LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:Hahaha :lol

Jeg skal være ærlig å si, det er mer fristende å beholde enn å selge. Men jeg får se hva jeg gjør... er nok pengene som bestemmer litt enda. Har jo lyst på litt ekstra utstyr til godsaken :-) effektanlegg, tankveske, bagasjegreie bak.... ja ting koster :roll
jeg bare må sitere en gang til. Sitat "De er kommet såpass lavt i pris ja. Da ser jeg ingen grunn til å selge min når jeg går til innkjøp av ny Da skal den heller få være stumtjener i inngangspartiet i leiligheten" sitat slutt.
Dette kom fra en mann etter jeg hadde handlet en 748 for en stund tilbake på ett anne forum.
Lordshaft, regner med du holder ord?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene? Som ofte resulterer i at de med Ducati skrur en del selv (på ingen måte negativt)
Min er kjørt rundt 33.000 tror jeg. Må sjekke måleren for nøyaktig tall :thumleft
Ja denne sykkelen er godt tatt vare på :-) Dette har vært min øyesten de siste årene (håper ikke damen leser dette)
JohnnyTh skrev:
Men det er ikke Oseberg:) Superior er et flott flotell. Beste jeg har vært på. Her på Draugen venter vi på Regalia.

Hvem jobber du for?
Nei bildet er ikke av oseberg, det er av flotellet når det er koblet på noe annet. Vi ligger utenfor Oseberg Feltsenter nå, flotellet skal ligge her under HAP'en. er noe oppussing av lugarer og jobbing med utbedring av borring på Bravo.
Jeg jobber for tiden i et firma som heter SONTUM Fire & Safety. Vi har rammeavtale med statoil, har service og vedlikehold på alt som heter brann og sikkerhetsutstyr ombord på alle installasjonene på norsk sokkel :-)
simpson skrev: jeg bare må sitere en gang til. Sitat "De er kommet såpass lavt i pris ja. Da ser jeg ingen grunn til å selge min når jeg går til innkjøp av ny Da skal den heller få være stumtjener i inngangspartiet i leiligheten" sitat slutt.
Dette kom fra en mann etter jeg hadde handlet en 748 for en stund tilbake på ett anne forum.
Lordshaft, regner med du holder ord?
Det er da Jæ**** som folk skal huske da :P :p

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av JohnnyTh »

jeg bodde på superior når den lå på Njord. Jeg har jobbet på Feltsenteret i mange år som isolatør for StS i Bergen
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Ja det er vel derfor vi ligger her ute å kikker bort på feltsenteret nå... Det var en hendelse på Njord, som gjorde at de senket sikkerheten for å løfte broen =;

Signifikant bølgehøyde ca 6 meter for at de løfter broen.... og ned igjen i 4 meter før de kobler sammen igjen :mk

Gikk du over til BIS etter StS mistet kontrakten da eller?
Helt sykt hvordan Statoil får lov å oppføre seg mot kontraktører :[-(

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av JohnnyTh »

Det gikk jo hull på Superior her oppe på Njord og alle ble evakuert. Her oppe måtte de ned i 2 meter bølgehøyde for å kople på igjen. Værre her siden Njord og er en flyter.

Jeg ble værende i Sts, trives alt for godt der til å slutte. Har jobbet i bis tidliger, dvs R&M men hadde ikke lyst til å gå tilbake.
Jeg er på draugen nå.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:
Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene?
Vil tippe Eker Performance også skrur Ducati.
Men tror ikke du klarer å få 70.000 for sykkelen.
De ligger nærmere 60.000, Men klart du kan være heldig.
Kommer ann på hvor mange som ligger på Finn, servicehistrorikk er veldig avgjørende osv.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Andreas »

simpson skrev:
LordShaft skrev:
Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene?
Vil tippe Eker Performance også skrur Ducati.
Men tror ikke du klarer å få 70.000 for sykkelen.
De ligger nærmere 60.000, Men klart du kan være heldig.
Kommer ann på hvor mange som ligger på Finn, servicehistrorikk er veldig avgjørende osv.
Løvaas Motor i Holmestrand, Eker Performance i Fredrikstad, Sigma Motor i Haugesund og Eberg Motor i Trondheim er de fire offisielle merkeforhandlerne med verksted her i Norge :vs

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Jeg vil ikke pårope meg å ha verdens beste service historikk.... den er faktisk ikke eksisterende fra verksted. Gjort alt på sykkelen selv. Jeg vil ikke påstå å si at dette er negativt. alt av deler er kjøpt originalt, som jeg har kvitteringer på. Selger ikke for hva som helst. Håper selvfølgelig jeg klarer å få solgt den til en Ducati entusiast. Så jeg vet at den får det stellet og pleien den fortjener :[-o<

Jeg var faktisk ikke klar over at det var kommet enda flere godkjente Ducati verksteder :-) Dette er jo en kjempe god nyhet for oss / de som kjører Ducati.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Andreas »

LordShaft skrev:Jeg vil ikke pårope meg å ha verdens beste service historikk.... den er faktisk ikke eksisterende fra verksted. Gjort alt på sykkelen selv. Jeg vil ikke påstå å si at dette er negativt. alt av deler er kjøpt originalt, som jeg har kvitteringer på. Selger ikke for hva som helst. Håper selvfølgelig jeg klarer å få solgt den til en Ducati entusiast. Så jeg vet at den får det stellet og pleien den fortjener :[-o<

Jeg var faktisk ikke klar over at det var kommet enda flere godkjente Ducati verksteder :-) Dette er jo en kjempe god nyhet for oss / de som kjører Ducati.
Eker P kom for et par år siden, men de andre har jo holdt på en stund med Ducati. Eberg Motor i Trondheim har vært Ducatiforhandler siden 1999.

Ellers så er jeg enig i det du sier anngående selvgjort service. Er man entusiast og har erfaring med skruing, så er det jo ofte mer "nøye" og inngående jobb som blir gjort. Alt av verkstedmanualer og teknisk dokumentasjon finner man jo fort på Google i dag :thumleft Et verksted som har timesbetalt og pressede priser fordi folk synes alt er dyrt, gjør jo jobben de og. Men de har ikke tid til å pusse å gnikke ren vær eneste skrue og deksel før montering osv :sorry

Har man dokumentasjon på deler som er skiftet/reparert, og gjerne noen bilder fra det man har gjort, så er det like mye verdt som et stempel i servicehefte.. Synes jeg da :prop:

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av simpson »

Nå er jo din såpass ny at vippearmer ikke er noe stort problem, men med spesielt eldre 748/916 er det viktig å dokumentere servicehistorikk, vippearmbytte osv hvis kjøper er litt oppdatert på Ducati.
Samme gjelder 'dokumentasjon for reimbytte. Begge deler kan bli kostbart hvis ikke dette blir fulgt opp.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Blir den lagt ut for salg, tar jeg den uansett inn på service for ventiljustering, reimbytte og veskebytte :-)

Så ja, jeg har vært veldig opptatt av å ha dette på stell for min egen del også :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av simpson »

Ja det holder jeg med deg i.
Greit å ha god samvittighet når du selger noe og vite at du har ditt på det rene.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av knutk »

LordShaft skrev:Jeg vil ikke pårope meg å ha verdens beste service historikk.... den er faktisk ikke eksisterende fra verksted. Gjort alt på sykkelen selv. Jeg vil ikke påstå å si at dette er negativt. alt av deler er kjøpt originalt, som jeg har kvitteringer på.
.......
Gjør det samme.
Tar alle servicer selv, og benytter et Excell-ark hvor sykkelens hele historie lagres, inkl dekkskift.
Når jeg er innom forhandleren sjekker jeg med jevne mellomromfor oppdateringer/recalls.
Det har alldri vært diskusjonstema at jeg server selv vs garanti ansvar.

I tillegg har jeg en GS-911 http://www.hexcode.co.za/ for diagnostik, samt den dagen en eventuell elektrisk feil skulle dukke opp er den ypperlig for feilsøking. Så den kan du like godt meisle inn på ønskelista med en gang om du tenker å mekke selv. (for undertegnede er mekkingen en del av hobbyen jeg ikke ville være foruten, og BMWs sykler er praktfulle å jobbe på :knegg )

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37896
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av AJ »

Nå husker jeg ikke verken posten eller tråden, men noen her inne har skrevet om en egen nettside hvor det ligger et skjema man kan fylle ut selv når det gjelder utført service. Virket som et bra skjema og noe man kunne legge ved når sykkelen selges.

Kanskje noen som leser dette husker bedre enn meg og finner linken til den aktuelle posten?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Geir »

AJ skrev:Nå husker jeg ikke verken posten eller tråden, men noen her inne har skrevet om en egen nettside hvor det ligger et skjema man kan fylle ut selv når det gjelder utført service. Virket som et bra skjema og noe man kunne legge ved når sykkelen selges.

Kanskje noen som leser dette husker bedre enn meg og finner linken til den aktuelle posten?
Var sikkert denne tråden/posten du tenkte på: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t= ... et#p125192" onclick="window.open(this.href);return false; Eller for å ta 'an direkte: http://www.servicehefte.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjekke ting - bruker nettsiden selv.
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar