Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av tommen30 »

Jeg husker Kawaene hang skikkelig etter for noen år siden. Det jeg mener med det var at sykkelen var gammelt av design og rett og slett den styggeste japsen. Når R1, CBR 900 RR osv var helt konge.

Nå de siste årene syntes jeg Kawa har blitt den feteste sykkelen på markedet, spesielt de siste årene. Du får jo Ducati osv men det er superkult men dobbelt så dyrt. (Ikke misforstå at jeg disser ned på andre merker, sykt mye kult der ute)

De har begynt å lage noen fete streetfightere, tenker på Z800 og Z1000 spesielt. Z800 er en utrolig forbedring av Z750, nesten 2 forskjellige sykler å kjøre. Ikke å glemme ZX10R som er i mine øyne i sin egen klasse, den ultimate maskinen.

Hadde en Z750 før og den sto i en garasje uten isolering uten å starte den en gang på 7 mnd. Pappa sin Mercedez Benz sto stille i 6 uker når han var i syden og den var død når han kom hjem grunnet det var så kaldt. Kawaen fyrte på første forsøk og haka til gammern holdt på å dette av. Kvalitet fra øverste hylle.

Kjører Z800 nå og folk snur seg og kommer bort og spør spørsmål, fy pokker så fet osv selv om de ikke er MC folk.

De gjør noe virkelig riktig om dagen.
Sist redigert av AJ den 12 jun 2013, 07:49, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Lagde en mer utfyllende og beskrivende overskrift til tråden

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Kawasaki

Legg inn av Moby »

Kawasaki har mange sykler med bra utseende for tiden. Det kan man etter min mening ikke si om Honda, nå er ikke utseende alt selvfølgelig med det er jo artig at knallerten er pen å se på.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Kawasaki

Legg inn av Bjønnavind »

For ikke å snakke om Vulcan med den røde og sorte lakkeringen! De er flotte! Virker på ihuga vn-entusiaster at motorkvaliteten er god også! :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av gsx750_80 »

tommen30 skrev:Jeg husker Kawaene hang skikkelig etter for noen år siden. Det jeg mener med det var at sykkelen var gammelt av design og rett og slett den styggeste japsen. Når R1, CBR 900 RR osv var helt konge.

Nå de siste årene syntes jeg Kawa har blitt den feteste sykkelen på markedet, spesielt de siste årene. Du får jo Ducati osv men det er superkult men dobbelt så dyrt. (Ikke misforstå at jeg disser ned på andre merker, sykt mye kult der ute)

De har begynt å lage noen fete streetfightere, tenker på Z800 og Z1000 spesielt. Z800 er en utrolig forbedring av Z750, nesten 2 forskjellige sykler å kjøre. Ikke å glemme ZX10R som er i mine øyne i sin egen klasse, den ultimate maskinen.

Hadde en Z750 før og den sto i en garasje uten isolering uten å starte den en gang på 7 mnd. Pappa sin Mercedez Benz sto stille i 6 uker når han var i syden og den var død når han kom hjem grunnet det var så kaldt. Kawaen fyrte på første forsøk og haka til gammern holdt på å dette av. Kvalitet fra øverste hylle.

Kjører Z800 nå og folk snur seg og kommer bort og spør spørsmål, fy pokker så fet osv selv om de ikke er MC folk.

De gjør noe virkelig riktig om dagen.
Jeg synes absolutt du har noen gode poeng her. Kawasaki lager veldig fine sykler for tida.
Honda presterer noen skikkelig "kjønnsløse" såpestykker av noen sykler innimellom, som feks 650 Deauville.
Dagens Z 750 og Z 800 er rett og slett tøffe sykler.
mvh

-gsx750_80

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av LordShaft »

Slik jeg har forstått det på de som selger kawa, så er det liten tvil om at mye av det du sier stemmer hos de fleste forbrukerne der ute :thumleft

Kawa er utrolig flotte sykler. De har litt dårlige løsninger på enkelte ting, men det er småtteri i det store bildet. Kjempe sykkler som vi kommer til å se enda mere av :-)

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Hjernen »

Tjaa.....

CB1100 (litt liten effekt men retro ER FETT)

Bilde

[video]http://www.youtube.com/watch?v=8uHaIoW2giQ[/video]


Bare 125 ccm, men fet på sin måte alikevel

MSX125
Bilde

[video]http://www.youtube.com/watch?v=P7VupQKKKe0[/video]
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Jinta »

Ingen tvil om at det er Kawa som både har de feteste, kuleste og peneste nyhetetene MC på markedet for tida :thumleft

Helt enig at finishen tidligere var så som så og litt" lurvat i pelsen", men det var dengangen. Nå ligger de langt foran sine konkurrenter.
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

ZZR-Erling

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:Slik jeg har forstått det på de som selger kawa, så er det liten tvil om at mye av det du sier stemmer hos de fleste forbrukerne der ute :thumleft

Kawa er utrolig flotte sykler. De har litt dårlige løsninger på enkelte ting, men det er småtteri i det store bildet. Kjempe sykkler som vi kommer til å se enda mere av :-)
m-m..Kawa holdt seg oppe og kjørte på med utvikling mens de fleste andre lå nede...BMW holdt seg jo også oppe.
Kawa er et meget stooort konsern....money rules..sammens med know how!

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av GSF »

Er veldig enig. Kjører selv Suzuki men må si at jeg får litt 90-talls følelse når jeg ser på nye Sukier i dag.

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Tomgsx-r »

Jinta skrev:Ingen tvil om at det er Kawa som både har de feteste, kuleste og peneste nyhetetene MC på markedet for tida :thumleft

Helt enig at finishen tidligere var så som så og litt" lurvat i pelsen", men det var dengangen. Nå ligger de langt foran sine konkurrenter.
Langt foran var og ta i en del :scratch

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av JohnnyTh »

Kawasaki har i alle fall klart å lage en utrolig tynn lakk, så tynn at den ikke tåler noe i det hele tatt. Men ellers er det mye bra.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1598
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Kjellrf »

Siste halvdel av 1990-tallet , hadde Kawasaki mye bra, og solgte godt. Dessverre sporet de av rundt 2000, og satset mye penger på det amerikanske markedet, med cruisere som ikke slo så godt an her hjemme ( kan jo nevne Drifter-serien, som var en flopp). Og lite satsing på å videreutvikle sykler vi liker her hjemme. Fra å ha Norges mest solgte sykkel i 98 (ZX6R, jeg solgte 13 stk i 98), datt salget raskt, også pga nedgangstider.

Moro å se utvalget de har i dag, er godt! :thumleft

Kawasaki har i stor grad lagt vekt på å lage underholdende motorsykler (av en eller annen grunn har f.eks. Kawa'er ofte bedre gassrespons), mens andre merker satser på mer "perfekte" motorsykler. Selv om forskjellen ikke er veldig stor.Jeg var Honda-mann i mange år, men fikk etterhvert opp øya for den ubestemmelige "fun-faktoren" ved Kawasaki, som Honda ofte manglet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Jinta »

JohnnyTh skrev:Kawasaki har i alle fall klart å lage en utrolig tynn lakk, så tynn at den ikke tåler noe i det hele tatt. Men ellers er det mye bra.
Jepp.....akkurat det har du helt rett i!! Syntes Sukin min hadde dårlig lakk je, men enda verre på SX`n.

Har ikke akkurat kjørt så mye i år enda - ca 4 tusen km, men lakken er tydelig slitt på tanken.Satte på tankpad både foran og på sidene, men likevel så er det tydelig slitt. Vurderer å levere inn tanken og få på et par lag klarlakk til vinteren.
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av TheHaughom »

Mja, mjo, enig. Designmessig har jeg veldig sansen for Kawa.
Motormessig holder jeg en knapp på KTM, som heller ikke er så verst på designfronten.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Intruder »

Noen liker mora og noen liker dattera...likegyldig for meg om det ikke er tysk eller ammrekansk.... :evil
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar