Happy to hear thatSnikendeugle skrev:Er Snikendeugle tilbake i gamet? HMM HMM
Kan ha lagt inn et bud på en sykkel i går kveld
SneakyOwl log - Nye eventyr (gammel 690 Duke logg)
Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Goodnight sweet prince
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Goodnight sweet prince
Ok da, jeg ble litt skremt vekk av forsikringsprisen nå...
Nette sum av Kr 42000,- i året kunne Gjensidige tilby meg. Og dette er det laveste jeg har funnet så langt :)
Det vil bli betydelig billigere hos Gjensidige etter fylte 23 senere i år, men fremdeles veldig dyrt.
Nette sum av Kr 42000,- i året kunne Gjensidige tilby meg. Og dette er det laveste jeg har funnet så langt :)
Det vil bli betydelig billigere hos Gjensidige etter fylte 23 senere i år, men fremdeles veldig dyrt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: SneakyOwl log - 690 SuperDuke - Goodnight sweet prince
Sjekk rundt omkring. Du bør klare å finne noen som forsikrer den billigere. Jeg har veldig billig forsikring gjennom banken min hvor jeg også har boliglån, billån, kontoen, bankkort, kreditkort m.m. Jeg har hørt at Frende Forsikring er billige, men har null erfaring med de.
Edit: Jeg viste du ikke klarer å gå en MC-sesong i møte uten sykkel Sees på veien. Kanskje du ikke er den eneste med ny sykkel i år.
Edit: Jeg viste du ikke klarer å gå en MC-sesong i møte uten sykkel Sees på veien. Kanskje du ikke er den eneste med ny sykkel i år.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
Dreit i den ducatien... :)
Jeg har riktignok bestilt meg en sykkel!
Hint: Mindre ccm og kraft enn min forrige.
Dette blir en sykkel som er kun ment for morro og minimalt med praktisk nytte.
Det kommer til å gå myye penger i utstyr for å gjøre den mindre kjip og mer "min egen".
Det er en sjanse for at jeg blir mer aktiv på banekjøring også, mulig neste år når sykkelen er så utrustet som jeg har planer om.
Tør noen gjette?
Jeg har riktignok bestilt meg en sykkel!
Hint: Mindre ccm og kraft enn min forrige.
Dette blir en sykkel som er kun ment for morro og minimalt med praktisk nytte.
Det kommer til å gå myye penger i utstyr for å gjøre den mindre kjip og mer "min egen".
Det er en sjanse for at jeg blir mer aktiv på banekjøring også, mulig neste år når sykkelen er så utrustet som jeg har planer om.
Tør noen gjette?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
KTM 390? Muligens RC-utgaven siden du nevner banekjøring .
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
Ninja 250/300, Honda CBR500? Snakker vi naken eller kåpe?
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
Tja... merke og modell blir vanskelig, men siden du sier "leketøy" og mindre kubikk en det du hadde samt at du kommer til å bruke MYE penger for å få den fin, så tipper jeg du har kjøpt en crosser av noe slag. Kanskje en 250/450cc eller noe...?
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
Dæven, alt tilbake altså?
å erre du ska handle nå da :)
å erre du ska handle nå da :)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
Ding ding! To vinnere!
Det som overtalte meg var havet av utstyr tilgjengelig for RC390 sykkelen. Det finnes et utallig utvalg av eksoser, demping, bremsesystemer, PCV mappinger, custom kåper og andre "body parts" og mye mer.
Dette kommer nok av at sykkelen blir brukt hyppig i banekjøring, deriblant også ADAC cup.
Det er flere små produsenter som også er veldig tett på kundene i RC 390 forumene (http://www.rc390-forum.com) helt fra utviklingsfasen av nye produkter.
Midt i blinken for en som syns mikking av nye deler på sykkelen er 40% av moroa :)
Inspirasjonsbilde av en ganske heftig kittet RC390:
Det som overtalte meg var havet av utstyr tilgjengelig for RC390 sykkelen. Det finnes et utallig utvalg av eksoser, demping, bremsesystemer, PCV mappinger, custom kåper og andre "body parts" og mye mer.
Dette kommer nok av at sykkelen blir brukt hyppig i banekjøring, deriblant også ADAC cup.
Det er flere små produsenter som også er veldig tett på kundene i RC 390 forumene (http://www.rc390-forum.com) helt fra utviklingsfasen av nye produkter.
Midt i blinken for en som syns mikking av nye deler på sykkelen er 40% av moroa :)
Inspirasjonsbilde av en ganske heftig kittet RC390:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
Gratulerer! Spent på å se hvordan din blir etter hvert ^^
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
Takk :)
Det kommer nok til å ta en stund før jeg har den i "top-notch" stand slik jeg har sett for meg, med tanke på stakkars lommeboka som må gjennomgå "enda en sykkel" nå .
Det blir først og fremst fokus på ytelse i form av luft, eksos og mapping. Derretter blir det sannsynligvis fokus på det kosmetiske og til slutt dempere foran og bak. De originale demperne skal visst være ganske crap.
Om alt går som det skal, så henter jeg muligens sykkelen på lørdag!
Det kommer nok til å ta en stund før jeg har den i "top-notch" stand slik jeg har sett for meg, med tanke på stakkars lommeboka som må gjennomgå "enda en sykkel" nå .
Det blir først og fremst fokus på ytelse i form av luft, eksos og mapping. Derretter blir det sannsynligvis fokus på det kosmetiske og til slutt dempere foran og bak. De originale demperne skal visst være ganske crap.
Om alt går som det skal, så henter jeg muligens sykkelen på lørdag!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
Grattis ugla, ser fram til å se deg på veien igjen.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log - Nye eventyr
... eller blir det bare banekjøring...Moby skrev:Grattis ugla, ser fram til å se deg på veien igjen.
Uansett, velkommen tilbake som aktiv motorsyklist her på MCsiden.no
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering