GrusMC, vinterMC, lekeMC - KJØPT - ENDELIG!!

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Låst
Godtvoksen

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av Godtvoksen »

Takk for tipset - da kan jeg jo kikke, drømme, og ikke minst bearbeide finansministeren i huset litt før jeg tar noen avgjørelse på eventuelt kjøp..;-)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av ArcticTiger »

Globe skrev:Det er en del avveininger man skal gjøre når man har tenkt seg å ha en MC nr. 2 for å leke bl.a. på grusveier.

Jeg bor slik til at tilgangen til grusveier, innenfor en radius på 50 km, er noe begrenset. Dette gjør at en nok må legge inn en viss transportetappe, før en kommer til egnede områder for slik "utforskende kjøring". Det gjør igjen at jeg nok er "litt" skeptisk til disse "hardcore" gate/grussyklene Husaberg/Husqvarna/"Cross"KTM'er...egentlig. I og med at jeg bør kunne legge inn transportetapper på ca. 200 km tur/retur, så bør nok modellen ha både motor og kjørekomfort tilstrekkelig til at nettop ikke slikt blir til hinder for bruken av motorsykkelen.

Jeg har en kandidat til som vurderes, og som har seilet opp som svært aktuell da eier tydelighvis har kommet frem til et noe mer "normalt" prisleie på en slik modell.

Det gjelder da:
Kawasaki KLX 650 1993
Bilde
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37060760" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne har vært annonsert en stund, men har ligget godt over 40.000,- i pris, på Finn.no
Skal ta kontakt med eier i dag, så får jeg se om det kan ligge ann til noe der. :-)

..og en ekstra KaWa i garasjen...det er det jo plass til :knegg
Nei, det er vel ikke noe mer å lure på nå Globe, ta med deg kasj og svipp ned å hent n :thumleft
Eneste ulempen er vel vekta, 170 kg :-k , og så er den jo altfor fin (velholdt) til å herje med på grus og vinterføre :8-[

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av Globe »

JA, du sier noe :knegg

Har forsøkt eier på e-post, sms og telefon, men oppnår ikke kontakt! ](*,)


Joda, ser dette med vekta, men en venner seg til alt :knegg

Hva gjelder at den ser pent holdt ut, så stemmer det. Tror uannsett hva slags sykkel jeg velger, at jeg nok vil komme til å være forsiktig med den hva gjelder bruk...innenfor rimelighetens grenser da. Liker at ting er i orden og ikke ser ut som et "dass"...uannsett hva det er, i mitt eie!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av AJ »

Enig med ArcticTiger - denne ser ut til å være et godt kjøp :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av MaxTron »

Det æ har hørt om litt eldre husaberg er at en bør styre unna.

Var vel de, av de du kunne få skilt på, som var råest på markedet, men det var ikke BARE det at de har tette serviceintervaller, "det ryr bære sundt, så må selge no mens det virker" har æ hørt mer enn en gang...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av fikse »

Du varierer jo enormt i type sykkel Globe. Alt fra lettvektere med noe begrenset futt, til monstersykler, fra billig-sykler til nesten nytt :-#

Du nevner vinterkjøring. Tenker du da på eller av vegen? Dekkvalg blir jo et vesentlig moment her, og det flommer ikke over av gode vinterdekk akkurat.

Vurdert NX250 Dominator, en slik som jeg putler rundt med? Få tilsalgs her i Norge. 136 KG lett, 26 ponnier, lav, "uslitelig", leken (går lett på hjulet!), vannkjølt, lange serviceintervall, lavt forbruk... Sykkelen har 2 tydelige svakheter; blaut fjøring som kan fikses både rimelig og brukbart eller dyrt og fantastisk, samt litt sær hjuldimensjon bak - 16" - som fikses for en tusenlapp.
26 HK drar jo ikke skinnet av pølsa, så og si, men de hardcore-avvegen-folket som sverger til denne sykkelen påstår at de ikke savner HK i noen vesentlig grad. Flere tilfeller av folk som har kjørt over 100KKM, hovedsakelig av vegen, på disse. :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:
Globe skrev:Det er en del avveininger man skal gjøre når man har tenkt seg å ha en MC nr. 2 for å leke bl.a. på grusveier.

Jeg bor slik til at tilgangen til grusveier, innenfor en radius på 50 km, er noe begrenset. Dette gjør at en nok må legge inn en viss transportetappe, før en kommer til egnede områder for slik "utforskende kjøring". Det gjør igjen at jeg nok er "litt" skeptisk til disse "hardcore" gate/grussyklene Husaberg/Husqvarna/"Cross"KTM'er...egentlig. I og med at jeg bør kunne legge inn transportetapper på ca. 200 km tur/retur, så bør nok modellen ha både motor og kjørekomfort tilstrekkelig til at nettop ikke slikt blir til hinder for bruken av motorsykkelen.

Jeg har en kandidat til som vurderes, og som har seilet opp som svært aktuell da eier tydelighvis har kommet frem til et noe mer "normalt" prisleie på en slik modell.

Det gjelder da:
Kawasaki KLX 650 1993
Bilde
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37060760" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne har vært annonsert en stund, men har ligget godt over 40.000,- i pris, på Finn.no
Skal ta kontakt med eier i dag, så får jeg se om det kan ligge ann til noe der. :-)

..og en ekstra KaWa i garasjen...det er det jo plass til :knegg
Nei, det er vel ikke noe mer å lure på nå Globe, ta med deg kasj og svipp ned å hent n :thumleft
Eneste ulempen er vel vekta, 170 kg og så er den jo altfor fin (velholdt) til å herje med på grus og vinterføre
Noen vil kanskje hevde at et lite velt eller to hadde vært en fordel, da hadde man fått en anledning til å bytte ut den litt gys ...merkelige fargen.
Ser jo ellers meget bra ut, det blir nok en artig vinter for deg Globe :thumleft

lazyboy
Innlegg: 242
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av lazyboy »

Hva med denne?
Har hatt mange en dunkere opp i mellom tidene og må si at dette er en topp sykkel med så godt som uslitelig motor
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37575096" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av Busa Trond »

Globe skrev:
Busa Trond skrev:Ta en liten titt på Aprilia SXV 550 eller RXV 550 også. Kjenner en som gikk fra DRZ og opp/ned ;-) til SXV, det var vist positivt på alle måter. Ikke mange på finn.no akkurat nå da :sorry
Se der ja, det er jo absolutt en spennende modell også :thumleft

...må si jeg kjenner tendensen, allerede nå, til at dette fort kan bli en oppadgående spiral. Man skaffer seg en modell...finner noen begrensninger med den, finner tilleggsønsker for et eventuelt skifte av modell...og vips så er man i god fart..i spiralen :-)

Gleder meg til å erfare et nytt segment av MC :thumleft

..og alt dette skjer...samtidig som jeg sitter her å smygtitterZZR-1400 2012 :knegg :knegg
Denne er jo kansje ikke noe kandidat med tanke på pris, men siden det står lekeMC i overskriften så er det vel lov å leke litt med tanken rundt den :D . Jeg pratet med han som hadde den SXV 550 i dag, han brukte den mest til jobbpendling gjennom byen og noen turer til Grava. SXV er jo en supermotard som er satt opp til asfalt kjøring og egner seg ikke til turer utenfor veien, da er nok enduro RXV mer heldig. Ser dem også kjører VM-runder med MXV 450 som er en rein motocross sykkel med V-twin :yeyeye .
Han kjørte også noe på go-kart banen med den, var bare å gi gass så holdt den hjulspinn rund hver sving. Den hadde også effektanlegg samt 70 Hk som var meget wheelivennlig, så det var vist noen karer i en hvit bil med rød og blå stripe på som hadde fortalt ham at dette ikke gikk lenger :lol . Han var vist ikke uenig i det så nå er den solgt :[-X . Den hadde vist noen tusen på serviceinterval hvis den ikke ble brukt til konkuranse kjøring, var vist også noe elektronikk og maping som hadde sine intervaller. Drz ble vist noe moped å regne med motor, ramme og støtdempere/oppsett, også FS570 mente ham at den gikk en høy gang.
Mulig dette blir noe brutalt på vinterføre :mk , men kjenner pms river i kroppen og denne kunne også friste Busa Trond litt også =; :banansplit

O.T men moro :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av Globe »

Ikke OT dette Busa_Trond, masse erfaringer i det du skrivet der...og lysten til en MC nr 2...bare ØKER...må ha det...bare må ha det :knegg :knegg :thumleft :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av ArcticTiger »

:roll Har ikke du vært på Skodje idag :-k

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC Ønskes kjøpt! Ramme +/- 30.000,

Legg inn av Globe »

lazyboy skrev:Hva med denne?
Har hatt mange en dunkere opp i mellom tidene og må si at dette er en topp sykkel med så godt som uslitelig motor
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37575096" onclick="window.open(this.href);return false;

Bra tips lazyboy :thumleft


Da er den KJØPT :hallo :hallo :banansplit :banansplit

Har sett på denne før, fikk da ikke tak i eieren, så kom det et par andre modeller som ble sjekket...og denne falt utenom fokus.

Fikk snakket med eier nå i kveld, Han hadde kjøpt denne i sommer, hadde blitt bitt av basillen men fant fort ut at dette ikke var sykkelen for å dra på flere dagers tur og ligge på asfaltvei i 100 km/t i flere timer. SÅ han hadde bestilt seg en ny KTM duke, han hadde dette som "primary MC" :)

...er den kjøpt, kontonummer mottatt, håndpenger overført og har avtale om henting på lørdag, i Lillehammer.

Her er den:

Bilde

Solid motor, modda bakdemper og ikke FOR tung. Lav kilometerstand og "normale" serviceintervall på denne.

GLEDES - GLEDES :knegg :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC - KJØPT - ENDELIG!!

Legg inn av Busa Trond »

Se her ja.. Gratulerer :bb_p: :mc1

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC - KJØPT - ENDELIG!!

Legg inn av ArcticTiger »

Schtiiili Globe, Grrratttlere med Sekundær-sykkern :thumleft Dette blir spennende :8-[

lazyboy
Innlegg: 242
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: GrusMC, vinterMC, lekeMC - KJØPT - ENDELIG!!

Legg inn av lazyboy »

:thumleft Gratulere med ny knallert, denne blir du garantert glad i. Skulle ønske ilder`n hjemme forsto nødvendigheten av grus/vintersykkel,da hadde jeg kjøpt den sjøl.
Sist redigert av lazyboy den 14 okt 2012, 23:27, redigert 1 gang totalt.

Låst