Rukka Armas vs Romeo

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Rukka Armas vs Romeo

Legg inn av olepeder »

Jeg skal ha meg nye klær og er svært sugen på Rukka, det er sikkert overkill for min del som så mye annet....
Noe av det jeg har forelsket meg mest i er den høye kragen som finnes på noen modeller, samtidig skal klærne være vanntette. Armas http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkaw ... nt&Cat=2_3" onclick="window.open(this.href);return false; ser jo svært bra ut, prisen er jo temmelig tøff. Samtidig har de jo en modell som heter Romeo som ser ut til å være ok; http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkaw ... nt&Cat=2_3" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det noen som kjenner modellene og kan si noe om dem, spesielt Romeo finner jeg lite info om?

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Rukka Armas vs Romeo

Legg inn av knutk »

Når man leser informasjonen om diverse produkt blir man bombardert med navn på diverse 'teknologier' hvor benevnelsen stort sett er intetsigende.
Om man krymper sammenligningen ned til de to nevnte produkt, Romeo og Armas så utmerker Armas seg i forhold til Romeo med Gortex som er laminert i ytterstoffet, dvs den blir ikke så tung og kald når den blir våt. Ytterstoffet er også forsterket med kevlar. Videre er den behandlet med stoff som sprer varmen over hele yttersiden slik at når du kjører med sola i ryggen blir denne varmen spredd over hele jakke i stedet for å virke som en kokeplate på ryggen.

Kort sagt vil Armas jakken holde deg kaldere når det er varmt, varmere når det er kaldt og vått og tørke fortere og være lettere når den blir våt. Og prisen, ja den blir deretter...

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Rukka Armas vs Romeo

Legg inn av olepeder »

knutk skrev:Når man leser informasjonen om diverse produkt blir man bombardert med navn på diverse 'teknologier' hvor benevnelsen stort sett er intetsigende.
Om man krymper sammenligningen ned til de to nevnte produkt, Romeo og Armas så utmerker Armas seg i forhold til Romeo med Gortex som er laminert i ytterstoffet, dvs den blir ikke så tung og kald når den blir våt. Ytterstoffet er også forsterket med kevlar. Videre er den behandlet med stoff som sprer varmen over hele yttersiden slik at når du kjører med sola i ryggen blir denne varmen spredd over hele jakke i stedet for å virke som en kokeplate på ryggen.

Kort sagt vil Armas jakken holde deg kaldere når det er varmt, varmere når det er kaldt og vått og tørke fortere og være lettere når den blir våt. Og prisen, ja den blir deretter...
Tusen takk for en god sammenfatning. Da er det vel bare å begynne å pante en hel masse flasker :-)

Littledev
Innlegg: 1
Registrert: 15 okt 2012, 20:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Rukka Armas vs Romeo

Legg inn av Littledev »

Har du vurdert Klim Badlands Pro? Prøvde Rukka Armas hos Mcoslo, føltes tykk og klumpete etter min mening.
Prøvde så Klim Badlands Pro og var ikke i tvil om å kjøpe Klim.
De er ca lik på pris.
Eneste fordelen med Rukka må være den høye kragen på Armas, regner med jeg kan kjøpe noe lignende til min Klim dress.

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Rukka Armas vs Romeo

Legg inn av olepeder »

Littledev skrev:Har du vurdert Klim Badlands Pro? Prøvde Rukka Armas hos Mcoslo, føltes tykk og klumpete etter min mening.
Prøvde så Klim Badlands Pro og var ikke i tvil om å kjøpe Klim.
De er ca lik på pris.
Eneste fordelen med Rukka må være den høye kragen på Armas, regner med jeg kan kjøpe noe lignende til min Klim dress.
Takk for tips, Badlands Pro ser svært bra ut. Problemet er at Rukka kommer med en modell som heter Cosmic, den ser ikke så ille ut....

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rukka Armas vs Romeo

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg var nettopp en tur i Stockholm og der prøvde jeg Armas og Romeo og fant ut at jeg ikke likte Romeo så veldig. hadde nok heller spart litt til og kjøpt Armas. Vet ikke helt hva det var men passformen føltes bedre på armas og så hadde den mer kvalitet i detaljer
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Rukka Armas vs Romeo

Legg inn av olepeder »

JohnnyTh skrev:Jeg var nettopp en tur i Stockholm og der prøvde jeg Armas og Romeo og fant ut at jeg ikke likte Romeo så veldig. hadde nok heller spart litt til og kjøpt Armas. Vet ikke helt hva det var men passformen føltes bedre på armas og så hadde den mer kvalitet i detaljer
Litt morsomt å lese dette, jeg var også i Stockholm for drygt en uke siden og prøvde Rukka. Kom vel egentlig til samme konklusjon. Jeg har også sett på Argonaut, den virker skikkelig bra. Jeg er litt skeptisk til lite lufting på Armas, samt at den har mansjetter som kan bli litt for varme på sommeren.
Men som sagt Cosmic virker lovende......

Svar