https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/m ... 1.17354590
Absolutt en viktig påminnelse, dette
Oj... godt observertGammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 19:35 Enig, men sjekk/zoom litt å se på dekkene på den mc´n, bakkdekket det er jo mønsterløst på ene halvsiden og framdekket slicks.
Så i tillegg til å være nedslitt er det bakdekket skjevt slitt, mulig at det hovedårsaken til at akkurat den har gått ned for telling![]()
Å starte sesongen med en motorsykkel som er tryggest mulig med tanke på dekk, bremser osv. er naturligvis enhver motorsyklist sitt ansvar.Gammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 19:35 Enig, men sjekk/zoom litt å se på dekkene på den mc´n, bakkdekket det er jo mønsterløst på ene halvsiden og framdekket slicks.
Så i tillegg til å være nedslitt er det bakdekket skjevt slitt, mulig at det hovedårsaken til at akkurat den har gått ned for telling![]()
Feil, bildet er ikke noe illustrasjonsfoto, det er fra en ulykke på Klyve i Skien 25/3.AJ skrev: 28 mar 2025, 19:44Å starte sesongen med en motorsykkel som er tryggest mulig med tanke på dekk, bremser osv. er naturligvis enhver motorsyklist sitt ansvar.Gammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 19:35 Enig, men sjekk/zoom litt å se på dekkene på den mc´n, bakkdekket det er jo mønsterløst på ene halvsiden og framdekket slicks.
Nå er vel bildet i saken et illustrasjonsfoto , som vi ikke vet når er tatt...
Neppe fra årens sesongstart...
Ok.Gammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 20:24
Feil, bildet er ikke noe illustrasjonsfoto, det er fra en ulykke på Klyve i Skien 25/3.
Helt utrolig, legg merke til begge dekkene …AJ skrev: 28 mar 2025, 20:28Ok.Gammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 20:24
Feil, bildet er ikke noe illustrasjonsfoto, det er fra en ulykke på Klyve i Skien 25/3.
Talentløs motorsyklist der altså, som tok sjansen på å starte sesongen med nedslitte dekk...
Burde ikke NMCU bli tilgodesett med noen kroner i arbeidet med å tale gatemotorsyklistenes sak i arbeidet for økte trafikksikkerhetsttiltak og opplæring for oss motorsyklisterVidere hadde NMCU søkt om driftsmidler direkte gjennom statsbudsjettet for å styrke vår mulighet for direkte arbeid inn mot motorsyklister og foreldre til unge førere uten å bli hørt.
Uten å rippe opp i forhistorien som førte til denne høyst skjevfordelte samarbeidsavtalen frontet av det forrige styret, som straks etter at de trakk seg (ble kastet...) opprettet en konkurrerende MC interesseorganisasjon, er det bra at dette samarbeidet opphører, slik jeg ser det.Canutus skrev: 07 nov 2025, 16:36 Avslutter samarbeidsavtale med Bikelife Norge
https://www.nmcu.org/informasjon/nyhet ... 9hAoFTrhQ
Hmmmm . . .Bjerknez skrev: 07 nov 2025, 18:27 Det hadde jo på en måte vært naturlig og sidestillt NAF med NMCU, men i mitt hode er jo NAF en mer seriøs aktør utad. Ja, man kan mene mye om NAF også sikkert, men dem har nå vertfall levert gode tjenester siden jeg var liten gutt og sikkert lenger også. De fleste husker sikkert NAF boken med kart etc. samt rabatter på mange campingplasser etc. Gratis veihjelp for medlemmer etc.
Men NMCU har enda ikke klart å slå røtter mener jeg. Jeg synes dem famler litt i blinde.
Som nevnt har dem utvilsomt gjort noe bra, men jeg har fått med meg litt av hvert av det som skjer i kulissene der å der har det vært mye støy. Dem klarer ikke engang å redegjøre for hvorfor dem kaller seg "motorcykkel" union. Er vel ikke et eneste språk i verden hvor motorcykkel betyr motorsykkel.Gammelbokser skrev: 07 nov 2025, 19:03Hmmmm . . .Bjerknez skrev: 07 nov 2025, 18:27 Det hadde jo på en måte vært naturlig og sidestillt NAF med NMCU, men i mitt hode er jo NAF en mer seriøs aktør utad. Ja, man kan mene mye om NAF også sikkert, men dem har nå vertfall levert gode tjenester siden jeg var liten gutt og sikkert lenger også. De fleste husker sikkert NAF boken med kart etc. samt rabatter på mange campingplasser etc. Gratis veihjelp for medlemmer etc.
Men NMCU har enda ikke klart å slå røtter mener jeg. Jeg synes dem famler litt i blinde.
For 30-40 år siden var jeg medlem i både NAF og NMCU, og mener at jeg da fikk en grei oversikt over hva de gjorde for sine medlemmer. Min vurdering var at NAF var fullstendig tannløse, og klarte verken å protestere mot den høye bil- og bilbrukbeskatningen i Norge eller den håpløst dårlige veistandarden i Norge (sistnevnte både absolutt og relativt i forhold til pengetilgangen innenlands og viestandarden i andre "sammenlignbare" land). Veiboka, som de ikke lenger gir ut, var OK, men en dårlig erstatning for det de ikke leverte.
NMCU - hvis du ikke har lest deres "instruksjonshefter" "Godt tenkt" og "Full kontroll", gjør det - og lær![]()
https://www.vaaganmc.com/docs/nmcu/NMCU ... kt_web.pdf
https://www.nmcu.org/fullkontroll/
Hmmm . . . - du har rett. Ikke bitt meg fast i det før.Bjerknez skrev: 07 nov 2025, 19:18 Dem klarer ikke engang å redegjøre for hvorfor dem kaller seg "motorcykkel" union. Er vel ikke et eneste språk i verden hvor motorcykkel betyr motorsykkel.
Lurer på om det også har noe med historie å gjøre, at man faktisk skrev motorcykel her i landet i riktig gamledager.DAE skrev: 07 nov 2025, 20:18 Er vel fornorsking av MotorCycle gjerne, og så passa det fint inn i forkortelsen...