Side 1 av 2

yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 16:54
av JoNN
hei er det noen som kan oppsummer alle plomberingene som er på en yamaha dt125?
takk for svar

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 17:47
av fikse
DT125 har vært solgt i flere tiår, hvordan de er "sperret" varierer med tidsperioden de er produsert i.

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 18:49
av JoNN
Yamaha dt125x (2006)

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 18:55
av Jompa
JoNN skrev:Yamaha dt125x (2006)
Elektronisk turtallsperre.

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 19:28
av JoNN
Har hørt at toppfarta e 140 e det sant???

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 19:33
av Bikeridr
JoNN skrev:Har hørt at toppfarta e 140 e det sant???
Tja, ned Trollveggen kanskje ;-)

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 20:12
av Bager
Jompa skrev:
JoNN skrev:Yamaha dt125x (2006)
Elektronisk turtallsperre.

Det er vell noe plombe i eksosen også?

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 20:15
av Kawasaki
Her,unge mann. Les igjennom dette,så er det bare å gå igang.Niema problema :thumleft Men ikke si til mor'di at det var jeg som viste deg :[-X

http://www.scrimsmustangsclassicyamahar ... -2007.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 21:17
av JoNN
koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 23:03
av Bikeridr
JoNN skrev:koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja
Ska' vi seee'..
Du skal kjøre 125cc, da antar jeg at du er 16 (eller iallefall under 18), evt "gammel gubbe" med A1 på billappen (hvis sertifikat kl B tatt før 01.04.1979).
Da er det etpartre ting jeg vil ytre her.
1) Vent til du er 18 og kan kjøre mellomklasse. Da er det to land i umiddelbar nærhet hvor dette er mulig; Tyskland har fri fart på store deler av Autobahn og Polen som har én motorvei skiltet med 140 km/t (Szczecin - Warszawa).
2) Dersom du er "gammel gubbe": Ta lappen på tung, se forøvrig tredje setnining i 1).
3) GJE FAAN DIN SNØRR, BLI VOKSEN OG FÅ KJØREERFARING! DU HAR INGEN SOM HELST FORUTSETNINGER TIL Å BEHERSKE EN SYKKEL I 140 KM/T, SPESIELT IKKE PÅ NORSKE VEIER!

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 23:13
av JK95
Bikeridr skrev:
JoNN skrev:koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja
Ska' vi seee'..
Du skal kjøre 125cc, da antar jeg at du er 16 (eller iallefall under 18), evt "gammel gubbe" med A1 på billappen (hvis sertifikat kl B tatt før 01.04.1979).
Da er det etpartre ting jeg vil ytre her.
1) Vent til du er 18 og kan kjøre mellomklasse. Da er det to land i umiddelbar nærhet hvor dette er mulig; Tyskland har fri fart på store deler av Autobahn og Polen som har én motorvei skiltet med 140 km/t (Szczecin - Warszawa).
2) Dersom du er "gammel gubbe": Ta lappen på tung, se forøvrig tredje setnining i 1).
3) GJE FAAN DIN SNØRR, BLI VOKSEN OG FÅ KJØREERFARING! DU HAR INGEN SOM HELST FORUTSETNINGER TIL Å BEHERSKE EN SYKKEL I 140 KM/T, SPESIELT IKKE PÅ NORSKE VEIER!
Tror dessverre du like greit kan gi opp... :[-( :-# Jeg er selv 16 og kjører lettmc, og ser alle rundt meg skal trimme eller har gjort det, og kjører i himmelske hastigheter eller konstant på et hjul :mk Får derfor en følelse av at jeg er den eneste ungdommen her(mener ikke å kalle noen oldisser :[-X :lol ;-) ) som faktisk lar være med dette, og heller sparer det til jeg har noen år og mange tusen kilometer erfaring :thumleft :prf
Men som sagt, den yngre garde(igjen, ikke frekt ment ;-) ) har en tendens til å gjøre ting de ikke burde, og når dette innebærer høy fart på lite kjøretøy er det dømt til å gå galt før eller siden...

