Ducati deler fra nettet?
Lagt inn: 23 sep 2012, 21:07
Noen som kan anbefale noen nettteder som selger Ducati deler? Tenker da spesielt på ting som oljefilter, bremseklosser.
Är du klar över vad ett OEM oljefilter kostar från förhandlare i Norge?ega16 skrev:Endte opp med K&N Oljefilter (kn-153) fra ebay til 16.98 USD :)
Det er vell en morro sykkel å kjøre?ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først
Har ikke kjørt så mange sykler, men utrolig morsom i forhold til de "standard" rekke firrerne jeg har kjørt ja. Har full termi anlegg også så sikkelig god lyd, digger nesten lyden fra motorbremsing bedre enn å gi på :) Skal jeg ta det negative så liker jo motoren seg relativt dårlig under 3000 og fusker, men det er vel litt av sjarmen med Ducati. Ikke den beste sving radiusen på sykkelen heller, men man kan ikke få alt :)Andreas skrev:Det er vell en morro sykkel å kjøre?ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder førstArtig med flere Ducati-eiere her
Her inne på forumet går det jo mest i firere med ulyder og rekketreere som visstnok ikke vibrerer
![]()
Nei? tipper det er dyrere? :) Vil uansett ha K&N for å slippe å måtte ha filter holder verktøyet.rerell skrev:Är du klar över vad ett OEM oljefilter kostar från förhandlare i Norge?
Har handlet en del Dainese Ducati kjøreklær fra noen av de.ega16 skrev:Takker! Er det noen av disse du har handlet fra selv?
En slik L-twin liker seg generelt dårlig på lave turtall ja. Men jeg hadde en Monster S2R før, og den var veldig rolig å fin på lavt turtall. Den var en 06`modell, siste året uten lambdasonder. En kompis sin ST3 06` med lamdasonder er veldig jagende når man kjører på lavere turtall. Så det er vell en blanding av at motorkonstruksjonen er slik av natur og utslipps- og miljøkrav struper de enda mer og "ødelegger" for jevn gange.ega16 skrev:Har ikke kjørt så mange sykler, men utrolig morsom i forhold til de "standard" rekke firrerne jeg har kjørt ja. Har full termi anlegg også så sikkelig god lyd, digger nesten lyden fra motorbremsing bedre enn å gi på :) Skal jeg ta det negative så liker jo motoren seg relativt dårlig under 3000 og fusker, men det er vel litt av sjarmen med Ducati. Ikke den beste sving radiusen på sykkelen heller, men man kan ikke få alt :)Andreas skrev:Det er vell en morro sykkel å kjøre?ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder førstArtig med flere Ducati-eiere her
Her inne på forumet går det jo mest i firere med ulyder og rekketreere som visstnok ikke vibrerer
![]()
Nei? tipper det er dyrere? :) Vil uansett ha K&N for å slippe å måtte ha filter holder verktøyet.rerell skrev:Är du klar över vad ett OEM oljefilter kostar från förhandlare i Norge?
Testastrettamotoren går fint på lave turtall, men den må mappes for å gå fint pga utsippskrav.Andreas skrev:ega16 skrev:Andreas skrev:En slik L-twin liker seg generelt dårlig på lave turtall ja. Men jeg hadde en Monster S2R før, og den var veldig rolig å fin på lavt turtall. Den var en 06`modell, siste året uten lambdasonder. En kompis sin ST3 06` med lamdasonder er veldig jagende når man kjører på lavere turtall. Så det er vell en blanding av at motorkonstruksjonen er slik av natur og utslipps- og miljøkrav struper de enda mer og "ødelegger" for jevn gange.ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først
Ah ok, det sätter ju saken i ett annat ljus. :) Hursomhelst, kul med fler HYM-ägare! Jag har en 1100S (bl.a.).ega16 skrev: Vil uansett ha K&N
Ja, det er synd utslippskravene skal ødelegge kjøreopplevelsen.. Min Testastretta 11° motor er ikke så aller værst. Det varierer faktisk litt etter hvordan været er (varmt, kaldt, fuktig, tørt). De blir visstnok mye bedre med en custom mapping og helst med nytt eksosanlegg. Men inntil videre så gjør det meg ingenting. Den er mye jevnere en f.eks den ST3`n jeg nevnte.simpson skrev:Testastrettamotoren går fint på lave turtall, men den må mappes for å gå fint pga utsippskrav.Andreas skrev:ega16 skrev:Andreas skrev:En slik L-twin liker seg generelt dårlig på lave turtall ja. Men jeg hadde en Monster S2R før, og den var veldig rolig å fin på lavt turtall. Den var en 06`modell, siste året uten lambdasonder. En kompis sin ST3 06` med lamdasonder er veldig jagende når man kjører på lavere turtall. Så det er vell en blanding av at motorkonstruksjonen er slik av natur og utslipps- og miljøkrav struper de enda mer og "ødelegger" for jevn gange.ega16 skrev:Hypermotard 796 :) Må bare ta noen bilder først
Hadde en 748 med desmoquatromotor før og den likte ikke lave turtall selv om den var mappet.
Så dette er helt avhening av hvilken type motor sykkelen har.