Handle kjøreutstyr i USA?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av ArcticTiger »

Dållarsen er jo gunstig for tida, ca kr 5,60 pr dollar er gunstig :thumleft
Jeg fikk denne linken http://www.leatherup.com/" onclick="window.open(this.href);return false; fra en kompis idag, her var det litt av hvert, til priser som så "greie" ut i forhold til her hjemme.
Frakta fra USA er et element som kommer i tillegg, men ved å registrere seg på http://www.jetcarrier.com/" onclick="window.open(this.href);return false; kan man få grei oversikt over hva frakt og toll koster.
Jeg har ikke selv handlet fra den sida ennå, så har ingen erfaringer, foreløpig. Men er ute etter kjøreutstyr for Varmere Land, så jeg får vel kikke litt nærmere på den sida :yeyeye .

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av knutk »

Ved bestilling fra USA kan du for enkelthets skyld regne ca kr 10 pr dollar. Da er moms, eventuell toll samt frakt innberegnet. Selvsagt ikke nøyaktig kalkulert, men en grei pekepinn.

Mange nettbutikker har fabelaktig utvalg. Dog har mange erfart at å kjøpe kjøreutstyr uten å prøve det først er en blandet erfaring. Enten passer det ikke, eller egenskapene og kvaliteten infrir ikke forventningene.

Jeg sier ikke at det er mislykka å handle kjøreutstyr på nett, men det er på plass med litt sunn skepsis.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av ZZR-Tom »

http://www.ridersdiscount.com har kjent folk brukt med stor sukses

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av gorbys »

Husk at posten tar nesten 200 kroner i fortollingsgebyr og. Det samme gjelder fedex og ups og.
Jetcarrier vet jeg ikke, er lenge siden jeg har brukt de :)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av joo »

Bare å sende det hjem til sommerstua når dere er over there vel?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av ArcticTiger »

Ja jeg kommer til å få det sendt til hytta, men tenkte det kunne være av interesse for folk her hjemme og nå som dållarsen er lav :thumleft

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av Kawasaki »

ArcticTiger skrev:Ja jeg kommer til å få det sendt til hytta, men tenkte det kunne være av interesse for folk her hjemme og nå som dållarsen er lav :thumleft

Det var veldig fint tenkt av deg,og tror jeg tar imot tilbudet :thumleft

Hva er adressen til hytta di?
ikkebike.norwegianforum.net

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av AJ »

Kawasaki skrev:
ArcticTiger skrev:Ja jeg kommer til å få det sendt til hytta, men tenkte det kunne være av interesse for folk her hjemme og nå som dållarsen er lav :thumleft

Det var veldig fint tenkt av deg,og tror jeg tar imot tilbudet :thumleft

Hva er adressen til hytta di?
Jeg også! :D
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av ArcticTiger »

Adressen kan dere få, men da må dere komme til hytta og hente greiene :thumleft

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av Andreas »

Er det ikke egne tollsatser på klær som er ganske høye?

Har kikket endel på http://www.revzilla.com" onclick="window.open(this.href);return false; sine sider. Det virker som en seriøs butikk som har et godt rykte. De lager også meget nyttige videoer som de legger ut på youtube der de viser detaljer og løsninger på kjøreutstyr. Så om du ikke skal handle der, så er det en god ressurs for info om utstyr man ser på :thumleft

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av gorbys »

Andreas skrev:Er det ikke egne tollsatser på klær som er ganske høye?
Rundt 10% mener jeg, gikk på en smell der når jeg bestillte meg et par jakker ifjor, endte opp med å bli like dyrt som å kjøpe det her når frakt, moms, toll og gebyrer var betalt... :doh

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6959
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av kjellv »

gorbys skrev:
Andreas skrev:Er det ikke egne tollsatser på klær som er ganske høye?
Rundt 10% mener jeg, gikk på en smell der når jeg bestillte meg et par jakker ifjor, endte opp med å bli like dyrt som å kjøpe det her når frakt, moms, toll og gebyrer var betalt... :doh
10% i tillegg til Norsk moms? For den må man vel betale?

Min kjære har rota rundt på nettet og bestemt seg for å kjøpe en hjelm fra England. Skikkelige jentefarger... Nytter ikke å argumentere heller, det er bare den ho skal ha. Så da så!

Noen som kjenner til firmaet http://www.girlsbike2.com" onclick="window.open(this.href);return false;, har handla hos dem?

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av BMWilly »

Denne kalkulatoren fra tollvesenet kan kanskje være til hjelp

http://www.toll.no/templates_TAD/Import ... ?id=153564
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av TheHaughom »

Skinnklær er tollfrie.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Handle kjøreutstyr i USA?

Legg inn av DrGreve »

Når det gjelder amerikanske nettbutikker bør en sjekke om de faktisk sender overseas før man bruker visakortet. Jeg har mer enn en gang hatt penger hengende igjen i systemet før de ble refundert min konto pga at de ikke sender utenfor det amerkanske fastland. Da er Jetcarrier ett alternativ.
Jeg har også opplevd at de ikke aksepteter et visakort utstedt i for eksempel Norge. I slike tilfeller nytter det ikke jetcarrier heller.
Og husk å legge inn i beregningen at man må betale moms på frakten også pluss at posten tar seg betalt for fortollingen. Sist ble jeg avkrevd 135,- av posten..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar