ErikW skrev: ↑13 okt 2022, 23:07
Jeg liker at syklene har høyere tank, slik at jeg får følelsen av å sitte i sykkelen og ikke oppå. På denne ser det oppå ut for meg
Kjenner jeg Moto Guzzi rett, noe jeg ubeskjedent er ganske sikker på at jeg gjør, så vil det overraske meg stort om opplevelsen av å sitte i salen på V100 Mandello vil være mer på enn i sykkelen.
Ser at Lillerbror MC venter inn en demomodell.
Den må selvfølgelig prøves så smnart det er kjørbart i 2023 !
Men så er det slik at Hadeland MC pleier å være flinke med å ordne seg med demosykler så jeg håper jeg heller kan ta turen dit (10 minutters kjøring...) i stedet for å kjøre godt og vel en time til Ås straks 2023 sesongen er i gang.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Litt stiv pris, men likevel omtrent som forventet.
Dette er prismessig innenfor AJ :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
249k var stiv pris ja. Tror ikke denne kommer til å bli noen stor hit her på berget. Utseendet er helt OK, men liker ikke helt linjene. Synes sittestillingen ser høy ut. Ser ut til at man sitter mer oppå sykkelen. Som en nakensykkel.
Den skulle kostet 30-50k mindre mener jeg.
Når man før en KTM Superduke 1290R for omtrent den samme prisen, så sier det seg selv at denne ikke blir noen stor slager her på berget. Vertfall blandt de unge. Dette blir mer en sykkel for spesielt interreserte og da får man jo ikke akkurat noe volum på salget. Men det er kanskje ikke det som er meningen heller...?
Guzzi Mandello V100 testet i MCN og fikk vel bare skryt egentlig, sportslig, komfortabel, karakter etc. Og begynt å like utseendet også så kunne fort havnet på short lista om skulle hatt ren asfaltsykkel
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Blir absolutt interessant å se hvordan nye Moto Guzzi Mandello V100 blir mottat her i landet !
V85 fikk en ganske god velkomst. Og jeg tror den nye V100 også vil få det.
Gleder meg allerede til å demokjøre denne neste år - hos forhandleren som holder til 10 minutters kjøring fra her jeg bor .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Sykkelen er definitivt ikke noen stygg andunge. ikke den tøffeste jeg har sett, men den ser generelt bra ut. Problemet her er at denne koster omtrent like mye som KTM1290, BMW S1000XR etc. og da mener jeg man skal ha i overkant lyst på en Moto Guzzi før man kan rettferdigjøre prisen. Hvis 250ish laken stemmer. Å dette er FØR man har krysset av utstyrsskjemaet.
Så jeg vet ikke... noen vil nok trolig legge pengene på bordet, men den blir definitivt ikke en hit her hjemme i Norge. Det kan jeg si med ganske stor sikkerhet...tror jeg. Hadde den kostet 200 laken... så har jeg klokketro på at den kunne irritert sine konkurrenter her hjemme. :)
Bjerknez skrev: ↑08 nov 2022, 06:59
Sykkelen er definitivt ikke noen stygg andunge. ikke den tøffeste jeg har sett, men den ser generelt bra ut. Problemet her er at denne koster omtrent like mye som KTM1290, BMW S1000XR etc. og da mener jeg man skal ha i overkant lyst på en Moto Guzzi før man kan rettferdigjøre prisen. Hvis 250ish laken stemmer. Å dette er FØR man har krysset av utstyrsskjemaet.
Så jeg vet ikke... noen vil nok trolig legge pengene på bordet, men den blir definitivt ikke en hit her hjemme i Norge. Det kan jeg si med ganske stor sikkerhet...tror jeg. Hadde den kostet 200 laken... så har jeg klokketro på at den kunne irritert sine konkurrenter her hjemme. :)
Joda, men er vel nettopp de som er villig til å betale litt ekstra for å ha noe ikke alle andre har som Guzzi selger til. KTM1290, BMW S1000XR er fantastisk bra sykler, og objektivt sett sikkert bedre enn V100, men spesielt sjarmerende er de vel ikke Er bare en Rukka-dress i prisforskjell
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Bjerknez skrev: ↑08 nov 2022, 06:59
Sykkelen er definitivt ikke noen stygg andunge. ikke den tøffeste jeg har sett, men den ser generelt bra ut. Problemet her er at denne koster omtrent like mye som KTM1290, BMW S1000XR etc. og da mener jeg man skal ha i overkant lyst på en Moto Guzzi før man kan rettferdigjøre prisen. Hvis 250ish laken stemmer. Å dette er FØR man har krysset av utstyrsskjemaet.
Så jeg vet ikke... noen vil nok trolig legge pengene på bordet, men den blir definitivt ikke en hit her hjemme i Norge. Det kan jeg si med ganske stor sikkerhet...tror jeg. Hadde den kostet 200 laken... så har jeg klokketro på at den kunne irritert sine konkurrenter her hjemme. :)
Joda, men er vel nettopp de som er villig til å betale litt ekstra for å ha noe ikke alle andre har som Guzzi selger til. KTM1290, BMW S1000XR er fantastisk bra sykler, og objektivt sett sikkert bedre enn V100, men spesielt sjarmerende er de vel ikke Er bare en Rukka-dress i prisforskjell
Joda, jeg er forsåvidt enig med deg. men noen storselger tror jeg ikke den vil bli her hjemme :)
Denne sykkelen er ikke for dem som vil ha mest sykkel for pengene, men for dem som vil ha en Guzzi :)
Tore L skrev: ↑02 mar 2022, 00:10
Tror jeg har funnet min sykkel i livet Motto Guzzi V100 Mandello
Den var fin - men æ trur det bllir lenge å spare,,, Må vel holde mæ til det æ har her hjemme.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..