Ducati deler fra nettet?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Ducati deler fra nettet?

Legg inn av ega16 »

Noen som kan anbefale noen nettteder som selger Ducati deler? Tenker da spesielt på ting som oljefilter, bremseklosser.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av simpson »

http://www.ducaticoventry.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ducatistore.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ducatiparts-online.com/?gcli ... mAod5WoA2A" onclick="window.open(this.href);return false;

Her har du noen til å begynne med

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av ega16 »

Takker! Er det noen av disse du har handlet fra selv?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av Andreas »

Jeg handlet det meste til Ducati på nettet før........helt til jeg fant ut at det faktisk ikke er dyrere, snarere billigere å handle deler fra forhandler i Norge :thumleft Dette gjelder da orginaldeler!

Et eksempel er det formsydde lagringstrekket jeg handlet til min sykkel. Det er orginal tilbehør fra Ducati Performance. På nettbutikk fra en Ducatiforhandler i USA koster trekket 194$ (1120kr) + frakt og evt MVA. Pris i butikk i Norge er 1350,- :D

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av ega16 »

Takk for råd :)

Endte opp med K&N Oljefilter (kn-153) fra ebay til 16.98 USD :)

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av Andreas »

Vilken Ducati er det du har da? Vi må få se :vs

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av ega16 »

Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av rerell »

ega16 skrev:Endte opp med K&N Oljefilter (kn-153) fra ebay til 16.98 USD :)
Är du klar över vad ett OEM oljefilter kostar från förhandlare i Norge?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av Andreas »

ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først
Det er vell en morro sykkel å kjøre? :thumleft Artig med flere Ducati-eiere her :prop: Her inne på forumet går det jo mest i firere med ulyder og rekketreere som visstnok ikke vibrerer :P :p

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av ega16 »

Andreas skrev:
ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først
Det er vell en morro sykkel å kjøre? :thumleft Artig med flere Ducati-eiere her :prop: Her inne på forumet går det jo mest i firere med ulyder og rekketreere som visstnok ikke vibrerer :P :p
Har ikke kjørt så mange sykler, men utrolig morsom i forhold til de "standard" rekke firrerne jeg har kjørt ja. Har full termi anlegg også så sikkelig god lyd, digger nesten lyden fra motorbremsing bedre enn å gi på :) Skal jeg ta det negative så liker jo motoren seg relativt dårlig under 3000 og fusker, men det er vel litt av sjarmen med Ducati. Ikke den beste sving radiusen på sykkelen heller, men man kan ikke få alt :)
rerell skrev:Är du klar över vad ett OEM oljefilter kostar från förhandlare i Norge?
Nei? tipper det er dyrere? :) Vil uansett ha K&N for å slippe å måtte ha filter holder verktøyet.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av simpson »

ega16 skrev:Takker! Er det noen av disse du har handlet fra selv?
Har handlet en del Dainese Ducati kjøreklær fra noen av de.
Men uansett hva du kjøper utenlands sjekk priser i norge.
Ducati er ikke spesielt dyrere på deler enn andre.
Kjøper en del slitedeler på ebay.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av Andreas »

ega16 skrev:
Andreas skrev:
ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først
Det er vell en morro sykkel å kjøre? :thumleft Artig med flere Ducati-eiere her :prop: Her inne på forumet går det jo mest i firere med ulyder og rekketreere som visstnok ikke vibrerer :P :p
Har ikke kjørt så mange sykler, men utrolig morsom i forhold til de "standard" rekke firrerne jeg har kjørt ja. Har full termi anlegg også så sikkelig god lyd, digger nesten lyden fra motorbremsing bedre enn å gi på :) Skal jeg ta det negative så liker jo motoren seg relativt dårlig under 3000 og fusker, men det er vel litt av sjarmen med Ducati. Ikke den beste sving radiusen på sykkelen heller, men man kan ikke få alt :)
rerell skrev:Är du klar över vad ett OEM oljefilter kostar från förhandlare i Norge?
Nei? tipper det er dyrere? :) Vil uansett ha K&N for å slippe å måtte ha filter holder verktøyet.
En slik L-twin liker seg generelt dårlig på lave turtall ja. Men jeg hadde en Monster S2R før, og den var veldig rolig å fin på lavt turtall. Den var en 06`modell, siste året uten lambdasonder. En kompis sin ST3 06` med lamdasonder er veldig jagende når man kjører på lavere turtall. Så det er vell en blanding av at motorkonstruksjonen er slik av natur og utslipps- og miljøkrav struper de enda mer og "ødelegger" for jevn gange.

Nytt orginalt oljefilter koster strax over hundrelappen og byttes uten behov av verktøy. På din 796 motor så sitter også filteret meget lett tilgjengelig :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av simpson »

Andreas skrev:
ega16 skrev:
Andreas skrev:
ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først
En slik L-twin liker seg generelt dårlig på lave turtall ja. Men jeg hadde en Monster S2R før, og den var veldig rolig å fin på lavt turtall. Den var en 06`modell, siste året uten lambdasonder. En kompis sin ST3 06` med lamdasonder er veldig jagende når man kjører på lavere turtall. Så det er vell en blanding av at motorkonstruksjonen er slik av natur og utslipps- og miljøkrav struper de enda mer og "ødelegger" for jevn gange.
Testastrettamotoren går fint på lave turtall, men den må mappes for å gå fint pga utsippskrav.
Hadde en 748 med desmoquatromotor før og den likte ikke lave turtall selv om den var mappet.
Så dette er helt avhening av hvilken type motor sykkelen har.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av rerell »

ega16 skrev: Vil uansett ha K&N
Ah ok, det sätter ju saken i ett annat ljus. :) Hursomhelst, kul med fler HYM-ägare! Jag har en 1100S (bl.a.). :thumleft

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av Andreas »

simpson skrev:
Andreas skrev:
ega16 skrev:
Andreas skrev:
ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først
En slik L-twin liker seg generelt dårlig på lave turtall ja. Men jeg hadde en Monster S2R før, og den var veldig rolig å fin på lavt turtall. Den var en 06`modell, siste året uten lambdasonder. En kompis sin ST3 06` med lamdasonder er veldig jagende når man kjører på lavere turtall. Så det er vell en blanding av at motorkonstruksjonen er slik av natur og utslipps- og miljøkrav struper de enda mer og "ødelegger" for jevn gange.
Testastrettamotoren går fint på lave turtall, men den må mappes for å gå fint pga utsippskrav.
Hadde en 748 med desmoquatromotor før og den likte ikke lave turtall selv om den var mappet.
Så dette er helt avhening av hvilken type motor sykkelen har.
Ja, det er synd utslippskravene skal ødelegge kjøreopplevelsen.. Min Testastretta 11° motor er ikke så aller værst. Det varierer faktisk litt etter hvordan været er (varmt, kaldt, fuktig, tørt). De blir visstnok mye bedre med en custom mapping og helst med nytt eksosanlegg. Men inntil videre så gjør det meg ingenting. Den er mye jevnere en f.eks den ST3`n jeg nevnte.

På Panigale og nå på 2013 modellen av Testastretta 11° har de et system som blåser luft inn i eksosen etter eksosventilen. Dette hjelper visst på motorgangen samtidlig som miljøvernerene blir fornøyd. Dette er jo et system som lenge har blitt brukt på biler (og sikkert andre motorsykkler). Uansett så er L-twinen så grom å kjøre ellers, så litt jagete gange på lave turtall tåler vi :prop:

Svar