Beste gule kjørejakke?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Vaagen
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2012, 10:42
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 V-Strom 2004
Sted: Rjukan

Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Vaagen »

Jeg skal kjøpe ny tekstiljakke til våren. Har bestemt at den skal være gul og i tekstil. Budsjett ca 4000, men kan jo være lavere om det ikke gjør kvaliteten dårligere :-)

Det bør tilføyes at jeg er en ganske svett fyr :redface, så jakken må puste godt gjennom stoffet og ventilasjonsåpninger. Har hørt at Spidi kommer med en ny Voyager 3 og har sett på Halvarssons Optimal som visstnok skal være spesielt bra på temperaturregulering.

Jeg tar gjerne imot gode innspill på andre alternativer, helst fra noen som har prøvd dem i praksis :thumleft
Sist redigert av Vaagen den 02 jan 2013, 16:58, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av RuneMC »

Beste gule kjørejakke ? Hmm, kanskje denne: http://nmcu.org/refleksvest-i-mc-og-moped" onclick="window.open(this.href);return false; under setet ! :lol

Spidi og Halvarsson som du nevner kan være bra. I prisklassen rundt 4000 kan også Gore-tex jakke fra Dainese være verdt en kikk - stort sett alle merker har jakker i signalfarger nå. Fordelen med Gore-tex kontra andre vanntette løsninger er at det fremdeles er det stoffet som puster best. Dainese har de forøvrig på Yamaha på Vinterbro som p.t. er den hyggeligste butikken jeg vet å handle klær i, pluss at de har godt utvalg.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Vaagen
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2012, 10:42
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 V-Strom 2004
Sted: Rjukan

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Vaagen »

Kan ikke ha sånn vest fra NMCU. Kjente røyksuget ble alvorlig påtagelig bare av reklamen... :[-X

Skal sjekke ut Dainese sine klær!

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Jarodden »

Vaagen skrev:Jeg skal kjøpe ny tekstiljakke til våren. Har bestemt at den skal være gul og i tekstil. Budsjett ca 4000, men kan jo være lavere om det ikke gjør kvaliteten dårligere :-)

Det bør tilføyes at jeg er en ganske svett fyr :redface, så jakken må puste godt gjennom stoffet og ventilasjonsåpninger. Har hørt at Spidi kommer med en ny Voyager 3 og har sett på Halvarssons Optimal som visstnok skal være spesielt bra på temperaturregulering.

Jeg tar gjerne imot gode innspill på andre alternativer, helst fra noen som har prøvd dem i praksis :thumleft
Hei! Først av alt; jeg er som deg, svetter gjerne oppover hvis jeg har på meg "normalt" kjøreutstyr.

Jeg kjøpte meg først en vanlig Halvorsondress, men fant fort ut at dette ble for varmt! Bare det å kjøre på jobben med kun en t-skjorte under jakken medførte dusjing når jeg kom frem :redface

I fjor vår gjorde jeg sjakktrekket; jeg kjøpte en BMW Airshell jakke
Bilde

Denne koster 4.500,- og er verdt hver krone :prop:
Den har et innerfor som er vann- og vindtett. Ta ut det og alt du ser av netting er lufting. Jeg kjørte nesten 20.000 kilometer med denne i sommer, og har vasket den 2-3 ganger. Det er ulempen med gult - alt av møkk syns!

Lykke til med valget.

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Stranger »

Icon har en fin serie som heter patrol. Jakkene og buksene i patrol serien er knall, disse selges også i ( herkommerjegfarge) :-) Vanntett med rikelig ventilasjon når det ønskes. Ikke sett disse i norge. Har selv brukt den i ett års tid, og har ingenting og utsette på den.

http://www.ebay.com/itm/New-mens-icon-p ... 7e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Barbarozza »

Rukka har en som er fin, Argonout heter den, bra testresultater...Hos FC-Moto får du den for ca 4000 kr ink frakt og mva siden den er på tilbud. Men jeg har ikke prøvd den, men Rukka borger for kvalitet. Sjøl har jeg fått sans for Icon og Alpinestar jakkene.

Liker denne fordi den ikke er helgul, slik som regndressen min er :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av JohnnyTh »

Styr unna FrankThomas. Jeg hadde jakke bukse fra FrankThomas og selv om jakka var brukende så var buksa helt elendig. Ingen ventilasjon i det hele tatt. Stinka etter en dags bruk. Kjedelig å kjøpe ei jakke hvis man senere vil suplere med bukse slik at de kan kneppes sammen.

FrankThomas er grunnen til at jeg gikk til Rukka. Har Kjørt med Rukka Athos i sommer og er veldig fornøyd. Så fornøyd at jeg faktisk oppgraderer til ArmaS etter bare 6 moneder enda det er ingenting feil med jakken
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av ega16 »

Stranger skrev:Icon har en fin serie som heter patrol. Jakkene og buksene i patrol serien er knall, disse selges også i ( herkommerjegfarge) :-) Vanntett med rikelig ventilasjon når det ønskes. Ikke sett disse i norge. Har selv brukt den i ett års tid, og har ingenting og utsette på den.

http://www.ebay.com/itm/New-mens-icon-p ... 7e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Har også Icon Patrol jakke og bukse som jeg er fornøyd med. Kjøpte den rett og slett fordi det er en av vinter/høst jakkene som jeg synes ser kulest ut.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Carpa »

Barbarozza skrev:Rukka har en som er fin, Argonout heter den, bra testresultater...Hos FC-Moto får du den for ca 4000 kr ink frakt og mva siden den er på tilbud. Men jeg har ikke prøvd den, men Rukka borger for kvalitet. Sjøl har jeg fått sans for Icon og Alpinestar jakkene.

Liker denne fordi den ikke er helgul, slik som regndressen min er :-)
Jeg stusser litt over at skuldrene og overarmene ikke er gule. Det er jo ikke alltid bare brystkassa synes, spesielt ikke fra alle vinkler

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av JohnnyTh »

Carpa skrev:
Barbarozza skrev:Rukka har en som er fin, Argonout heter den, bra testresultater...Hos FC-Moto får du den for ca 4000 kr ink frakt og mva siden den er på tilbud. Men jeg har ikke prøvd den, men Rukka borger for kvalitet. Sjøl har jeg fått sans for Icon og Alpinestar jakkene.

Liker denne fordi den ikke er helgul, slik som regndressen min er :-)
Jeg stusser litt over at skuldrene og overarmene ikke er gule. Det er jo ikke alltid bare brystkassa synes, spesielt ikke fra alle vinkler

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Enig i det, tror det er mer synlig på de fleste sykkler.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av knutk »

Mitt inntrykk er at gulfargen i jakkene mister glansen etter et par år. Av den grunn er jeg tilhenger av løs vest isf farget jakke. Vesten kan byttes annet hvert år (det kan man jo med jakka og, men blir dyrt i lengden :roll )

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg kjørte med vest før men syntes de blafret for mye. Men sikkert noen gode vester og, jeg har bare ikke prøvd de
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av ZZR-Tom »

Eg trur at en gul hjelm er bedre en gule skuldrer, kombinasjon av begge er nok det beste, men hjelmen synest best.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Barbarozza »

Carpa skrev:
Barbarozza skrev:Rukka har en som er fin, Argonout heter den, bra testresultater...Hos FC-Moto får du den for ca 4000 kr ink frakt og mva siden den er på tilbud. Men jeg har ikke prøvd den, men Rukka borger for kvalitet. Sjøl har jeg fått sans for Icon og Alpinestar jakkene.

Liker denne fordi den ikke er helgul, slik som regndressen min er :-)
Jeg stusser litt over at skuldrene og overarmene ikke er gule. Det er jo ikke alltid bare brystkassa synes, spesielt ikke fra alle vinkler

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Ikke alle som vil ha alt gult, og jakka er beregna for det.

Personlig kjører jeg ikke med gult i det hele tatt bortsett fra i regn. Men har ikke tenkt å starte en diskusjon rundt det :-)
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev:
Carpa skrev:
Barbarozza skrev:Rukka har en som er fin, Argonout heter den, bra testresultater...Hos FC-Moto får du den for ca 4000 kr ink frakt og mva siden den er på tilbud. Men jeg har ikke prøvd den, men Rukka borger for kvalitet. Sjøl har jeg fått sans for Icon og Alpinestar jakkene.

Liker denne fordi den ikke er helgul, slik som regndressen min er :-)
Jeg stusser litt over at skuldrene og overarmene ikke er gule. Det er jo ikke alltid bare brystkassa synes, spesielt ikke fra alle vinkler

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Ikke alle som vil ha alt gult, og jakka er beregna for det.

Personlig kjører jeg ikke med gult i det hele tatt bortsett fra i regn. Men har ikke tenkt å starte en diskusjon rundt det :-)
Jeg synes løsningen med gule felter er bedre på ArmaS https://www.google.no/search?q=rukka+ar ... pYqSwOMNJM" onclick="window.open(this.href);return false;:
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar