Oversikt - nysalg MC...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av kgjersda »

Jeg synes det er fantastisk forfriskende å føre forskjellige fartøy fremover. Så når Honda roadshow eller tilsvarende er på besøk på forhandlere her i området stiller jeg alltid opp og prøver så ulike sykler som mulig. Sist var det r-sykler, nakensykler, Adventuresykler osv i alle mulige kubikk-segment. Dette gir meg mye mer enn hva en eller ellve youtube-video noen gang kan.

Anbefales på det sterkeste. Det må sies at hver gang sitter jeg igjen med inntrykket av at jeg allerede har den beste sykkelen, sånt sett sparer jeg penger 😀
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 03 apr 2023, 19:59 Jeg synes det er fantastisk forfriskende å føre forskjellige fartøy fremover. Så når Honda roadshow eller tilsvarende er på besøk på forhandlere her i området stiller jeg alltid opp og prøver så ulike sykler som mulig. Sist var det r-sykler, nakensykler, Adventuresykler osv i alle mulige kubikk-segment. Dette gir meg mye mer enn hva en eller ellve youtube-video noen gang kan.

Anbefales på det sterkeste. Det må sies at hver gang sitter jeg igjen med inntrykket av at jeg allerede har den beste sykkelen, sånt sett sparer jeg penger 😀
Selvsagt er det beste å prøvekjøre syklene selv. Har prøvekjlrt mange sykler jeg, men ikke 390'en. Men har kjørt en 690SMC.

Der kan vi vel alle være enige. Men det betyr ikke at man må bli ilagt munnkurv. Å utveksle meninger og erfaringer må være lov uten at enkelte går fullstendig i skyttegraven mener jeg.

Det hjelper som nevnt lite om man snakker med en person som har kjlrt jorden rundt 40 ganger på en sykkel. Hvis man har forskjellige preferanser så spiller det liten trille. Men ja, det hjelper så klart. Men man må fiske etter informasjon flere stder og aller helst prøvekjlre selv hvis mulig. Man diskuterer og mener fra det nivået man befinner seg på. Det er vel ingen her inne som er sksperter på konkrete sykkelmerker. Jeg tror vertfall unntaket er lite.

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Jajo82 »

Jeg personlig synes det er rart å synse om så mange sykler. Prøvekjøring/sitting på 3-4 timer er et rimelig svakt argument når det kommer til sykkelens prestanda. Jeg har kjørt 600 mil med min men det trengs en del mer situasjoner og erfaringer før det bastant skal skrives ned hva dommen blir. Du har et greit førsteinntrykk etter kanskje en uke med mye kjøring.

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av lazyboy »

Synse kan man jo så mye man vil. Men som Jajo82 sier er det nok først ved lengre bruk en kan gi en skikkelig oppsummering .
Flere av mine tidligere har vokst på meg ettersom milene har rullet på.
Sitte på en på messa i 2 minutter sier ganske lite.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av dypen »

kgjersda skrev: 03 apr 2023, 19:59 Jeg synes det er fantastisk forfriskende å føre forskjellige fartøy fremover. Så når Honda roadshow eller tilsvarende er på besøk på forhandlere her i området stiller jeg alltid opp og prøver så ulike sykler som mulig. Sist var det r-sykler, nakensykler, Adventuresykler osv i alle mulige kubikk-segment. Dette gir meg mye mer enn hva en eller ellve youtube-video noen gang kan.

Anbefales på det sterkeste. Det må sies at hver gang sitter jeg igjen med inntrykket av at jeg allerede har den beste sykkelen, sånt sett sparer jeg penger 😀
Godt tips som veldig mange skulle benyttet seg av … :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Selvsagt blir grunnlaget større jo lengre man kjører. Der er vi vel alle enige.

Jeg har heller ikke vært bastant overfor sykler jeg ikke har kjørt, men jeg har stilt spørsmål samt kommet med egne utsagn ut fra hva jeg har lest etc. altså blir dette en diskusjon.

Men så er det noen som mener man må ha kjlrt verden rundt på en sykkel før man kan si noe om den. Da tror jeg det hadde blitt veldig stille her inne.

Så nevnte jeg det med preferanser. Det hjelper som nevnt lite om en har kjlrt gjorda rundt med en bestemt sykkel og mener denne er tipp topp (eller ikke) når JEG har helt andre preferanser og planlagte bruksområder for sykkelen.

vi sitter med den kunnskapen vi har og uttaler oss deretter. Så kommer det noen som faktisk har kjlrt sykkelen og uttaler seg i samme tråd og da får det være opp til leseren hva han velger å vektlegge av informasjon.

Hvis alle skal vente med å gi råd om sykkel før man har kjlrt jorden rundt, så tror jeg grunnlaget for feedback blir ganske grunt.

Det er vertfall slik jeg tenker.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 03 apr 2023, 20:49 Sitte på en på messa i 2 minutter sier ganske lite.
Men det er bedre enn å ikke sitte på den i det hele tatt. Kanskje nok til å ha en formening om sittestillingen? Frem til man har prøvekjørt den og bygget et enda bredere grunnlag?

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Jajo82 »

Bør ikke kjøre jorda rundt. Minimumskrav er at man i hvertfall har kjørt sykkelen man synser om.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Du verden... :eh

Jorda rundt nevnt hele tre ganger i et og samme innlegg uten at noen andre i diskusjonen i det hele tatt har nevnt noe om måtte å kjøre jorda rundt for å danne seg en mening om en sykkel :scratch. Bruk av anførselstegn kan av og til være til nytte, selv om vi skjønner hva du mener ;) Bare som et velment tips...
Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 21:35 må ha kjlrt verden rundt på en sykkel
#Bjerknez" skrev:har kjlrt gjorda rundt
Bjerknez skrev: før man har kjlrt jorden rundt,
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 03 apr 2023, 21:47 Bør ikke kjøre jorda rundt. Minimumskrav er at man i hvertfall har kjørt sykkelen man synser om.
Det er jeg ikke enig i. Man kan mene mye om utseende, førsteinntrykk, tester om sykkelen etc etc uten å ha kjørt den.

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Jajo82 »

Det er totalt bortkastet å ta råd og synsing om en sykkel som rådgiver ikke har kjørt engang, kanskje til og med ikke sett live. Du er sjelden enig med noen så det kommer ikke som en overraskelse.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 03 apr 2023, 21:49 Du verden... :eh

Jorda rundt nevnt hele tre ganger i et og samme innlegg uten at noen andre i diskusjonen i det hele tatt har nevnt noe om måtte å kjøre jorda rundt for å danne seg en mening om en sykkel :scratch. Bruk av anførselstegn kan av og til være til nytte, selv om vi skjønner hva du mener ;) Bare som et velment tips...
Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 21:35 må ha kjlrt verden rundt på en sykkel
#Bjerknez" skrev:har kjlrt gjorda rundt
Bjerknez skrev: før man har kjlrt jorden rundt,
En slik overdrivelse forventer jeg nesten de fleste ser som en ironi. Hvis ikke skal jeg bytte ut "jorden rundt" med noe annet heretter. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 03 apr 2023, 21:52 Det er totalt bortkastet å ta råd og synsing om en sykkel som rådgiver ikke har kjørt engang, kanskje til og med ikke sett live. Du er sjelden enig med noen så det kommer ikke som en overraskelse.
Ikke råd. Du snakket om synsing. Jeg kan synse hvor mye jeg vil om utseende på en sykkel ut fra et bilde. Eller evt. diskutere hvordan man tror den er etc.

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Jajo82 »

Fin diskusjon.... "Jeg tror sykkelen er sånn" ....." nei den tror jeg er heeeelt annerledes " rene skjære sitcom programmet det der.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 03 apr 2023, 21:58 Fin diskusjon.... "Jeg tror sykkelen er sånn" ....." nei den tror jeg er heeeelt annerledes " rene skjære sitcom programmet det der.
Se for deg en diskusjon hvor en poster et bilde av en sykkel hvor han spør "hva mener folket om denne? Den som har kjørt den 1-5-10-50 mil (byttet ut "jorden rundt") kan nevne noe om motor og hvordan den er å kjøre etc, og den som ikke har kjørt den kan bedømme den ut fra itseende og nevne noe om den rare potta, kule fronten, stygge felgene etc.

Ikke noe som veier tungt så lenge man selv liker sykkelen, men enkelte ønsker nå uansett andres sin mening og da får man det på godt og vondt.
Sist redigert av Bjerknez den 03 apr 2023, 22:03, redigert 2 ganger totalt.

Svar