Litt OT, men er vel forsåvidt undersøkelser som viser at det er kontrastene i farger som betyr noe - ikke om det er gult eller lign.
Dvs jeg har nesten hvit hjelm og svart ellers. Sykkelen er svart, men lyktene vises godt - nok en kontrast.
Ser forresten at tråsykkel-folket har kommet opp med noe nytt - lasere som tegner et eget sykkel-felt ! Kul ide
Det hadde kanskje vært en ide for oss MC-kjørere også ? Hvis man tenker seg at feltet som laserne tegner strekkes litt lenger framover for å kompensere for hhv høyere fart og/eller "split lane"-kjøring, så vil jo bilistene få visse laser refleksjoner som gjør de obs på motorsyklisten idet de skal til å skifte felt (uten å blinke eller se seg for... som vanlig er for noen bilister...)
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=ix2sNGhXJ2c[/video]
...men når alt skal sies innen synlighet så har jeg funnet ut at den beste strategien med tanke på egen sikkerhet, er å kjøre som om jeg er usynlig for bilistene.
Det stemmer ihvertfall ofte - på tross av overveldende god synlighet.