Gratis parkering, hvor?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
BTK
Innlegg: 1
Registrert: 01 sep 2007, 19:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Buskerud

Gratis parkering, hvor?

Legg inn av BTK »

Heisann.

Sånn som jeg har forstått det så er parkering for mc her til lands avgiftsbelagt, uansett hvor det er. Er det bare i teite Norge det er sånn eller er det noen som vet om det er sånn i andre land også?
Det er liksom greit å betale for seg, jeg har ikke noe problem med det, men det er skjeldent at det er billetten min som ligger der når jeg kommer tilbake.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Det er flere byer i Norge som har gratis MC-parkering. Nå er ikke jeg veldig bereist, men har vært litt rundt her på østlandet. Og jeg har funnet gratis MC-parkering i flere av byene. I Oslo er det på Karl Johan, i Drammen er det på torvet (Bragernes).
En må bare spørre seg om, gjærne mc-folk. De vet hvor de finnes, eventuelt hvor en kan parkere gratis.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Her i Kristiansand er det faktisk laget 7 dedikerte områder for parkering av MC, derav 4 gratis: http://www.kripark.no/showitem.php?sele ... 6483151840

Høres jo veldg fint ut, men saken er den at gratisplassene som regel er opptatt av mopeder. Det er nok arbeidsfolk som står opp tidlig og er på jobb hele dagen, dermed er man like langt.

De avgiftsbelagte plassene er også veldig få, så det er ikke enkelt å finne en egnet plass. Jeg ender som regel opp med å måtte betale vanlig avgift på en ordinær parkeringsplass.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Ser i Drammen at det har lett for å fylles opp av mopeder. En annen ting er at det er dårlig lagt til rette for store sykkler. P.plassene er små. Både kort og smal.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

Hei BTK, nedenstående link kan hjelpe deg litt på vei.
Her har du en oversikt over parkeringsbestemmelser/fri parkering for MC i de fem største byene i Norge.

Bare følge denne Linken

Håper dette er til hjelp.

Svar