Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
jtand
Innlegg: 30
Registrert: 23 okt 2012, 23:01
Motorsykkelen din: Kawasaki ER6N
Sted: Nordland

Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av jtand »

Ingen her på forumet som har Kawasaki ER6N?
Eller er det bare "gamlinger" her? Hehe :D

Her er min:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av AJ »

Vet om flere ER6 eiere her :-)
Carpa og Togmannen er to av dem... ;-)

Om de er "gamlinger"+ Nei. Syns ikke det, akkurat. :[-(

Uansett så er denne Kawa'en en strålende og sykkel! :thumleft
Ikke minst veldig undervurdert her i landet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av TBI81 »

Kvinnfolket kjører nesten en sånn en. ER6F (litt mer anstendig kledd bare) :-)
84_1108747557.jpg
Her var jeg ute å prøvde den såvidt i 'våres' :knegg
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2WMHgr4ITQE[/video]
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av Carpa »

ehhh, kremt...
Jeg har en ER6F og en kvinnes alder skal man ikke spørre om.....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jtand
Innlegg: 30
Registrert: 23 okt 2012, 23:01
Motorsykkelen din: Kawasaki ER6N
Sted: Nordland

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av jtand »

ER6F er jo NESTEN like fin som ER6N, hehe :-)
Er6F, er det samme som amerikanske "Ninja 650R"?

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av Kawasaki »

jtand skrev:Ingen her på forumet som har Kawasaki ER6N?
Eller er det bare "gamlinger" her? Hehe :D
Har ikke ER6N,men jeg er gammel.

Har ikke så store kyllingstriper som deg,heller :knegg :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av TheHaughom »

Må si jeg liker ER6F bedre utseendemesdig enn naken-versjonen.

Ikke er jeg så veldig gammel heller.... ;-)
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av Tysnes »

Kawasaki skrev:
jtand skrev:Ingen her på forumet som har Kawasaki ER6N?
Eller er det bare "gamlinger" her? Hehe :D
Har ikke ER6N,men jeg er gammel.

Har ikke så store kyllingstriper som deg,heller :knegg :knegg
:lol

Brukeravatar
jtand
Innlegg: 30
Registrert: 23 okt 2012, 23:01
Motorsykkelen din: Kawasaki ER6N
Sted: Nordland

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av jtand »

Hvordan er det å montere slip-on på disse? Ser det er en sensor på originale potta, følger det med om jeg kjøper ettermarkedspotte?

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: Ingen her som har Kawasaki ER6N?

Legg inn av Togmannen »

Hei jtand :-)

Har en 2007, ser ut i fra fargen du har en 2008? Er-6 er den lille sykkelen som kan, mer sykkel for pengene skal du lete lenge etter. Hvis du er noenlunde flink med kjøringa di kan du sette mange "R"-eiere i skammekroken, særlig på svingete veier, på lange rettstrekninger har du ingen sjanse etter rundt 150. Har blitt "mobbet" et par ganger, men når jeg har dratt fra tilogmed zx-9r med nesten dobbelt så mye hester blir de lange i maska.

Når det gjelder slipons, så er mitt råd glem det. Bortsett fra en annen lyd er det ikke mye å hente effektmessig. Det beste som kan sies er at du sparer en tre fire kilo og slipper katalysatoren. Men ikke verdt pengene i mine øyne. Skal du ha nytt eksosanlegg kjøp helanlegg. Da sparer du en rundt 5 kg og får noe mer effekt. Men det er jo penger vi snakker om, så fremdeles ikke verdt det i mine øyne.

Som du nevnte selv, pass på hvis du bestiller fra USA at du får en med hull for O2 sensoren som du nevnte. Grunnen er at de amerikanske utgavene(Ninja 650r) IKKE har O2 sensor, og derfor leveres ikke anleggene standard med hull for sensoren. Bestiller du fra Europa ville jeg sjekket for å være sikker, siden du ellers MÅ borre/sveise på hull for sensoren selv. (Ikke kjør uten den)

Hvis du er ute etter mer puff, kan jeg absolutt anbefale å ta ut "snorklene" i luftboksen. Det er gratis og gir litt mer effekt. Ikke minst kanskje litt bedre gassrespons. Skal du i tillegg ha et sportluftfilter, ville jeg sterkt vurdert en powercommander e.l. så du ikke drar på deg for tynn blanding. Men det skal sies at alt jeg har funnet på nettet tilsier at motoren går på rimelig fet blanding originalt. Men ville anbefalt en kontroll på rullende vei.

Når det gjelder motor, kan du få ut litt mer hvis du er villig til å dele motoren og bytte pakning mellom nerdelen og sylinderblokka. Gå ned 0,4 mm på tykkelsen på pakningen der, og du vil få en komp på 12,4, men du blir nødt til å bruke 98 oktan. Ville kombinert dette med en powercommander, sportluftfilter og nytt eksosanlegg. En del arbeid og en del penger. Ellers er det jo også mulig med racekammer, men da er det i realiteten bedre å investere i en annen sykkel.

Ellers er jo sykkelen en budsjettsykkel. Fjæringa framme er steinalder, og her er det nok mest å hente. Fjærene er for stive, og dempinga for dårlig/mye dykking ved innledende brems. Den enkleste fiksen her er tjukkere olje på gaflene, som gir litt mindre dykking. Ellers selges det løse fjærer, men da er det jo snakk om litt mer penger. De som riktig vil oppgradere fjæringa setter på framgafler fra zx6r eller zx10r, som du kan få fra et vrak. Fordelen med gafler fra en zx10r er at du kan beholde den originale felgen. På zx6r gaflene må du bruke felgen fra denne. Bak er en svingarm fra en versys mulig, men igjen blir det men del penger og arbeid. Demperen bak er originalt rimelig dårlig, men her er problemet at den er montert rett på svingarmen. Skal det være verdt pengene bør en kjøpe et komplett sett som gir en mellomlink mellom svingarmen og ramma.

Men for normal bruk er sykkelen mer enn bra nok, spar pengene og bruk heller pengene på en banedag eller 2. Største hinderet for sykkelen er nok den gjennomsnittlige føreren. Og ta ut snorklene med det samme. To skruer, ta av koblingen til bensinpumpa og klipse igjen bensinslangen. Noen skruer på luftboksen og ut med snorklene. Søk på youtube.

Selv om jeg har jeg kjøpt en litt større tursykkel/sport, synes jeg Er-6'n er en kjempesykkel som er utrolig morsom.

Tidlig vår,

Emil
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Svar