Norges vakreste motorsykkelveier

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Norges vakreste motorsykkelveier

Legg inn av Ronny »

Jeg vil få fremheve kystveien som strekker seg fra Vest Agder og opp på vestlandet.

Denne veien har jeg selv benyttet mange ganger, og den har det meste. Serpentin svingene ved Flekkefjord er jo bare helt fantastiske. Hvis du vil så kan du se på denne artikkelen der noe av veien er på kystveien. Det er flotte bilder og til og med en video. http://www.cruiser.no/index.php?artikkelid=356&back=1
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

Helgelandskysten er kanskje den flotteste... med ferger, småsteder, mye fin natur, sjøen , trivelige mennsker, rolige veier og passe trafikk.

Etter å ha vært på Å, Lofoten, tok vi ferge til Bodø og kjørete kystveien, RV 17 , ned ti Grong, Trøndelag. En uforglemmerlig tur.

Ellers kan jeg nevne traktene rundt Stalheimskleiva , Sognefjorden og flere av veiene langs våre fjorder.
Trollstigen og veien mopt Geiranger er selvsagt et "must" , for ikke å snakke om Atlanterhavsveien mellok Molde og Kristiansund.

Skal heller ikke glemme............ ehhhh...skal gi meg nå ..

Mitt motto har blitt etter noen år på veien:
Vil du se nye menesker, nye kulturer, se noe "annet", kjør i utlandet.
Vi du se fin natur og ha fine sykkleveier, reis i Norge.
"Do the right thing"

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Tar du med setesdalen, og over Brokke til suleskar, ned hunnedalen og deretter kystveien tilbake til kristiansand, er jeg med Ronny. Det er en deilig tur.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

Thor Arne skrev:Tar du med setesdalen, og over Brokke til suleskar, ned hunnedalen og deretter kystveien tilbake til kristiansand, er jeg med Ronny. Det er en deilig tur.
Skal ikke motsi deg :) .. har cruiset Suleskar mer enn en gang... og gjennom Dalen i Telemark først ... også et stilig område...
"Do the right thing"

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

ok, enig at det er en flott vei... men den slå nesten i stykker sykkelen min :evil:

det er så mye telehiv på den strekningen ... men det går jo an å kjøre langsomt og nyte utsikten 8)

Ha en flott høst

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

Dortmunder skrev:ok, enig at det er en flott vei... men den slå nesten i stykker sykkelen min :evil:

det er så mye telehiv på den strekningen ... men det går jo an å kjøre langsomt og nyte utsikten 8)

Ha en flott høst

Dortmunder
:)))) .. ja, det gårt faktisk an å kjøre sakte :))))

Særlig fra Seterdal over til Dalen er det SVÆRT hullete, ja..
Litt merkelig at ikke noe blir gjort der.

Men Dalen er en perle om sommeren, synes jeg :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Vi får ikke bedre veier, fordi det ikke er politisk korrekt å forbedre veiene. Det fører til økt fart og trivsel, og slikt kan man ikke oppmuntre til. Og ikke minst, med bedre veier, vil bilholdet bli billigere, og det er uhørt.
Motorsykler har de nesten ikke hørt om så de kan de jo ikke bry seg med. (de få de har hørt om kjører jo bare alt for fort likevel)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

FEMA har stått på, de har fått motorsykkelister fra og være en høyrisikogruppe til å bli, ubeskyttet trafikantgruppe med særlige sikkerhetsbehov....LES Og da er det ikke lenge før Norske veimyndigheter må følge EU-normene
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Tur & Treff

Legg inn av Intruder »

I Mjøsområdet finnes det haugevis av fine,svingete veier.
Men av forsvarsmessige grunner har 91 Stomperud nektet meg å si alt... :[-X [/u] :8-[

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

91 Stomperud er så vidt jeg vet Romeriking? Nærmere bestemt Sørum, og det er jo noen strekninger der i høgget som også kan kjøres med smil opp til øra. Og der trengs det ikke sikkerhetsklarering heller :=D>

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Dortmunder skrev:ok, enig at det er en flott vei... men den slå nesten i stykker sykkelen min :evil:

det er så mye telehiv på den strekningen ... men det går jo an å kjøre langsomt og nyte utsikten 8)

Ha en flott høst

Dortmunder
Er jo en grunn til at det heter TELEmark må vite

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Min favorittstrekning er riksveien mellom Ørvella og Mæl langs Tinnsjøen i Telemark. Flott veidekke, fine svinger og pen utsikt.

Ellers mener jeg rv 460 nedover mot Lindesnes er flott.


Langs Tinnsjøen:

Bilde


rv 460:

Bilde

Bilde
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Ragnhild skrev:
Dortmunder skrev:ok, enig at det er en flott vei... men den slå nesten i stykker sykkelen min :evil:

det er så mye telehiv på den strekningen ... men det går jo an å kjøre langsomt og nyte utsikten 8)

Ha en flott høst

Dortmunder
Er jo en grunn til at det heter TELEmark må vite
Hehe, joda, men kjiipt allikevel.

Hadde i fjor en rundtur Kr.sand - Suleskar - Brokke - Valle - Dalen - Birkeland - Kr.sand. Ca. 500 km, dvs en dagstur. Norge rund i en tur: sjøen, snaue fjellområder, frodige skoger ... flott


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Legg inn av Intruder »

Et tips : Istedenfor å kjøre langs hovedveiene går det ofte fine " kurveveier " ,hvis en har god tid
og kart . Obs " Hold ikke kartet oppned ! :bananas :O :janikk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Intruder skrev:Et tips : Istedenfor å kjøre langs hovedveiene går det ofte fine " kurveveier " ,hvis en har god tid
og kart . Obs " Hold ikke kartet oppned ! :bananas :O :janikk
En god GPS hadde da gjort seg. Man kan jo velge at den skal finne målet ved å unngå veier av en viss størrelse. Da kommer du nok gjennom den ene eller andre sving :janikk

Dortmunder

PS skulle vi åpne en tråd med anbefalinger av GPS ???
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Svar