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 23:24
av fikse
Godt poeng JK. Dessverre ikke alle 16-åringer som er moden nok. Ser det hver dag i trafikken her jeg kjører forbi en videregående skole. Rundt 10 stk som kjører lett, kanskje 2 av de som kjører som om de har husket å skru på hodet om morningen. Hinsides mye stygge forbikjøringer i 50-sonen forbi en drøss utkjørsler med endel trafikk.
Husker meg selv som 16-åring. Var ikke så mye bedre :redface Fartsgrenser var stort sett noe irriterende greier. Nå gikk de fleste 100-kubikkere ikke så voldsomt heller den gang, vi var vel happy om vi rundet 100 og litt til...
En ordinær 125 bør da vel gå nogenlunde greit nok? Jeg kjørte jo rundt på Duke-en en tid, og det gikk helt greit det. Litt giring og gassing så gikk det å kjøre forbi og, om man planla litt :knegg

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 23:48
av mekkern
guttungen savner ikke noe fart med Hysesang 125 sin han-14,et ellerannet hk..prioriterer heller at det er billig å kjøre med og ikke høres ut som grassklipper eller mottorsag...ikke blir han stoppet av biltilsynet hele tiden ved skolen heller..

han gleder seg mer til "øvekjøreturer" med 450en til sommeren... :thumleft

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 20 nov 2012, 23:59
av JK95
Ser det samme selv, Fikse, går tross alt på videregående ;-) :sk? Har hørt om en fra hjemkommunen som har hatt hinsides til fart på en topptrimma totaktsracer, blir skremt av å høre at de er villige til å risikere livene sine slik :-k :-# Skal ikke si jeg ikke er fristet av tanken, men norske veier er ikke bygd for slik kjøring, å da hjelper det ikke med solid mangel på erfaring heller :[-( =; Håper bare de lærer før det er for sent :prop:
Du har dessuten rett i at en 4-takt 125 holder i massevis ;-) Jeg klarer fint å holde med trafikken, selv på E6, og da kjører jeg en av de tyngste 125'erne på markedet :prf Riktig nok med et hinsides turtall :redface :knegg Men det kan bare bli bedre, kan trygt si lydpotte ragger høyt på ønskelista i år :prop: :yeyeye

Flott at det finnes noen likesinnede 16-17 åringer, mekkern :prf Kan skjønne han gleder seg, jeg får kanskje prøve mammas perle til sommeren jeg også, riktig litt borte fra de mest populære turistveiene :knegg Frykter 260-270 kilo med 1100kubikks Skruzuki GS fra -86 blir en hard overgang, men får bare ta det rolig :-)å ;-) :prf :prop: Har vært passasjer på den, og en tidobling i kubikk fra min Hysesang ga stor forskjell i kreftene :prop:

Re: yamaha dt plomberinger

Lagt inn: 21 nov 2012, 00:09
av Bikeridr
JK95 skrev:
Bikeridr skrev:
JoNN skrev:koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja
Ska' vi seee'..
Du skal kjøre 125cc, da antar jeg at du er 16 (eller iallefall under 18), evt "gammel gubbe" med A1 på billappen (hvis sertifikat kl B tatt før 01.04.1979).
Da er det etpartre ting jeg vil ytre her.
1) Vent til du er 18 og kan kjøre mellomklasse. Da er det to land i umiddelbar nærhet hvor dette er mulig; Tyskland har fri fart på store deler av Autobahn og Polen som har én motorvei skiltet med 140 km/t (Szczecin - Warszawa).
2) Dersom du er "gammel gubbe": Ta lappen på tung, se forøvrig tredje setnining i 1).
3) GJE FAAN DIN SNØRR, BLI VOKSEN OG FÅ KJØREERFARING! DU HAR INGEN SOM HELST FORUTSETNINGER TIL Å BEHERSKE EN SYKKEL I 140 KM/T, SPESIELT IKKE PÅ NORSKE VEIER!
Tror dessverre du like greit kan gi opp... :[-( :-# Jeg er selv 16 og kjører lettmc, og ser alle rundt meg skal trimme eller har gjort det, og kjører i himmelske hastigheter eller konstant på et hjul :mk Får derfor en følelse av at jeg er den eneste ungdommen her(mener ikke å kalle noen oldisser :[-X :lol ;-) ) som faktisk lar være med dette, og heller sparer det til jeg har noen år og mange tusen kilometer erfaring :thumleft :prf
Men som sagt, den yngre garde(igjen, ikke frekt ment ;-) ) har en tendens til å gjøre ting de ikke burde, og når dette innebærer høy fart på lite kjøretøy er det dømt til å gå galt før eller siden...
Hvis det du skriver her er korrekt og du oppriktig mener det du skriver. Ja, da har du min dypeste respekt. :-)
"Alle" blir vi vel "fristet" innimellom, og selvsagt er høy fart gøy, men "alt med måte". Det kan også være dritgøy å holde fartsgrensen på "vanskelige" veier.
Jeg har hatt "lappen" i over 25 år, og har således (statistisk sett) erfaring nok. Men, likevel, det er situasjoner på veien jeg kanskje skulle vært foruten, både på 2, 4 og 6 hjul.
Mitt motto forøvrig, spesielt på 2 hjul; Alle i trafikken er ravende gale idioter, ute etter å "ta" meg, derfor innretter jeg meg etter dette og kjører/plasserer meg i henhold til dette. :-)