Suzuki Gsx-r

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg sykkel, og holder på med sertifikatet. Har drøyet det, da jeg ikke har følt meg moten til og ha mc før. Nå har jeg fått meg familie, og det begynner og tørke litt bak øret.

Er forøvrig heelt fersk når det gjelder tung mc. Har kjørt litt cross opp i gjennom, men thats it!

Kjøpte meg en Suzuki gsx-r 1000 (K4) med 27 000 km på telleren. Sykkelen ble kjøpt av forhandler i Drammen (Monsterbike) og de har byttet ut kåpe, fothvilere, eff.anlegg lykter, dekk og full service. Sykkelen virker nå kliss ny, selvom jeg bare har sittet på den :redface

Setter pris på alle innspill jeg kan få som blivende mc fører, og på sykkelen.

Mvh Tom
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av dag-zzr »

Gratulerer med ny sykkel og innmeldingen på McSiden, Tomgsx-r :thumleft

Er flerel av forumet sine medlemmer som starter sin første sesong på tung Mc i år. Du må nok bare hive deg med på turer og møte opp på "kaffitreff" en eller annen plass.
Det blir sikkert en del oppvarmingturer på MC av og med forumets medlemmer i nær fremtid også. Har du konkrete spørsmål- får du bare slenge dem frem. Du vil helt sikkert få nyttige svar fra forumets opplyste medlemmer. :prf OBS. Ikke spør om du bør bruke refleksvest :scratch :lol

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Moby »

Velkommen til MCsiden Tom. Fin sykkel du har der :knegg
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Sted: sarpsborg

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av guzziman »

dag-zzr skrev:Gratulerer med ny sykkel og innmeldingen på McSiden, Tomgsx-r :thumleft

Er flerel av forumet sine medlemmer som starter sin første sesong på tung Mc i år. Du må nok bare hive deg med på turer og møte opp på "kaffitreff" en eller annen plass.
Det blir sikkert en del oppvarmingturer på MC av og med forumets medlemmer i nær fremtid også. Har du konkrete spørsmål- får du bare slenge dem frem. Du vil helt sikkert få nyttige svar fra forumets opplyste medlemmer. :prf OBS. Ikke spør om du bør bruke refleksvest :scratch :lol
Hva er egentlig en refleksvest.... og har det egentlig noe for seg :lol
Triumph Daytona 955i 2003

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Sted: sarpsborg

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av guzziman »

stilig sykkel du har. Rudskogen neste :thumleft
Triumph Daytona 955i 2003

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av EasyRider »

Gratulerer så mye med ny sykkel :thumleft og velkommen til MCsiden :vs
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tysnes »

Hei, og gratulerer med flott sykkel :-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av DrGreve »

Siden du holder på med lappen, så går jeg ut i fra at du har begrenset erfaring med å "tøyle" en tohjuling som har bortimot 1hk pr kg. Da er mitt råd at du finner en veistrekning med mye svinger og som du kjenner noenlunde godt med tanke på svingradien og veidekke. Bruk denne veistrekningen aktivt og tren på svingteknikk og kontrastyring. På den måten blir du tryggere på dine ferdigheter og får en brattere læringskurve.
Og etter at jeg mistet min bror på en GSXR, så har jeg en regel jeg lever konsekvent etter når jeg kjører sykkel. Ta ALDRI for gitt at noen av dine medtrafikkanter har registrert at du er der og kjør deretter.
Velkommen, og lykke til :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Kawasaki »

Aldri sett den fargekombinasjonen på en gixxer før,den var jo lekker.

Kjør fint,som oss andre :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

DrGreve skrev:Siden du holder på med lappen, så går jeg ut i fra at du har begrenset erfaring med å "tøyle" en tohjuling som har bortimot 1hk pr kg. Da er mitt råd at du finner en veistrekning med mye svinger og som du kjenner noenlunde godt med tanke på svingradien og veidekke. Bruk denne veistrekningen aktivt og tren på svingteknikk og kontrastyring. På den måten blir du tryggere på dine ferdigheter og får en brattere læringskurve.
Og etter at jeg mistet min bror på en GSXR, så har jeg en regel jeg lever konsekvent etter når jeg kjører sykkel. Ta ALDRI for gitt at noen av dine medtrafikkanter har registrert at du er der og kjør deretter.
Velkommen, og lykke til :)
Hjertelig takk for svar. Jeg fikk en klump i halsen av det du nevner. Jeg skal skal ta til meg det du skriver :-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av DrGreve »

Nå er det mange år siden, så det går greit. Han ble torpedert på en forkjørsvei av en burist som "ikke så sykkelen" da han svingte til venstre i ett kryss.
Men nå skal jeg ikke skremme deg mer, men tar du enkle forholdsregler og ikke overvurderer dine ferdigheter, så går det bra :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Velkommmmen hit Tom, og Grrrratttlere med flott :yeyeye Mottor-sykkel :thumleft Håper det ordner seg med lappen snart, og da må du passe deg så den ikke forsvinner like snart som den kom :[-X De ruller "lett" de der sykkla.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av DrGreve »

Med fare for å gå o.t i forhold til tråden, så må jeg spørre Arctic Tiger om han bor rett over veien til sommerhuset til Ravn? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av ArcticTiger »

Joa, Dr., det stemmer det :thumleft Er det du som har vært der på MC etpar ganger kanskje :-k

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av DrGreve »

Det er nok det, ja :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar