Hvilket telt har du?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Hvilket telt har du?

Legg inn av Bjønnavind »

Og hvorfor? :-)

Mitt gamle telt uten navn hadde sin siste tur ifjor.. Hullete, lekk, morkent og knekte stenger osv..

Heldigvis for Tønsberg har det nettopp åpnet et XXL varehus her, så jeg tok turen dit idag og kikket på det enorme utvalget :-)

Etter mye om og men falt valget på et "Helsport Fjellheimen Pro 3 Camp". Mye fordi prisen var bra, (3700.-) men mest fordi teltet har solgt i enorme mengder, og kundene gir toppkarakter!

Helsport kan virkelig telt, og dette teltet kommer med mange smarte løsninger. Blant annet har de jobbet mye med ventilasjon og kondensfjerning i teltet, vannsøylen er høy, og de har laget et spesielt koppesystem til stengene som virker stabilt. Det er romslig bagasjeplass selv om det bare er et 3 mann's telt. Bra høyde og liggeplass inni soverommet også syns jeg.

Jeg gleder meg til å prøve det skikkelig :-)

EDIT: Slenger på en link :-)
http://www.helsport.no/no/produkter/TEL ... eimen_Camp

Tæppatå'k!
Sist redigert av Bjønnavind den 15 apr 2013, 21:50, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av Bikeridr »

Jeg har en liten 4-manns lavvo.
God plass for meg og bagasjen.

Hvorfor?
Det er to enorme fordeler med lavvo.
1) Det er ståhøyde inni (2,6 m høyde).
2) Det tar 4 minutter å sette opp (og så er det rett i pilsinga).
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3442
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av JohnnyTh »

Med telt fra Helsport så kan det ikke bli feil. Jeg er veldig fornøyd med mitt som er et Gimle 4. Dette blir brukt når vi alle tre er på tur. Hadde det ikke vært for at mitt Ego telt; Vango Tempest er alt for godt til å byttes ut så hadde det blitt helsport til den bruken og.
Vi har og Helsport telt i HV både 7 manns og 2 manns telt og kvalitet hele veien!
Alupluggene kan være litt mye i veldig hardt underlag. Kan være en ide å ha med et par plugger laget av litt mer hardfør material.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3442
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av JohnnyTh »

Bikeridr skrev:Jeg har en liten 4-manns lavvo.
God plass for meg og bagasjen.

Hvorfor?
Det er to enorme fordeler med lavvo.
1) Det er ståhøyde inni (2,6 m høyde).
2) Det tar 4 minutter å sette opp (og så er det rett i pilsinga).
Viktigst for meg er ofte pakket størelse. Er ikk een sånn lavo veldig stor å ha med seg på sykkel?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av Bjønnavind »

JohnnyTh skrev:
Bikeridr skrev:Jeg har en liten 4-manns lavvo.
God plass for meg og bagasjen.

Hvorfor?
Det er to enorme fordeler med lavvo.
1) Det er ståhøyde inni (2,6 m høyde).
2) Det tar 4 minutter å sette opp (og så er det rett i pilsinga).
Viktigst for meg er ofte pakket størelse. Er ikk een sånn lavo veldig stor å ha med seg på sykkel?
Jeg tenkte meg det jeg også i butikken.. Men pakker man smart kan det jo gå fint :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av Bjønnavind »

JohnnyTh skrev:Med telt fra Helsport så kan det ikke bli feil. Jeg er veldig fornøyd med mitt som er et Gimle 4. Dette blir brukt når vi alle tre er på tur. Hadde det ikke vært for at mitt Ego telt; Vango Tempest er alt for godt til å byttes ut så hadde det blitt helsport til den bruken og.
Vi har og Helsport telt i HV både 7 manns og 2 manns telt og kvalitet hele veien!
Alupluggene kan være litt mye i veldig hardt underlag. Kan være en ide å ha med et par plugger laget av litt mer hardfør material.
Bra tips om pluggene! :-) Gimle så bra ut, men jeg synes det var litt stort når det var sammenpakket.

Tæppatå'k!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3442
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjønnavind skrev:
JohnnyTh skrev:Med telt fra Helsport så kan det ikke bli feil. Jeg er veldig fornøyd med mitt som er et Gimle 4. Dette blir brukt når vi alle tre er på tur. Hadde det ikke vært for at mitt Ego telt; Vango Tempest er alt for godt til å byttes ut så hadde det blitt helsport til den bruken og.
Vi har og Helsport telt i HV både 7 manns og 2 manns telt og kvalitet hele veien!
Alupluggene kan være litt mye i veldig hardt underlag. Kan være en ide å ha med et par plugger laget av litt mer hardfør material.
Bra tips om pluggene! :-) Gimle så bra ut, men jeg synes det var litt stort når det var sammenpakket.

Tæppatå'k!
skulle være myke i hardt underlag. men det skjøte du vel :)
Gimle er litt stort men når vi reiser med 2 sykkler så har vi så god plass at det ikke er noe problem. En sykkel så blir Vangoen brukt og det er pitte lite. Kaller det for mitt ego telt og det er ikke uten grunn. Men har da klart å ha med meg dame på telttur i det. Vango er vel ikke så kjent i norge men det er et forholdsvis billig telt som har gode løsninger og god kvalitet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av Bjønnavind »

JohnnyTh skrev:
Bjønnavind skrev:
JohnnyTh skrev:Med telt fra Helsport så kan det ikke bli feil. Jeg er veldig fornøyd med mitt som er et Gimle 4. Dette blir brukt når vi alle tre er på tur. Hadde det ikke vært for at mitt Ego telt; Vango Tempest er alt for godt til å byttes ut så hadde det blitt helsport til den bruken og.
Vi har og Helsport telt i HV både 7 manns og 2 manns telt og kvalitet hele veien!
Alupluggene kan være litt mye i veldig hardt underlag. Kan være en ide å ha med et par plugger laget av litt mer hardfør material.
Bra tips om pluggene! :-) Gimle så bra ut, men jeg synes det var litt stort når det var sammenpakket.

Tæppatå'k!
skulle være myke i hardt underlag. men det skjøte du vel :)
Gimle er litt stort men når vi reiser med 2 sykkler så har vi så god plass at det ikke er noe problem. En sykkel så blir Vangoen brukt og det er pitte lite. Kaller det for mitt ego telt og det er ikke uten grunn. Men har da klart å ha med meg dame på telttur i det. Vango er vel ikke så kjent i norge men det er et forholdsvis billig telt som har gode løsninger og god kvalitet.
Skjønte det :-)

Vango har jeg ikke hørt om før.. Egotelt er nok deilig, men fjellheimen teltet er akkurat stort nok til at jeg klarer meg med det :-)

Jeg ble anbefalt HD-camp telt (ingenting med harley å gjøre). Det er telt som slås opp på under minuttet i tillegg til veldig bra priser! Jeg fikk allikevel en dårlig magefølelse, så valgte helsport :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av Bjønnavind »

Bjønnavind skrev:
JohnnyTh skrev:
Bjønnavind skrev:
JohnnyTh skrev:Med telt fra Helsport så kan det ikke bli feil. Jeg er veldig fornøyd med mitt som er et Gimle 4. Dette blir brukt når vi alle tre er på tur. Hadde det ikke vært for at mitt Ego telt; Vango Tempest er alt for godt til å byttes ut så hadde det blitt helsport til den bruken og.
Vi har og Helsport telt i HV både 7 manns og 2 manns telt og kvalitet hele veien!
Alupluggene kan være litt mye i veldig hardt underlag. Kan være en ide å ha med et par plugger laget av litt mer hardfør material.
Bra tips om pluggene! :-) Gimle så bra ut, men jeg synes det var litt stort når det var sammenpakket.

Tæppatå'k!
skulle være myke i hardt underlag. men det skjøte du vel :)
Gimle er litt stort men når vi reiser med 2 sykkler så har vi så god plass at det ikke er noe problem. En sykkel så blir Vangoen brukt og det er pitte lite. Kaller det for mitt ego telt og det er ikke uten grunn. Men har da klart å ha med meg dame på telttur i det. Vango er vel ikke så kjent i norge men det er et forholdsvis billig telt som har gode løsninger og god kvalitet.
Skjønte det :-)

Vango har jeg ikke hørt om før.. Egotelt er nok deilig, men fjellheimen teltet er akkurat stort nok og lite nok til at jeg klarer meg med det :-)

Jeg ble anbefalt HD-camp telt (ingenting med harley å gjøre). Det er telt som slås opp på under minuttet i tillegg til veldig bra priser! Jeg fikk allikevel en dårlig magefølelse, så valgte helsport :-)

Tæppatå'k!

Tæppatå'k!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3442
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av JohnnyTh »

Skjønner hva du mener med magefølelse. Jeg fikk den samme når jeg så på de HD teltene. Så billigere ut en de var.

Her en link til vango teltet.
http://www.backpackinglight.com/cgi-bin ... mpest.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av SuperMorten »

Mitt gamle Helsport Rundhø blei stjælt av noen sigøynere sim brøyt seg inn i kjelleren min da jeg bodde på Carl Berner. Snakket tilfeldigvis med min gamle far om det nå i kveld, og han har et Helsport som jeg kan få... jippi :lol

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Godtvoksen

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av Godtvoksen »

Telt, hva er det ? Syntes jeg minnes noe om det fra min ungdomstid og militærtjenesten... :terge

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3442
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av JohnnyTh »

Godtvoksen skrev:Telt, hva er det ? Syntes jeg minnes noe om det fra min ungdomstid og militærtjenesten... :terge
ikke alle som er så tøffe at de sover under åpen himmel vet du. :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37940
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av AJ »

Mange gode telt-tips i denne tråden:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=38546#p38546" onclick="window.open(this.href);return false;

Beste teltet jeg har hatt så langt er dette:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=120904#p120904" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvilket telt har du?

Legg inn av ojda »

Godtvoksen skrev:Telt, hva er det ? Syntes jeg minnes noe om det fra min ungdomstid og militærtjenesten... :terge

Har jeg også sagt Godtvoksen :vs
Men etter Høstturen min opp til ArcticTiger i fjor fikk jeg en liten ahaopplevelse
med telt igjen :-k Årsaken, dobbelt selvoppblåsende liggeunderlag :prf
Jeg er ung påny :lol
Jeg gadd faktisk ikke leie hytte på hele turen :mk Men var greit med losji
hos AT da :-#
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar