Prøvekjøring av ZZR1400?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av KydeX »

Med referanse til tråden min som omhandler sikling etter ny sportstourer: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=4632" onclick="window.open(this.href);return false;

så lurer jeg på følgende: finnes det noen forhandlere i Rogaland som har nevnte sykkel som demosykkel? Eventuelt, finnes det noen rogalendinger (Stavanger/Sandnes området helst) som er gale nok til å la meg prøve sykkelen deres?

Vurderer en slik (brukt) opp mot VFR1200, men har aldri fått prøvd en. (Argumenter som gjelder for og imot kan tas i den andre tråden).

Takker for eventuelle tips og råd.

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av Saapekokern »

Ser de har en brukt hos MC-partner på Skedsmokorset, men det blir jo et stykke unna. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=41478465" onclick="window.open(this.href);return false;

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av TBI81 »

Oversikt over kawasaki roadshow - om du tilfeldigvis skulle befinne deg i nærheten ved gitte tidspunkt ;-)

Mai
1 Voss Ride Bergen as
2-5 Bergen Bergen MC-Center as
7-8 Førde Førde Motorsport as
13. Skedsmokorset MC Partner as
15 Gjøvik Gjøvik Motor Service as
21 Ålesund AMS Ålesund as
22 Verdal; Verdal Båt Scooter & Mc as
23 Trondheim AB Motor Trondheim as
24 Melhus AB Motor Melhus as
25 Tønsberg, Trafikksikkerhetsdag på Biltilsynet Sem
Juni
21 Rudskogen, Banedag 17-21 Alf Graarud Motor as
August
13 Rudskogen, Banedag 8-16 Monsterbike as
13 Rudskogen, Banedag 17-21 Alf Graarud Motor as

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av KydeX »

Akkurat det som var problemet, roadshowet var så tidlig i Stavanger i år at jeg ikke fikk det med meg.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av TBI81 »

Skulle ta turen her i Haugesund også men var pokker så kaldt og særdeles vått da de var her. Fristet derfor lite og jeg synes zzr'en og zx10r'en fortjener bedre. Angrer litt nå da, for jeg har aldri hatt gleden av å prøve noen av de ..

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av KydeX »

Saapekokern skrev:Ser de har en brukt hos MC-partner på Skedsmokorset, men det blir jo et stykke unna. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=41478465" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunne vært aktuelt dersom jeg skulle kjøpe, men det var litt langt bare for å prøve en liten tur. Også vet jeg ikke helt om det er en slik jeg vil ha før jeg får prøvd en :)

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av KydeX »

Forresten, hvor mange kilometer er mye på disse syklene? F.eks så er den som ble linket til her gått 57 000 km. Er det mye? Samtidig har jeg lest at det ble gjort en del endringer på '08 modellen som er en fordel, bl.a. ABS som standard, og at effektdroppet på lavt turtall er blitt utbedret.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av KydeX »

Jeg prøver meg igjen, selv om det virker å være liten interesse for denne tråden :) Dersom jeg hypotetisk skulle kjøpt en av syklene som ligger på Finn.no i øyeblikket, hva ville vært mest fornuftig? 2008 modell, kjørt 57 000 km http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=41478465" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller 2006 modell, kjørt 19 000?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=41719320" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av Svolp »

Hvis den som har gått lengst har servicehefte og du får pruta en del kan det jo være en grei deal! Dog, den sprekka i kåpa tyder på en (støtte) velt.. Det er jo ohså kjekt og ha en sykkel med litt mindre på telleren hvis du skal ha den lenge! Har selv 09 modell som ej kjøpte i 10 med 7000 på telleren! Nå er den gått 42000 og jeg skal bytte den ut mot en 14 modell etter sesongen neste år og da regner jeg med at den er tett opptil 70000km!

Er ikke bekymret for og selge den fordi den har gått langt når den blir tatt så godt vare på av både meg og forhandler! Tippe zzr kan trille tett opptil 200.000 uten store overhalinger! Første ventilsjekk tas på 48000KM (egentlig 42000) stort sett uten justering med mindre du kjøre bånn fyring på autobahn hele sesongen!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av KydeX »

Takker for svaret. Jeg får forhøre meg litt angående servicehefte, slitedeler osv. Nå kjører nok jeg litt mindre enn deg, foreløpig ihvertfall, så jeg kunne nok hatt den en stund da. Dersom den sprekken i kåpa er stabil og ikke medfører ulemper annet enn kosmetisk så kan jeg nok leve med det dersom jeg får en bra deal.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av Voodoodoo »

Hadde lett kjøpt den 08 modellen.

06 er førsteutgaven og er dessuten grønn? Og da ikke kawagrønn...

Er også usikker på effekt, mulig d er 106hk. Den er også allt for dyr.

Kåpa koster ca. 4' og er lett å bytte om du vil det.

Hadde sjøl en 07' og med litt modding blei det en jævli bra sykkel...


Om det er labert utvalg her hjemme er det jo bare å fly ned til tyskland. Plukke med seg et stk strøkent eksemplar. Fx. Denne: http://mobile24.no/details.htm?id=17921 ... =&lang=nor" onclick="window.open(this.href);return false;

Skaffe tollskilter og ta turen hjem via fx nordsløyfa eller eventuellt Hartz omr.
Visning o.l. På et så e4 kjøretøy kan taes på dropin så registrering og slikt ordnes på dagen...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av KydeX »

Voodoodoo skrev:
Om det er labert utvalg her hjemme er det jo bare å fly ned til tyskland. Plukke med seg et stk strøkent eksemplar. Fx. Denne: http://mobile24.no/details.htm?id=17921 ... =&lang=nor" onclick="window.open(this.href);return false;

Skaffe tollskilter og ta turen hjem via fx nordsløyfa eller eventuellt Hartz omr.
Visning o.l. På et så e4 kjøretøy kan taes på dropin så registrering og slikt ordnes på dagen...
Hmm, kanskje ingen dum ide. Er det så enkelt som du sier å ta den med hjem og ordne papirer osv.?

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Prøvekjøring av ZZR1400?

Legg inn av Voodoodoo »

KydeX skrev:
Voodoodoo skrev:
Om det er labert utvalg her hjemme er det jo bare å fly ned til tyskland. Plukke med seg et stk strøkent eksemplar. Fx. Denne: http://mobile24.no/details.htm?id=17921 ... =&lang=nor" onclick="window.open(this.href);return false;

Skaffe tollskilter og ta turen hjem via fx nordsløyfa eller eventuellt Hartz omr.
Visning o.l. På et så e4 kjøretøy kan taes på dropin så registrering og slikt ordnes på dagen...
Hmm, kanskje ingen dum ide. Er det så enkelt som du sier å ta den med hjem og ordne papirer osv.?
Ja, har gjort det med 2 sykler de siste åra. jeg har henta med bil og henger da jeg har handla i Mars-April begge gangene.
Har du varebil/Bil&henger er prosessen der nede enda enklere iom at du ikke trenger å styre med tollskilt o.l.

Eneste du trenger er farzeugbrief i 2 eks. der det er stemplet at sykkelen er avregistrert og kvittering på kjøp. videre er det bare å rulle på rødt på Svinesund og betale mva. Mener en har ca. ei uke på seg etter ankomst moderlandet før skilta utløper.

Tollskilt(Ausfuhrkennzeichen) er like enkelt men tar noe lengre tid iom at en må "registrere" sykkelen i tyskland.
Handler du via forhandler kan de hjelpe deg med dette.

En annen ting en MÅ passe på er at sykkelen er førstegangsregistrert i Tyskland/EU. Er fremdeles endel US kjøretøy som er tatt inn via div. militærbaser ol. som ikke lar seg eksportere og registrere i andre EØS land.


Ved visning er en først på biltilsynet (dropin på sykler som er regga fra 05 og oppover. deretter må en ta med papira fra biltilsynet til tollstasjonen og betale avgifta og så tilbake til biltilsynet igjen med papira fra tollvesenet og hente ut skilta før det er tut og kjør.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar