Mc- klær

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
background
Innlegg: 2
Registrert: 07 aug 2006, 06:27
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bodø / Melbourne

Mc- klær

Legg inn av background »

Hei, har sett litt rundt på nettet uten helt å klare å finne ut hva man skal se etter når man skal ut å handle inn kjøre klær. Planen er opplevelser rundt om i Norge, Sverge og Danmark. Merke? Butikker? Prisklasse? Sikkerhet?

Noen som har noen tips å komme med?

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Hei,
klær må du bare prøve, tror ingen her kan gi svar på hva som er best for deg. Men vi kan jo berette våre erfaringer :wink:
Jeg kjører med en to-delt tekstil-dress fra Revus. Er veldig fornøyd med den, litt varm om sommeren, men det er vel alle MC klær. Vanntett er den også. Prøvde skinn, men klarte ikke å komme inn i buksa :cry: tror noen må skyte meg inn, hehe.

Jeg har sammenlignet prisene fra tyskland (Louis og Polo) med de her i Norge, må si at Cruiser ligger tett på tyske priser, hyggelig :lol:

Hvis du er i tvil om riktig prisnivå, ta en titt på www.louis.de eller www.polo.de. De har begge en katalog i pdf på nettet.

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

background
Innlegg: 2
Registrert: 07 aug 2006, 06:27
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bodø / Melbourne

Legg inn av background »

Takker for svaret.

På generelt grunnlag ville du anbefalt tekstil eller skinn?

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Skinn er sterkere, og tåler mer ved en velt. Men de må impregneres, ofte. I regn kan de suge enormt med vann og bli tunge, og lang tørketid. Men det finnes regnhyr å få kjøpt.

Tekstil er nok blitt bedre med årene, og de tåler en regnskur bedre, og tørker lettere.

jeg kjører med en kominasjon av slik skinnbukse (snekkerbukse type) og en cordura jakke. Funker greit for meg. Jeg bruker todelt regnsett, så ved småregn bruker jeg bare regnbuksen. På lengre regnfulte turer kommer jakken også på.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Nå må jeg si at jeg aldri har prøvd å kjøre med skinn... klarte jo ikke å komme inn i denne forbaska bukse :lol:
Jeg personlig synes jo at skinn ser finere ut, men det er vel mer praktisk med tekstil (ref rogg).

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re:

Legg inn av Intruder »

Dortmunder skrev:Nå må jeg si at jeg aldri har prøvd å kjøre med skinn... klarte jo ikke å komme inn i denne forbaska bukse :lol:
Jeg personlig synes jo at skinn ser finere ut, men det er vel mer praktisk med tekstil (ref rogg).

Dortmunder
Kanskje vi skal se litt på dette temaet igjen.Mye gode råd her! :hello
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Mc- klær

Legg inn av Geso »

Må kjøpe nytt kjøreutstyr til Konemor og Dattera.

Er litt usikker på hva som skal kjøpes.
Ringte derfor en forhandler og spurte om en anbefaling.
Fikk til svar at det var KUN Rukkautstyr som var brukandes.

Spurte da om pris på komplett utstyr for en dame, og fikk følgende priser:
Jakke ca, 4500,-
Bukse ca 3700,-
Støvler ca 2500,-
Hjelm ca. 4000,-
Hansker ca. 1000,-
Ryggskinne ca 1000,-
Totalt ca 17000,- (rundt regnet)

Jeg nekter å tro (i hvertfall til det motsatte er bevist :-) at det er kun Rukka som er brukandes.

Vi skal riktignok ikke gå på bekostning av sikkerheten, men 17000,- er masse penger.

Noen forslag til kjøreutstyr som er på ett noe rimeligere nivå?

Alternativt: Noe utstyr jeg bør styre klar av?


Mvh
Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Mc- klær

Legg inn av Intruder »

Rukka-bonusen er kanskje mest brukandes for forhandleren ?
Reis en plass og få GODE råd......... :[-X
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37885
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc- klær

Legg inn av AJ »

Jeg har selv kjøpt de fleste av mine kjøreklær, hansker og støvler hos Cruiser.no og Sharkspeed og vært fornøyd med disse.
Rimelig og bra kvalitet.

For øvrig sunn holdning å tro at det ikke bare er Rukka som holder. Det finnes mye annet bra, uten tvil! Tyske Held er bra og selv er jeg så langt veldig godt fornøyd med spesielt kjørebukse og jakke fra Alive/Rescue kjøpt hos Sharkspeed i Sverige.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Mc- klær

Legg inn av Geso »

AJ skrev:Jeg har selv kjøpt de fleste av mine kjøreklær, hansker og støvler hos Cruiser.no og Sharkspeed og vært fornøyd med disse.
Rimelig og bra kvalitet..
Må innrømme at første gang jeg skal kjøpe kjøreutstyr finner jeg det mest fornuftig å prøve dette på.
Er litt skeptisk til å kjøpe via nettet første gangen.

Får ta en tur rundt å titte.

Mvh
Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Ragnhild

Re: Mc- klær

Legg inn av Ragnhild »

Svenske Halvarsons har brukbar kvalitet, noe tynt i damestørrelser, og kanskje litt traust (som så mye anna MC-bekledning).
Er flere som anbefaler denne butikken
jgrlars skrev:Kan anbefale Hanssons Skinn & MC-Kläder AB ved strømstad. De holder til på Nordby kjøpesenter

http://www.svenskeporten.no/shops/543.asp

MadMan
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2009, 22:15
Motorsykkelen din: Yamaha TDM900 2007

Re: Mc- klær

Legg inn av MadMan »

Hof MC center er jo også ganske billig

Hoff MC center

Jakke: Scott Degree Veil: 2495,-
Bukse: Scott Degree Veil: 1695,-
Hjelm: Nitro N700 Fiberhjelm Veil: 2198,-
Hansker: Norsafe GS990 Veil: 399,-
Støvler: Forma Talon Veil: 1695,- eller
W2 442 Waterproof Veil: 1295,-

Pakketilbud
Veiledende pris : kr. 8479
Vår pris : kr. 4500
Du sparer : kr. 3979

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mc- klær

Legg inn av Cbr »

Har kjørt textil klær: Halvarson hansker/bukse, honda jakke og gaerne sportboots. Tilfeldigt at det ble dette da jeg måtte kjøpe "noe" under tidspress. Hva ikke helt fornøyd da jeg syntes det ble for posete. Passet ikke helt min stil, selv om jeg ikke frøs. På sommeren rant det ner ryggen før jeg klarte å komme igang. Svetta gjorde jeg og mens jeg kjørte å det uten innertrekket i jakka å me t-skjorte under jakka.

Nå kjøre jeg skinn som puster mer å er bedre i varmen. Regnvær er ikke noe problem da jeg bare tar på regntrekk. Valgte Icon bukse, jakke og hansker. Neste år skifter jeg ut hjelm og boots i icon og. Si jeg vil skille meg ut å syntes de så tøffe ut. Buksa kom med ekstra lengde en sko klippe av selv, om en ønsket at de skulle gå helt ner så hva det muligt. Jakka er hånd perforert over nesten hele overflaten å har ram luftinntak på skuldre. Ellers er det mye pynt med carbon, crom og titan. Hanskene er fantastiske si de ikke er fôr i de å jeg kan få på spenna på hjelmen og bruke minibank uten å ta av hanskene, men sikkerheten er her mindre si det er mindre beskyttelse. Klærne måtte bestilles å hva mye dill med mål, jeg hva heldig å de passa akkurat.

Det beste med dette skiftet hva en mye bedre kjøreopplevelse på mc. Klærne hjelper til at jeg sitter i korrekt kjørestilling å at jeg blir mindre utmatta over tid. Jeg slipper og å neste svimma av før jeg får satt meg på mc`n. Jeg er ganske varm av meg så får mer problem med varme en med kulde. ¨


Bilde

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mc- klær

Legg inn av Snill Vaffel »

Jeg har kun brukt Teksti,l hadde først en Bullfighter jakke og bukse + hansker og hjelm jakka og buksa var noe billige greier jeg kun kjøpte får å sitte på en gang i skuddåret, så begynte ejg på lappen selv og oppdager på en kjøre time da det regnet kjørte fra Asker til Liertoppen E18 tror jeg ikke hadde hvert så våt om jeg hadde dusjet med klærne på det var helt J....


Reiste til Monsterbike i kobbervikdalen og kjøpte meg alt i Rukka samt ny hjelm med intregerte solbriller den er genial :thumleft
Etter å ha brukt Rukka er Bullfighter rett og slett ubehagelig å ha på og vill ikke ambefale det til noen hvertfall ikke den billige varianten.
Jeg vill hvartfall ambefale Rukka det jeg veldig fornøyd med handler du litt et sted får man som regel litt rabatt :janikk
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mc- klær

Legg inn av Cbr »

Jeg fikk tilbud om de % en skal få i den prisklassen jeg var i. Sa jeg hva akkurat på tålegrensa å kanskje venta til neste år, så gikk de ner 5 % til. Lønne seg å prute.

Svar