MCsidens store samletråd om intercom til MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Pollti

Re: Intercom

Legg inn av Pollti »

At det var radio på Q2 visste jeg ikke. Skal omprogrammere kanalene mellom Q2 og Q4. Denne MC knappen tror jeg vil fungere dårlig for kona og det funker ikke særlig bra for meg heller med hansker på middagspølsefingrene. Stemmeaktivering burde forbedres.

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Sena intercom

Legg inn av bherman »

Noen som har kjennskap til Sena SMH10 her til lands? Ikke et eneste treff på Google ihvertfall, men fullt av lovord fra sider i utlandet.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=562357" onclick="window.open(this.href);return false;
--
Baard

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37997
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sena intercom

Legg inn av AJ »

bherman skrev:Noen som har kjennskap til Sena SMH10 her til lands? Ikke et eneste treff på Google ihvertfall, men fullt av lovord fra sider i utlandet.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=562357" onclick="window.open(this.href);return false;
Ukjent system for meg, men det ser ut til at webBikeWorld har sjekket det rimelig grundig....

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... -intercom/" onclick="window.open(this.href);return false;

og

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... part-2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Sena intercom

Legg inn av bherman »

AJ skrev:
bherman skrev:Noen som har kjennskap til Sena SMH10 her til lands? Ikke et eneste treff på Google ihvertfall, men fullt av lovord fra sider i utlandet.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=562357" onclick="window.open(this.href);return false;
Ukjent system for meg, men det ser ut til at webBikeWorld har sjekket det rimelig grundig....

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... -intercom/" onclick="window.open(this.href);return false;

og

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... part-2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jupp, har lest gjennom de, derfor jeg er nysgjerrig. Forhandler er i Frankrike, bare å bestille levering til Sverige så beholder man EU moms ;)

De skal visstnok komme med en utgave hvor du kan koble til dine egne øreplugger i slutten av denne måneden. Da tror jeg sannelig jeg får det beste opplegget som er å oppdrive: Tilpassede øreplugger som da også demper støy (må skaffe selv), blåtann og mulighet for å koble til andre førere (så sant de også har Sena da, vel å merke).
--
Baard

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Sena intercom

Legg inn av Onsløv »

bherman skrev: De skal visstnok komme med en utgave hvor du kan koble til dine egne øreplugger i slutten av denne måneden. Da tror jeg sannelig jeg får det beste opplegget som er å oppdrive: Tilpassede øreplugger som da også demper støy (må skaffe selv), blåtann og mulighet for å koble til andre førere (så sant de også har Sena da, vel å merke).
Da begynner det fort å bli interessant ja.... Så vidt jeg har skjønt, så kan man ikke dette med scala-systemene.

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Sena intercom

Legg inn av bherman »

Onsløv skrev: Da begynner det fort å bli interessant ja.... Så vidt jeg har skjønt, så kan man ikke dette med scala-systemene.
Såvidt jeg kjenner til er det ingen av "de andre" (muligens med unntak av Autcom?) som kan tilby 3,5mm tilkobling. Sena begynte jo å presentere dette allerede i mars/april men de er enda ikke klare med produktet... Dersom de er gjengitt korrekt var det noen på et amerikansk forum som viste til et svar han hadde fått av dem, hvor produktet skulle komme i slutten av denne måneden.

Ingen hast for min del, jeg venter gjerne for å slippe å ha høyttalere i hjelmen ;)
--
Baard

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Sena intercom

Legg inn av Onsløv »

bherman skrev:
Onsløv skrev: Da begynner det fort å bli interessant ja.... Så vidt jeg har skjønt, så kan man ikke dette med scala-systemene.
Såvidt jeg kjenner til er det ingen av "de andre" (muligens med unntak av Autcom?) som kan tilby 3,5mm tilkobling. Sena begynte jo å presentere dette allerede i mars/april men de er enda ikke klare med produktet... Dersom de er gjengitt korrekt var det noen på et amerikansk forum som viste til et svar han hadde fått av dem, hvor produktet skulle komme i slutten av denne måneden.

Ingen hast for min del, jeg venter gjerne for å slippe å ha høyttalere i hjelmen ;)
Høyttalere på en eller annen måte må man vel ha i hjelmen, uansett om det er "ordinære" høyttalere eller propper.
Når det leveres med 3,5 mm plugg, er hele greia mer interessant.

Har tenkt på autocom jeg også, men er jo fastmontert og koster en arm og en fot.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Sena intercom

Legg inn av bherman »

Onsløv skrev: Høyttalere på en eller annen måte må man vel ha i hjelmen, uansett om det er "ordinære" høyttalere eller propper.
Når det leveres med 3,5 mm plugg, er hele greia mer interessant.

Har tenkt på autocom jeg også, men er jo fastmontert og koster en arm og en fot.
Er da ikke høyttalere når det stappes i ørene ;)
Sendte Sena en epost i kveld ang. levering av dings med 3,5mm plugg, håper på svar i løpet av et par dager. Legger ut svaret her straks jeg har noe.

Autocom er ikke aktuelt, aaaltfor dyrt og for mange ledninger.
--
Baard

mekkern
Innlegg: 7620
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Sena intercom

Legg inn av mekkern »

ellers er det bare å kutte ledningen til høytalerne og lodde på en plugg som du monterer der det er praktisk. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Sena intercom

Legg inn av bherman »

mekkern skrev:ellers er det bare å kutte ledningen til høytalerne og lodde på en plugg som du monterer der det er praktisk. :thumleft
Kombinasjonen temmelig tynne ledninger og mine loddekunnskaper vil ikke være særlig vellykket er jeg redd :lol
--
Baard

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Sena intercom

Legg inn av bherman »

Da har jeg fått tilbakemelding fra Sena:
If you are waiting for the SMH-A0303 or SMH-A0304 in http://www.senabluetooth.com/index.php?tab_menu=acc" onclick="window.open(this.href);return false;, they will be released on the 30th of July. I am afraid, however, it would take a couple of more weeks because the local distributors and retailers should place the order to SENA yet. Can you please contact me again around mid-August so that I can let you know from which sellers you can purchase the optional audio clamps?
Og litt mer info som kom noe senere:
The price will be posted on senabluetooth.com in a few days for the customers in US. At the same time, I could let you know the prices in Euros too.
Regretfully, the SMH-A0303 is supplied separate from the SMH10 package. So you have to place the order for both.
Anyway, let me contact you again around the end of July with the purchase guide.
Må altså kjøpe 3,5mm dingsen i tillegg, men dersom prisen er noenlunde den samme som de tar for ekstra base så vil den ligge på kun ca. 400 NKR, ganske overkommelig synes jeg. Men prisen er jo enda ikke oppgitt da så det kan jo fort bli en større justering. Håper ihvertfall de lar den være rimelig!
--
Baard

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Felles innkjøp?

Legg inn av Banditmannen »

Dexter skrev:Jeg er interessert :thumleft
Har ikke du Schuberth C3, som meg? I så fall kan det kanskje være et problem å feste Scala G4, siden den vel kommer i konflikt med "solvisirknappen" :scratch

Schuberth har sin egen variant, Schuberth SRC Systemsom også er produsert av Cardo(som lager Scala)

Hof MC blant flere selger den. Ikke akkurat billig da... :P

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Felles innkjøp?

Legg inn av Dexter »

Banditmannen skrev:
Dexter skrev:Jeg er interessert :thumleft
Har ikke du Schuberth C3, som meg? I så fall kan det kanskje være et problem å feste Scala G4, siden den vel kommer i konflikt med "solvisirknappen" :scratch

Schuberth har sin egen variant, Schuberth SRC Systemsom også er produsert av Cardo(som lager Scala)

Hof MC blant flere selger den. Ikke akkurat billig da... :P
Jeg har vel spurt og fått svar av noen at det fungerer fint å ha det på C3? Forøvrig vil jeg ikke kjøpe Schuberth systemet før det støtter Scala G4 hva angår rekkevidde osv. Når det er på plass så vil jeg vurdere det

Edit: Passer den virkelig ikke C3? Er det noen som har prøvd?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Intercom

Legg inn av Globe »

Duville har montert Scala på sin C3, så det går visstnok greit det :thumleft

Du kan lese det her i min logg

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Intercom

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Duville har montert Scala på sin C3, så det går visstnok greit det :thumleft

Du kan lese det her i min logg
Ja, der var det ja! Det var jo det jeg synes å huske... så bra at noen andre kan huske litt sammen med meg :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar