på en BMW K1600-variant virker noe bortkastet.
Er selvfølgelig enig i det.
Det ser faktisk ut til å fungere utmerket på sykkelen til Karoda. Han freste forbi meg på vei videre fra en lokal MC-dag og jeg må si det var et smått underlig skue å se sykkelen bakfra i svingene på veien vi kjørte :crazy: .
Men det så altså ut til å funke helt fint.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Utmerket er vel ikke det rette ordet. Alle vet at det ikke fungerer utmerket.

Man kjøper ikke en BMW K1600 for å pine seg selv med bildekk bak etterpå. Folk har veldig merkelige prioriteringer.

Omdal
Innlegg: 59
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Sted: Sira. Flekkefjord

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Omdal »

En kamerat av meg hadde faktisk og Valkyrie 1500, kjørte den både med og uten bildekk, jeg likte det ikke, men eiger syntes d var ok, og var langifra noen sinke.

Forøvrig ble sykkelen solgt til en aen i vennekretsen og går nå med mc dekk👍
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Fra og med 2017 modell av K1600 kunne den leveres med «Quickshifter» og «Elektrisk drevet revers», altså ikke revers i gearboksen. Nå totalt 34 sykler av K1600 for salg på finn.no

https://www.finn.no/mc/all/search.html? ... =PRICE_ASC
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 789
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Tore L »

dypen skrev: 15 aug 2023, 21:50 Fra og med 2017 modell av K1600 kunne den leveres med «Quickshifter» og «Elektrisk drevet revers», altså ikke revers i gearboksen. Nå totalt 34 sykler av K1600 for salg på finn.no

https://www.finn.no/mc/all/search.html? ... =PRICE_ASC
Alle de 2018 modellene som står i Sandefjord og MC Oslo, frister egentlig å ta en tur å se på :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Fin kilometerstand på alle, en Bagger og resten GT. Totalt 5 sykler av 2018 modell.
https://www.finn.no/mc/all/search.html? ... ar_to=2018
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Prisgunstige Avon Spirit ST til K1600 som sikkert funker bra på landevei men etter å ha lest test jeg linker til her er de ikke like bra på tyngre sykkel under tøff kjøring på bane med varme.

https://www.motorcyclenews.com/news/fir ... -portimao/
2D31B3B2-57E5-4C19-A38C-7B8344414920.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Tilbakemelding fra 1600 forumet på Avon Spirit ST, men det er ikke det eneste merke av fordekk som trapper hvis det er det han mener med «scalloped» … Metzeler dekket på min 1600 var trappet på samme kilometer. Dekkene jeg har hatt på mine to KTM trapper ikke like fort på kilometer.

I ran a set of Spirit ST's on my 2018 GTL and they worked really well in all weather conditions with great grip. The 2 issues I had was that the front tire scalloped and I only got between 7000-8000 kilometers. But if I remember right they were cheaper than Michelins and Dunlop's so it's a bit of a trade off IMO.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar