Oversikt - nysalg MC...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Erik_B70 skrev: 09 feb 2023, 08:44
Bjerknez skrev: 09 feb 2023, 08:21
dypen skrev: 08 feb 2023, 21:53 BMW GSA og GS med totalt solgte 386 sykler overrasker meg, mange som vil ha det største og «nest» beste ;)
Merkelig at det er flere som kjøper Nissan Leaf enn en Mercedes Gelenderwagen. Men Nissan Leaf er kanskje bedre? :knegg


Gelendewagen @Bjerknez , ikke Gelenderwagen . På tysk egentlig Geländewagen som betyr terrengbil enkelt og greit :D

Beklager pirkingen, men jeg klarer ikke å la være :crazy:
Nei, nå synes jeg bare du var vanskelig. :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev: 09 feb 2023, 09:05
Erik_B70 skrev: 09 feb 2023, 08:44
Bjerknez skrev: 09 feb 2023, 08:21
dypen skrev: 08 feb 2023, 21:53 BMW GSA og GS med totalt solgte 386 sykler overrasker meg, mange som vil ha det største og «nest» beste ;)
Merkelig at det er flere som kjøper Nissan Leaf enn en Mercedes Gelenderwagen. Men Nissan Leaf er kanskje bedre? :knegg


Gelendewagen @Bjerknez , ikke Gelenderwagen . På tysk egentlig Geländewagen som betyr terrengbil enkelt og greit :D

Beklager pirkingen, men jeg klarer ikke å la være :crazy:
Nei, nå synes jeg bare du var vanskelig. :knegg
Jeg trodde det var Elendigwagen... Har kjørt mye av de i Forsvaret. Gelendewagen -ubrukelig i felt og elendig på vei.

Når det gjelder mest kjøpte sykler så har jeg alltid sagt at man kjøper ikke GS eller HD for å skille seg ut. Men jeg må kanskje revurdere det i forhold til HD. Den største kundemassen til HD er kanskje litt som dinosaurene. De blir gamle og så dør de. Kanskje lite rekrutering hos de yngre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Olav K »

dypen skrev: 08 feb 2023, 21:53 BMW GSA og GS med totalt solgte 386 sykler overrasker meg, mange som vil ha det største og «nest» beste ;)
Vel, det overrasker ikke meg... :-D

Godt utbygd forhandlernett, godt rykte i markedet, masse gamlinger som har råd og tid til å kjøpe og kjøre...
og selvfølgelig det er jo den BESTE sykkelen også da. Alle vet jo det :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 09 feb 2023, 12:08
dypen skrev: 08 feb 2023, 21:53 BMW GSA og GS med totalt solgte 386 sykler overrasker meg, mange som vil ha det største og «nest» beste ;)
Vel, det overrasker ikke meg... :-D

Godt utbygd forhandlernett, godt rykte i markedet, masse gamlinger som har råd og tid til å kjøpe og kjøre...
og selvfølgelig det er jo den BESTE sykkelen også da. Alle vet jo det :prf
Ikke helt. MT07 ligger øverst :knegg

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av dypen »

Olav K skrev: 09 feb 2023, 12:08
dypen skrev: 08 feb 2023, 21:53 BMW GSA og GS med totalt solgte 386 sykler overrasker meg, mange som vil ha det største og «nest» beste ;)
Vel, det overrasker ikke meg... :-D

Godt utbygd forhandlernett, godt rykte i markedet, masse gamlinger som har råd og tid til å kjøpe og kjøre...
og selvfølgelig det er jo den BESTE sykkelen også da. Alle vet jo det :prf
Neida, ikke uenig der :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Olav K »

dypen skrev: 09 feb 2023, 14:04
Neida, ikke uenig der :)
Du har et rent og godt hjerte du, Dypen :twothumbs:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av SilverSmurfer »

Olav K skrev: 09 feb 2023, 12:08
dypen skrev: 08 feb 2023, 21:53 BMW GSA og GS med totalt solgte 386 sykler overrasker meg, mange som vil ha det største og «nest» beste ;)
Vel, det overrasker ikke meg... :-D

Godt utbygd forhandlernett, godt rykte i markedet, masse gamlinger som har råd og tid til å kjøpe og kjøre...
og selvfølgelig det er jo den BESTE sykkelen også da. Alle vet jo det :prf
Og viktigst av alt, et stort nettverk. Det virker som om GS/GSA førere virkelig finner hverandre, du blir en del av en kult på en måte du ikke opplever med andre Adventure sykler.

Lange turer etterfulgt av seanser rundt bålet hvor man ber til BMW gudene om at den nye GSAen blir enda dyrere og mer eksklusiv. :twisted

Spøk til side, det virker som om mye av GS hypen er hvor flinke BMW har vert med å skape et miljø rundt sykkelen.

Norsense
Innlegg: 83
Registrert: 12 des 2019, 08:51
Motorsykkelen din: For tiden uten.
Sted: Arendal

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Norsense »

Det er jo hyggelig at sykler som vanligvis blir valgt av den yngre garde (MT07 CB650R og duke 390)gjør det såpass bra. Tegner bra for rekrutteringen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Ja, MT07 er slett ikke den værste sykkelen å eie i den klassen. Hvis jeg ble tvunget til å kjøpe en 700cc eller mindre hadde det nok trolig blitt en KTM 690. Med MT07 som en god nummer to muligens. Men jeg kan ikke se for meg at jeg noen gang kommer til å kjøpe meg en sykkel med under 1000cc.

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av utc »

[/quote]

Vel, det overrasker ikke meg... :-D

Godt utbygd forhandlernett, godt rykte i markedet, masse gamlinger som har råd og tid til å kjøpe og kjøre...
og selvfølgelig det er jo den BESTE sykkelen også da. Alle vet jo det :prf
[/quote]

Flott maskiner uten tvil men GS/GSA er touringsykler slik jeg ser og har erfart det. Det er svært sjeldent jeg møter en GS/GSA i skauen men veldig ofte en Africa Twin :vs :twothumbs:
Ingen tvil om at det har oppstått en slags kult rundt GS/GSA.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Olav K »

utc skrev: 10 feb 2023, 08:14
Flott maskiner uten tvil men GS/GSA er touringsykler slik jeg ser og har erfart det. Det er svært sjeldent jeg møter en GS/GSA i skauen men veldig ofte en Africa Twin :vs :twothumbs:
Ingen tvil om at det har oppstått en slags kult rundt GS/GSA.
[/quote]

Da kjører ikke vi på de samme skogsveiene iallefall :twothumbs: Jeg og de andre i gjengen er overalt med våre GSAer, husker godt Pål Anders var imponert over hvor vi drog de svære beista på kurset jeg var på ifjor sommer.
Det er stort sett mannen oppå som setter begrensningene, har jeg lært både med kjøring på egne turer, og enda mer på turene med Ride Nordic i Hellas og Portugal :D
Men jeg misunner deg 21" framhjul på Africa Twin'en, det skal jeg være ærlig på. :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 765
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Audi Mannen »

dypen skrev: 09 feb 2023, 08:25
Audi Mannen skrev: 09 feb 2023, 07:49
dypen skrev: 08 feb 2023, 21:53 BMW GSA og GS med totalt solgte 386 sykler overrasker meg, mange som vil ha det største og «nest» beste ;)
Nest beste sier du...... er KTM nummer 3 da? :-k
På din liste blir det slik :twothumbs:
:lol , spot on.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av utc »

Olav K skrev: 10 feb 2023, 09:04 Men jeg misunner deg 21" framhjul på Africa Twin'en, det skal jeg være ærlig på. :prf
De glemte fler ting bl.a. dct-kassa, elektronisk justering av frontdemperen, terrengvilligheten, driftssikkerheten osv osv osv :twothumbs:
Jeg må med hånden på hjertet si at jeg ikke ser meg tilbake etter at jeg fikk meg Honda. Men smaken er som baken, splittet. Så hver sin lyst egentlig. Det aller viktigste er å hygge seg med det man gjør uansett hva slags motorsykkel man har.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har prøvekjørt en Africa Twin :)
africa.jpg
Bortsett fra uhyre "svampete" dempere og DCT kassa, så var den ikke så værst. Men noen racer var det ikke. At den er god på grus kan godt hende :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Olav K »

utc skrev: 10 feb 2023, 13:26
Olav K skrev: 10 feb 2023, 09:04 Men jeg misunner deg 21" framhjul på Africa Twin'en, det skal jeg være ærlig på. :prf
De glemte fler ting bl.a. dct-kassa, elektronisk justering av frontdemperen, terrengvilligheten, driftssikkerheten osv osv osv :twothumbs:
Jeg må med hånden på hjertet si at jeg ikke ser meg tilbake etter at jeg fikk meg Honda. Men smaken er som baken, splittet. Så hver sin lyst egentlig. Det aller viktigste er å hygge seg med det man gjør uansett hva slags motorsykkel man har.
Har kjørt Africa Twin, og jeg vet det eneste jeg ønsker meg er 21"en.
Elektronisk demping har vi på GS også, og paraleveren er enormt fin ved kjøring på svingete vei... ingen stuking framme ved heftig innbremsing, vill ikke bytte bort den.
DCT kasse...neeehhhh jeg har gearshift assist pro, jeg liker å gire..
Terrengvillighet... har enda ikke sett en AT, T7 eller 790/890 Avd et sted der jeg ikke skal klare å kjøre GSAen.
Vekt?
Med DCT kassen veier de vel omtrent det samme,
Men tyngdepunktet på GSen er myye lavere, og den bare legger seg litt på sia.
Et bra eksempel... dama mi på 165 cm og 63 kilo vipper opp GSAen min... men ikke Junior sin GS800 som veier endel mindre , men som legger seg helt flat... som en politiker som er tatt med buksene nede...

Neeeiii... GSA 4 ever
sagt med et glimt i øyet... ;) Africa Twin er grådig fin og bra
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar