Beste gule kjørejakke?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av knutk »

JohnnyTh skrev:Jeg kjørte med vest før men syntes de blafret for mye. Men sikkert noen gode vester og, jeg har bare ikke prøvd de
Richa (tror det er det de heter) har vester med glidlåser i siden, (i tillegg til lukkingen i fronten) for finjustering av passform slik at det sitter stramt at de ikke blafrer.

Ellers har Halvarson en jakke hvor det gule feltet kan byttes og er festet med glidlås til jakken. Egentlig smarteste løsning jeg har sett til nå.

Vaagen
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2012, 10:42
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 V-Strom 2004
Sted: Rjukan

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Vaagen »

Synes BMW-jakken så spesielt attraktiv ut. De selges på Amazon for 449$, da kan jo prisen komme ned i ca 3500 m alt. Hvordan et størrelsen? Er xxl stor eller bare middels? Richa-jakken jeg har nå er xxxxl, ellers bruker jeg xxl... Kanskje jeg burde prøve den i butikk...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Intruder »

Gul vest med Ryk & Reis,servietter med BMW logo og Harley Davidson dasspapir....bare en begynnelse... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Jarle »

En kamerat kjøpte Halvarssons - Proximo og er godt fornøyd. Delviss gul på armer og skuldre.
http://www.nstgardermoen.no/Bekledning/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


Tror han brukte BMV jakke før, men den var vist vanntett bare den ene veien. Slapp vann inn men ut kom det ikke igjen før han tok av seg hanskene. Da kom det en 1/2 liter pr arm.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av Jarodden »

Vaagen skrev:Synes BMW-jakken så spesielt attraktiv ut. De selges på Amazon for 449$, da kan jo prisen komme ned i ca 3500 m alt. Hvordan et størrelsen? Er xxl stor eller bare middels? Richa-jakken jeg har nå er xxxxl, ellers bruker jeg xxl... Kanskje jeg burde prøve den i butikk...
Jeg har største utgave, men så er ikke jeg Asterix heller. Ligner vel mer på Obelix

Bare pass på at foret er med i prisen du får fra USA! Jeg holdt på å bestille fra Tyskland, men da kom foret i tillegg.

Det er rom i jakken for ryggskinne, men jeg har en løs skinne som jeg spenner fast på kroppen. Denne ryggskinnen er ikke inkludert, men det er skulder-, og albuebeskyttere.

Kan absolutt anbefale å prøve en i butikken

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Beste gule kjørejakke?

Legg inn av RuneMC »

Litt OT, men er vel forsåvidt undersøkelser som viser at det er kontrastene i farger som betyr noe - ikke om det er gult eller lign.

Dvs jeg har nesten hvit hjelm og svart ellers. Sykkelen er svart, men lyktene vises godt - nok en kontrast.

Ser forresten at tråsykkel-folket har kommet opp med noe nytt - lasere som tegner et eget sykkel-felt ! Kul ide :thumleft

Det hadde kanskje vært en ide for oss MC-kjørere også ? Hvis man tenker seg at feltet som laserne tegner strekkes litt lenger framover for å kompensere for hhv høyere fart og/eller "split lane"-kjøring, så vil jo bilistene få visse laser refleksjoner som gjør de obs på motorsyklisten idet de skal til å skifte felt (uten å blinke eller se seg for... som vanlig er for noen bilister...)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ix2sNGhXJ2c[/video]

...men når alt skal sies innen synlighet så har jeg funnet ut at den beste strategien med tanke på egen sikkerhet, er å kjøre som om jeg er usynlig for bilistene. Det stemmer ihvertfall ofte - på tross av overveldende god synlighet.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar