Skinn eller Tekstil ??

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
mekkern
Innlegg: 7605
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av mekkern »

JohnnyTh skrev:
mekkern skrev: Hvis jeg MÅ kjøre i øsende regn har jeg et telt i 8xl å krabbe inni.. :prf
Men da MÅ du jo ikke kjøre. Det at man MÅ kjøre i regn betyr at man må være et sted til en tid og derfor ikke kan krype inn i et telt :thumleft Hadde blitt litte sykkelferie på meg de 2 siste årene hvis jeg ikke skulle kjørt i regn.
dette er teltet.. ;-)

[album]788[/album]
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:
JohnnyTh skrev:
mekkern skrev: Hvis jeg MÅ kjøre i øsende regn har jeg et telt i 8xl å krabbe inni.. :prf
Men da MÅ du jo ikke kjøre. Det at man MÅ kjøre i regn betyr at man må være et sted til en tid og derfor ikke kan krype inn i et telt :thumleft Hadde blitt litte sykkelferie på meg de 2 siste årene hvis jeg ikke skulle kjørt i regn.
dette er teltet.. ;-)

[album]788[/album]
Ikke sikkert han som holder i teltet liker å bli avbildet.... men teltet er i en størrelse som er mulig å få på seg og det er jo bra....

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av LordShaft »

OMAAS skrev:Det hadde jo vært interessant med en undersøkelse om ulykker og skader satt i sammenheng med kjøreutstyr som var brukt.
For bil har man jo statistikker som viser dette i henhold til bilmerker/ bruk av sikkerhetsbelte, kollisjonsputer osv.
Ja dette kunne vært veldig interessant, men vil tro det er litt vanskelig å hente inn slik informasjon. :-k
Hvem skulle utarbeidet en slik statistikk? forsikringselskapene? Utrykningsetatene?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3442
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av JohnnyTh »

mekkern skrev:
JohnnyTh skrev:
mekkern skrev: Hvis jeg MÅ kjøre i øsende regn har jeg et telt i 8xl å krabbe inni.. :prf
Men da MÅ du jo ikke kjøre. Det at man MÅ kjøre i regn betyr at man må være et sted til en tid og derfor ikke kan krype inn i et telt :thumleft Hadde blitt litte sykkelferie på meg de 2 siste årene hvis jeg ikke skulle kjørt i regn.
dette er teltet.. ;-)

[album]788[/album]
Aha da skjønner jeg. :prf jeg har et sånt telt jeg og. Men i år skal det ikke brukes :-)å
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av Bringisen »

Jeg sluttet å bruke skinn for vel 20 år siden da jeg kjøpte min første Rukka jakke. Da var jakken av tekstil mens buksen fremdeles var i sort skinn.
I dag kunne jeg aldri tenke meg annet enn tekstil , ikke fordi jeg har noe i mot skinn , men fordi jeg synes tekstil er mer komfortabelt og tar seg bedre ut sammen med min sykkeltype.
Jeg er ikke i tvil om at dagens topp tekstildresser er sikker nok for de hastigheter jeg som oftest befinner meg i , dette er blitt prøvd i en del tyske magasin.
Hadde jeg hatt en R-sykkel hadde jeg muligens valgt en skinndress for utseendets skyld , jeg er ikke redd for å innrømme at jeg er litt forfengelig også.
Synes mange moderne skinndresser er tøffe men jeg er nok relativt sikker på at jeg fremover alltid kommer til å velge tekstildresser.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg liker skinnjakke og skinn snekkerbukse best. Men har tekstil og. Skinnet har jeg behandlet med balsam fra http://www.renapur.com" onclick="window.open(this.href);return false; da holder det seg mykt og smidig, og holder seg tørrt ganske lenge i regn.
Det regnet ganske mye på turen min Andebu-Bergen-Rv17-Narvik sist sommer, og jeg ble aldri våt inn til.....skinnet :D
Her på besøk hos en kompis på Skætteru, etter en lang regnværstur i Svea-riket og på Åland:
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av LordShaft »

sist gang jeg prøvde å smøre inn skinndressen min med skinnbalsam osv... ble den såpeglatt! var rett og slett farlig å kjøre med! Skled rundt på salen som en annen tulling. Opplever du dette med renapur? :-k

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av Duville »

ArcticTiger skrev:Jeg liker skinnjakke og skinn snekkerbukse best. Men har tekstil og. Skinnet har jeg behandlet med balsam fra http://www.renapur.com" onclick="window.open(this.href);return false; da holder det seg mykt og smidig, og holder seg tørrt ganske lenge i regn.
Det regnet ganske mye på turen min Andebu-Bergen-Rv17-Narvik sist sommer, og jeg ble aldri våt inn til.....skinnet :D
Her på besøk hos en kompis på Skætteru, etter en lang regnværstur i Svea-riket og på Åland:

Alle som har frekventert dette forumet en stund vet jo at du kjører skinn.......

ZZR-Erling

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av ZZR-Erling »

ArcticTiger skrev:Jeg liker skinnjakke og skinn snekkerbukse best. Men har tekstil og. Skinnet har jeg behandlet med balsam fra http://www.renapur.com" onclick="window.open(this.href);return false; da holder det seg mykt og smidig, og holder seg tørrt ganske lenge i regn.
Det regnet ganske mye på turen min Andebu-Bergen-Rv17-Narvik sist sommer, og jeg ble aldri våt inn til.....skinnet :D
Her på besøk hos en kompis på Skætteru, etter en lang regnværstur i Svea-riket og på Åland:
Bilde
Prøv den der i en varm dal i Italia :-)å

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av ArcticTiger »

- Skinnet ble ikke glatt mot setet etter renapur-behandlingen. Var litt redd for det, men detgikk helt greit.

- Her nord er høy tempratur skjelden noe problem, problemstillingen er vel heller hvor mange lag med ull man skal ha under skinndressen :roll
Men til sommerens Guzzi-tur over The Great Plains og i Rocky Mountains blir det textiljakke med avtagbart for og gode luftemuligheter, og kevlarforsterka jeans med beskyttelsesinnlegg for knær og hofter.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av LordShaft »

ArcticTiger skrev:- Skinnet ble ikke glatt mot setet etter renapur-behandlingen. Var litt redd for det, men detgikk helt greit.
Da sier jeg takk for tipset. Dette skal jeg prøve på skinndressen til våren :-) Jeg fikk ikke satt den inn med noe i høst. :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av ArcticTiger »

LordShaft skrev:
ArcticTiger skrev:- Skinnet ble ikke glatt mot setet etter renapur-behandlingen. Var litt redd for det, men detgikk helt greit.
Da sier jeg takk for tipset. Dette skal jeg prøve på skinndressen til våren :-) Jeg fikk ikke satt den inn med noe i høst. :thumleft
Renapuren er ganske seig å gni inn i "vanlig" romtemperatur. Så sett deg i solveggen en godværsdag så skinnet blir litt oppvarmet, og voksen smelter og trekker lett inn i skinnet. Jeg bruker å ha på så mange ganger at skinnet blir mettet. Vær nøye med å gni rikelig inn i sømmene. Etter at du har smørt dressen, la den henge litt i sola og trekke ordentlig inn, så tørker du av evt overskytende etter en stund.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av LordShaft »

Kan det ha noe for seg å varme voksen opp i "vannbad" først? få den mere flytende? eller er det nok med solveggen?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Skinn eller Tekstil ??

Legg inn av ArcticTiger »

Har ikke prøvd vannbad for å smelte voksen, kun sol-varmt skinn og det funket veldig bra :thumleft

Svar