Bestille tankbag

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Bestille tankbag

Legg inn av elgringobananas »

Hei, har kikka en stund nå etter tankbag, både for korte og lange turer. Men mest for langtur. Etter å sett på veldig mange forskjellige lurte jeg nå da på å kjøpe denne : http://www.revzilla.com/motorcycle/givi-t437-tankbag" onclick="window.open(this.href);return false;

Har ingen erfaringer med tankbag i det hele tatt og lurte egentlig på om dette blir stort og ubehagelig å kjøre med på en 93 VFR. 39 liter er jo bra med plass til ting man trenger rask tilgang til på tur. Den kan og raskt gjøres om til ryggsekk. Butikken ser det ikke ut som noen er misfornøyde med i det hele tatt på yelp blantannet. Noen andre som har handlet her tidligere?

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Bestille tankbag

Legg inn av evike »

Har møtt noen motorsyklister med tankbager som er så høye at de knapt rekker ned til styret, så det er ihvertfall noe å tenke på.
Hvorfor ikke heller legge en salveske bak, med strikknett for å feste med?
Jeg kjører også med tankveske, men denne er bare for nødvendigheter, á-la lommebok og røyk.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Re: Bestille tankbag

Legg inn av elgringobananas »

Kona skal sitte bak :-) så da trenger jeg jo litt plass. Denne er jo og utvidbar så dette er jo da i tilfelle langtur.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bestille tankbag

Legg inn av ojda »

elgringobananas skrev:Kona skal sitte bak :-) så da trenger jeg jo litt plass. Denne er jo og utvidbar så dette er jo da i tilfelle langtur.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Det er sant som Evike sier at noen har så store/høye tankvesker at de nesten blir sittende
å klamre seg rundt de Bmw Gs-fenomen :scratch Å det er i utgangspunktet ikke å anbefale.
Men den Givien du viser til er langt ifra det :mk
Jeg kjører nesten alltid med tankveske på lengere turer, og trives veldig godt med det :prf
Ikke minst er det avslappende å lene seg mot, å tar av for regn og vind gjør det også.
Ting blir også lett tilgjengelig, uten å gå av sykkel :prf
Givi er et godt og solid merke, men jeg kjenner ikke til hvordan akurat denne veska
passer til din sykkel. Merk også at veska er ikke 39 liter i utgangspunktet,
heller rundt 25 liter vil jeg tippe. Men ved å åpne en glidelås kan den expanderes til 39 liter :thumleft
Med andre ord behøver du ikke kjøre rundt med ei svær veske når du ikke har bruk for det.
Jeg vil anbefale deg å ta en titt på vesker som festes med tankring før du handler.
Både Givi og SW-Motech har disse. De sitter veldig bra, men er raske å ta av ved
bensinfylling å når veska skal med inn :P :p Dessuten er den snill mot lakken :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Re: Bestille tankbag

Legg inn av elgringobananas »

Takk for masse god info :-) Synes heller ikke den så så veldig høy ut. Men klarte nå i mellomtida å kjøpe en billig en på biltema. Den var helt grei til 269 kroner ihvertfall. Billig nok til at jeg kan kjøpe meg denne andre her når det kommer mer penger inn på kontoen. Siste gang jeg kjører med sekk nå håper jeg. :smile:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Bestille tankbag

Legg inn av fs650e »

elgringobananas skrev:Takk for masse god info :-) Synes heller ikke den så så veldig høy ut. Men klarte nå i mellomtida å kjøpe en billig en på biltema. Den var helt grei til 269 kroner ihvertfall. Billig nok til at jeg kan kjøpe meg denne andre her når det kommer mer penger inn på kontoen. Siste gang jeg kjører med sekk nå håper jeg. :smile:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Biltema ja.. :scratch Da detter den vel av i fart.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Re: Bestille tankbag

Legg inn av elgringobananas »

Den satt fortsatt på etter en tur på motorveien ;) Har heller en ikke topp kvalitet tangbag enn ingen tankbag :prop:

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bestille tankbag

Legg inn av Bjønnavind »

Biltema tankbaggen har kun 1 minus spør du meg, og det er at den ikke er vanntett! Jeg kjøpte en slik i 2010, og kjørte mange lange turer med den. Satt godt med kun magneter og 1 stropp i styrekrona (jeg klipte av stroppene som skulle rundt tanken), ripet ikke lakken, veldig god plass dersom jeg trengte det.

Fylte den en gang med masse tungt verktøy og kjørte fra Trondheim til Tønsberg. Var like hel og fin da jeg kom hjem da også :thumleft

Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Re: Bestille tankbag

Legg inn av elgringobananas »

Fant 1 minus til ihvertfall på akkurat den jeg kjøpte. Skulle åpne kart rommet med borrelåsen og den revna halvveis fra bagen. Tror nok jeg bytter den i morgen. Men det var godt med plass i den.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bestille tankbag

Legg inn av DrGreve »

Hvis man bruker tankveske med magnet og har fin, blank lakk på tanken og er redd for den, så anbefaler jeg på det sterkeste å dra innom en skipshandel og kjøpe en bit med slingreduk som underlag før man setter på magnetene. Uansett hvor forsiktig man er så vil lakken få merker etterhvert.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Toalmar
Innlegg: 372
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: Bestille tankbag

Legg inn av Toalmar »

Hei

Blir ikke billig totaltsett hvis man kjøper billig først
for så å kjøpe dyrere med god kvalitet senere.

Nei spar heller litt lenger for så å kjøpe en ordentlig etterpå.

Sjekk finn.no kanskje du kan gjøre et godt kjøp der.

"Bedre med bra brukt, enn billig ny"

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bestille tankbag

Legg inn av joo »

Har kjørt med tankveske på alle syklene mine, og har aldri sett noen ulemper med det.

Nå ville jeg aldri handla noe på Biltema, der får man for det meste middelmådig drit. Og jeg gidder ikke kjøpe middelmådig drit mer bare for å kaste det etter noen uker og så investere i good stuff. Ja, har vært dum og handla noen saker der, men har til gode å finne noe bra og som er i nærheten av det man får når man investerer i gode saker. Har lempa det meste av Biltema-saker i søpla i frustrasjon... nå har jeg forhåpentligvis lært.

De fleste tankvæskene er ekspanderbare. Nå kjører jeg selv GS og har i blant fullt ekspandert væske på tanken. Og nei; den er absolutt ikke i vegen syntes jeg. Taes av på 3,45 sekunder for fueling. På dagsturene er den minimert og inneholder bare et ekstra par hansker, liten termos, fotoapparat og lite førstehjelpssett og lappelisser. På helgeturer går det nødvendige oppi der (tannbørste og ekstra truse/T-skjorte)

Som DrGreve nevner kan man ta forholdsregler mot riper. Jeg har lagt på noen striper med 3M-tape beregnet for slikt der jeg ser tankveska er i nærheten av lakken. Og så liker jeg å kunne slenge inn kart og gjerne en huskelapp med litt kjøreanvisninger i kartlomma.

Syntes den Givi-saken ser helt OK ut, hadde ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe den! Ikke minst supert at den har regntrekk!

Vet selvsagt ikke hvordan det passer på gammel VFR... er tanken litt bratt kanskje?

Den forrige sykkelen min (se avataren) var helt god å kjøre med fullt ekstandert stor tankveske den også :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Bestille tankbag

Legg inn av Welshen »

Jeg hadde Bagster tankveske på min forrige sykkel. Selv med den ekspandert "glemte" jeg at jeg hadde den på. Merket det kun når jeg skulle svinge maks på styret (feks ved parkering) da hendte det at jeg satt på nødblinken....

Nå har jeg bestilt meg touratec tankveske til nysykkelen. Jeg synes at tankveske er noe av det mest behagelig å kjøre med. DVS merker ikke at du har med bagasje. Og ikke minst, lett tilgjengelig!

Veldig greit at det tåler litt regnvær, slik at du kan ha mobil mm oppi.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
elgringobananas
Innlegg: 41
Registrert: 25 jan 2013, 09:26
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F 1993

Re: Bestille tankbag

Legg inn av elgringobananas »

Takk for tipset :smile: Tanken er jo 93 modell som sykkelen og ikke uten små riper akkurat

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bestille tankbag

Legg inn av kjellv »

Har bagster tanktrekk og bag. Har også toppboks som alltid står på, der pleier tankbagen å ligge når jeg ikke bruker den. Kjempesmart, ikkeno problem å stikke innom Rema, har plass til matvarer for 6-700 kroner i disse :-) Bagster bagen detter ikke av heller, det trenger jeg aldri å bekymre meg for.

Svar