Vedlikehold av sykkel.....
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Vedlikehold av sykkel.....
Sommeren nærmer seg med stormskritt merker jeg, det blir lysere for hver dag som går og gud hvor jeg gleder meg til å se vidunderet mitt igjen. Men med all gleden så kommer det også andre ting å tenke på, så som vedlikehold og kontroll av sykkelen. Som mange av dere vet så er jeg temmelig grønn når det kommer til slike ting og jeg lurer på hva jeg må være nøye med å sjekke og hva jeg eventuelt kan klare å gjøre selv.......
Regner med at dere bobler over av gode råd om hvordan jeg skal pleie min 2007 Kawasaki ER6 nå :-)
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Regner med at dere bobler over av gode råd om hvordan jeg skal pleie min 2007 Kawasaki ER6 nå :-)
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Bremseveske nivå,motorolje nivå,kjøleveske og slakk/strammhet i kjeden.
Vask av kjeden i ny og ne, parafin er det noke som liker å bruke.
Youtube har mykje glimrandes og ikkje så glimrandes videoer om alt mellom himmel og jord.
Vist du har planer om å få versted til å ta oljeskift så spesifer at dei og skal ta en titt over sykkelen og sjekk at alt er i orden.
Vask av kjeden i ny og ne, parafin er det noke som liker å bruke.
Youtube har mykje glimrandes og ikkje så glimrandes videoer om alt mellom himmel og jord.
Vist du har planer om å få versted til å ta oljeskift så spesifer at dei og skal ta en titt over sykkelen og sjekk at alt er i orden.
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Dekktrykk er viktig, både for kjøreegenskaper og levetid på dekk.
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Før lærte man en sikkerhetssjekk på MC på kjøreskolen...
Den er ganske bra som et utganspunkt ...
:)
Den er ganske bra som et utganspunkt ...
:)
"Do the right thing"
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Det lærer man forsatt.Relax skrev:Før lærte man en sikkerhetssjekk på MC på kjøreskolen..
Mange som sender syklen sin på vinterlagring.
Lokale motorsykkel foretninger har ofte dette tilbudet. Kan jo være noe å tenke på til neste år.
Her i østfold tilbyr dem vinterlagring med vask, polering og smøring av kjede, strømper pluss at de vedlikelader batteriet.
De tar også en sjekk av bremser, dekk, hjullager, styre lager etc. for å se om det er slitasje og om det bør byttes ut.
Dette må du jo betale for. Men 2000kr synes jeg dette er verdt, da jeg selv bare har en kald garasje og ikke plass inni stua


Lagrer du den selv hjemme i garasjen, vil jeg anbefalle å vaske og polere syklen før du setter den bort. Smøre kjede etc.
Spray gjerne inn motor, gaffelben etc med "lagrings olje" Siden du ofte har tempratur forandringer som fører til dugg dannelse og korruksjon.
Dekk til syklen med pressening.
Lagrer du den i et rom som har stabil temp og luftfuktighet trenger du ikke å være redd for korruksjon. Men vask etc må jo til.
Har du ikke gjort noe av dette over, så kan en jo starte med dette så fort det blir temp ute/inne til å gjøre sykelen klar til våren.
har du fått noen rustflekker på eksos rør eller liggnende så fortvil ikke. Mekonomen, clas ohlson etc. har plenty av produkter som kan hjelpe deg med å få syklen i skinnende stand.
"autosol" er vel et av produktene som meget effektivt.
Hvordan du sjekker slitasjedeler kan du lese om her:
http://seniormc.intbuilder.com/userfile ... kerhet.pdf
Du har jo også mentoren din, som garantert har noen ideer om hva og hvordan du sjekker opp syklen.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Mulig man lærer mer enn den kjappe gjennomgangen på teorikurset?
Sykkelen står nyvasket og innpakket i en kald garasje nå men ikke smurt. Planen er å ha en service med dekkskifte til våren og da skal jeg be dem gå over sykkelen men det er jo gret å lære seg litt selv også. Mentoren har nok andre ting å gjøre enn å styre med sykkelen min :-)
Synes det jo uansett er greit å ha litt kunnskaper om det mest elementære.
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Sykkelen står nyvasket og innpakket i en kald garasje nå men ikke smurt. Planen er å ha en service med dekkskifte til våren og da skal jeg be dem gå over sykkelen men det er jo gret å lære seg litt selv også. Mentoren har nok andre ting å gjøre enn å styre med sykkelen min :-)
Synes det jo uansett er greit å ha litt kunnskaper om det mest elementære.
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Når du har den på verksted så kan du spør om dei ikkje kan vise deg litt når dei driv på med sykkelen, er sjeldent dei seier nei til å ha damebesøk på verksteda.
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Når du starter med kjøretimer, så skal sjåførlærer fortelle og lære deg de grunnleggende ting om sjekkpunkter/vedlikeholdspunkter ved MC.Carpa skrev:Mulig man lærer mer enn den kjappe gjennomgangen på teorikurset?
Som kjede, styrelager, hjullager, lekasje fra motor,gaffel etc.
Er greit å følge med og lære seg disse, da du må trekke kort på biltislynet som omhandler dette og vise sensoren åssen det gjøres på syklen. (kontrolsjekk av mc tror jeg det heter)
Dette gjøres før selve oppkjøringen, for meg var det del 1 av oppkjøringen som gjøres i kjøregården.
Fra 2013 deles oppkjøringen i 2 dager.
dag 1: kontrollsjekk av mc og kjøring i kjøregården. testes på balanse, bremselengde etc.
dag 2: selve oppkjøringen, ut i trafikken.
For meg var det 3 dager i mellom dag 1 og 2, vet ikke om det er noe standard på det.
Sånn var det når jeg kjørte opp i fjor, Jeg kjørte opp i Østfold som da var med i et pilot prosjekt om å dele opp oppkjøringen.
Jeg ble da fortalt at dette skulle bli standard over hele Norge i år (2013)
Grunnen til dette er jeg ikke 100% sikker på. men Jeg ble fortalt at det viste seg at folk ikke stresset så ille når dem tok oppkjøringen over flere dager? samt at stryker du på dag 1, så må du vente med dag 2 til du har bestått dag 1.
NB! Prisen er den samme. du betaler kun en sum for begge dagene.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Nei, deles opp i 2! Det likte jeg ikke, to dagers pine hrmff. Er du sikker, dette har jeg ikke hørt noe om.
Sjåførlæreren min har ikke hatt noen slik gjennomgang av sykkelen før noen kjøretimer jeg har hatt.... enda....
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Sjåførlæreren min har ikke hatt noen slik gjennomgang av sykkelen før noen kjøretimer jeg har hatt.... enda....
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Kan fort vekk bli spurt om tekniske ting, ja.
Kontroll av baksving, styrelager, dekk, lys, kjede osv. vær forberedt!
Kontroll av baksving, styrelager, dekk, lys, kjede osv. vær forberedt!
Veien er viktigere enn målet.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Jeg så EasyRider anbefalte å dekke sykkelen til med ei pressening ... det vil æ ikke anbefale ... den samler jo fuktighet.
Det finnes presseninger/poser som er ment å pakke sykler inn i, de slipper ut fuktigheten, men ikke inn.
Et laken eller et pledd e.l er bedre enn ei vanntett pressening.
Denne sikkerhetsjekken det snakkes om ... det er fullt mulig å stryke pga denne også, så få en kjenning til å vise deg dette, og øv på det så du ikke glemmer noe viktig .... eller øv og øv?.. det er jo ikke så vanskelig å få til, men lett å glemme enkelte elementer i kampens hete
Det finnes presseninger/poser som er ment å pakke sykler inn i, de slipper ut fuktigheten, men ikke inn.
Et laken eller et pledd e.l er bedre enn ei vanntett pressening.
Denne sikkerhetsjekken det snakkes om ... det er fullt mulig å stryke pga denne også, så få en kjenning til å vise deg dette, og øv på det så du ikke glemmer noe viktig .... eller øv og øv?.. det er jo ikke så vanskelig å få til, men lett å glemme enkelte elementer i kampens hete
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Vær forberedt på seksuelle antastelser, Carpa, BLI hjemme, det er best sånn sikkerhetsmessig!
Veien er viktigere enn målet.
Re: Vedlikehold av sykkel.....
100% sikker er jeg ikke.Carpa skrev:Nei, deles opp i 2! Det likte jeg ikke, to dagers pine hrmff. Er du sikker, dette har jeg ikke hørt noe om.
Jeg lurte jo fælt på dette her, hvorfor jeg måte ta dette over 2 dager, Ble da fortalt at dette ville komme for alle trafikkstasjoner til neste år (2013)
Mer en det vet jeg ikke.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Vedlikehold av sykkel.....
jhn skrev:Jeg så EasyRider anbefalte å dekke sykkelen til med ei pressening ... det vil æ ikke anbefale ... den samler jo fuktighet.
Du har så rett.
Retter til pledd eller annet som ikke samler fuktighet.
Bruker selv pledd om sommeren.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39874
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Laken skal visst være veldig bra.EasyRider skrev:jhn skrev:Jeg så EasyRider anbefalte å dekke sykkelen til med ei pressening ... det vil æ ikke anbefale ... den samler jo fuktighet.
Du har så rett.
Retter til pledd eller annet som ikke samler fuktighet.
Bruker selv pledd om sommeren.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Er ikke så sikker på det med presenning jeg heller, jeg hadde sykkelen min stående under en slik mc-presenning denne sesongrn og alt som kunne ruste har vel ruste(overfladisk og lett å få bort med Autosol/stålbørste alt ettersom men alikevel...). Så om du har en vanlig uoppvarmet garasje tror jeg nok jeg bare vill latt den stått og så får man heller tørke støv å vaske den til våren igjen :)
Høres nå helt teit ut det med å dele oppkjøringen i to dager? Jeg kjørte opp i 2011 og hadde alt på en dag, synes det er helt greit siden det tross alt involverer en kjøretur på 1.5time og ferjeovergang, er sikkert ikke den eneste som har det slik... Full gjennomgang av sikkerhetsjekk og slike punkter fikk jeg også av kjørelæreren min, men det var først når det nærmet seg oppkjøring da. Før det så var det bare det daglige(lufttrykk/lys/bremser osv.) Så det kommer nok :) Og du får garantert spørsmål om det på oppkjøring, man må trekke en lapp, selv fikk jeg helt jernteppe på spørsmål om dempere og fjører men sensor var grei og stillte et spørsmål som gjorde at hjerna mi sparka igang igjen
Også har man vel to eller tre forsøk på de kjøretekniske øvelsene. Du kan sikkert være heldig å treffe en grei sensor som lar det gå om du har en fot nedi eller er borti en kjegle eller du kan treffe en skikkelig paragrafrytter som stiller seg heelt på bakbeina. Mye som spiller inn gitt 
Høres nå helt teit ut det med å dele oppkjøringen i to dager? Jeg kjørte opp i 2011 og hadde alt på en dag, synes det er helt greit siden det tross alt involverer en kjøretur på 1.5time og ferjeovergang, er sikkert ikke den eneste som har det slik... Full gjennomgang av sikkerhetsjekk og slike punkter fikk jeg også av kjørelæreren min, men det var først når det nærmet seg oppkjøring da. Før det så var det bare det daglige(lufttrykk/lys/bremser osv.) Så det kommer nok :) Og du får garantert spørsmål om det på oppkjøring, man må trekke en lapp, selv fikk jeg helt jernteppe på spørsmål om dempere og fjører men sensor var grei og stillte et spørsmål som gjorde at hjerna mi sparka igang igjen


Re: Vedlikehold av sykkel.....
Har lagret bikene i flere år i kaldgarasje her, men da har jeg kun brukt stretchlake, og det puster. Jeg ville ikke hatt på en tett presenning!
Min lagring gikk fin fint
Full tank, gjerne med konnserveringsmiddel distribuert i systemet!

Nu står de ennå bedre, i kjelleren. Der er det aldri under +7

Min lagring gikk fin fint

Full tank, gjerne med konnserveringsmiddel distribuert i systemet!

Nu står de ennå bedre, i kjelleren. Der er det aldri under +7


- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Jeg ville heller aldri brukt pressenning , men MC-Avisa selger visst en slik "super-duper-pressenning som skal puste. Har aldri prøvd denne siden jeg har sykkelen i ventilert og oppvarmet garasje.
Jeg vasker og vokser , polerer hvis jeg ser det er noen striper. Pleier og demontere alle plastdeksler , ikke fordi det er nødvendig men fordi jeg synes det er litt artig å se sykkelen "under skallet", dessuten får jeg vasket og vokset der jeg ikke kommer til ellers i sesongen.
Har valgt å ikke fylle opp tanken siden jeg har plasttank og står i romtemperatur , ellers hadde jeg tømt tanken helt siden noen mener bensin er ferskvare.
Renser og smører kjedet samt olje og filterskift før vinterlagringen.
Batteriet står tilkoblet vedlikeholdslading hele tiden.
Ta tilslutt et stretsjlaken over sykkelen , men tar det ofte av for å hilse på

Jeg vasker og vokser , polerer hvis jeg ser det er noen striper. Pleier og demontere alle plastdeksler , ikke fordi det er nødvendig men fordi jeg synes det er litt artig å se sykkelen "under skallet", dessuten får jeg vasket og vokset der jeg ikke kommer til ellers i sesongen.
Har valgt å ikke fylle opp tanken siden jeg har plasttank og står i romtemperatur , ellers hadde jeg tømt tanken helt siden noen mener bensin er ferskvare.
Renser og smører kjedet samt olje og filterskift før vinterlagringen.
Batteriet står tilkoblet vedlikeholdslading hele tiden.
Ta tilslutt et stretsjlaken over sykkelen , men tar det ofte av for å hilse på


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Spørs om jeg ikke stryker da så jeg får nok bare ta sjansenRottenikken skrev:Vær forberedt på seksuelle antastelser, Carpa, BLI hjemme, det er best sånn sikkerhetsmessig!
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Vedlikehold av sykkel.....
ZZR-Erling skrev:Har lagret bikene i flere år i kaldgarasje her, men da har jeg kun brukt stretchlake, og det puster. Jeg ville ikke hatt på en tett presenning!
Min lagring gikk fin fint![]()
Full tank, gjerne med konnserveringsmiddel distribuert i systemet!
Nu står de ennå bedre, i kjelleren. Der er det aldri under +7
Lekkert og så god plass , tror jeg må bygge ut

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Den står dekket til med pledd. Jeg tok av tankpaden(er det det det heter?), tenkte at det kanskje var lurt...
Gosj, den "garasjen" der ble jeg misunnelig på gitt
:
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Gosj, den "garasjen" der ble jeg misunnelig på gitt

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Vedlikehold av sykkel.....
ZZR-Erling skrev:Har lagret bikene i flere år i kaldgarasje her, men da har jeg kun brukt stretchlake, og det puster. Jeg ville ikke hatt på en tett presenning!
Min lagring gikk fin fint![]()
Full tank, gjerne med konnserveringsmiddel distribuert i systemet!
Nu står de ennå bedre, i kjelleren. Der er det aldri under +7
En flott skue dette her ZZR-Erling

Bare synd ZZR'n er gjemt litt bort


Sist redigert av EasyRider den 04 jan 2013, 20:44, redigert 1 gang totalt.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Du tenkte på "bakster" tank overtrekket?Carpa skrev:Den står dekket til med pledd. Jeg tok av tankpaden(er det det det heter?), tenkte at det kanskje var lurt...
Hmm skinn er vel tett? vet a søren om det er lurt eller ikke. da jeg ikke har det.
Sikkert noen som kan svare på det :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Dette må du ta på alvor, lese deg opp og øve på. Dette er det oppkjøringen starter med, før kjeglekjøringen. Du trekker en lapp, der står en oppgave som omhandler sikkerhetskontroll av en eller annen del av sykkelen. Så må du demonstrere og forklare hva du gjør og hvorfor. Dette skal trafikkskolen ha med i opplæringen, både på MC-kurset og i den praktiske opplæringen. Ta det opp med kjørelæreren, og benytt deg av alle du kjenner som har kjørt MC en stund.Carpa skrev: Sjåførlæreren min har ikke hatt noen slik gjennomgang av sykkelen før noen kjøretimer jeg har hatt.... enda....
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Vedlikehold av sykkel.....
Ja jeg tar det på alvor. Traff ei jente på nyttårsaften som har jobbet på trafikkskole og hun kunne ( om jeg husker samtslen korrekt...) skaffe meg de 16 spørsmålene du kan få før oppkjøringa
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)