Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
KawaKjetil

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av KawaKjetil »

Flanker skrev: På vei retning Gaularfjell, før jeg bikker nordover mot Skei. Og Biltema reddet dagen... USB adapter til 49,- funker som krutt på sykkelen, men ikke det på Statoil til 199,- ... Snodig!
Har opplevd at USB adaptere ikke lader via pluggen i tankvesken, eller dvs den faller fort ut og mister kontakten.
Kjøpte meg et adapter på ferien nå med plugg til sig uttaket. På det adapteret er det 4 USB uttak. Noe ala denne http://www.elkjop.no/product/mobil-og-g ... -s6cd3414x , men med en ekstra boks med 2 usb uttak til. Så totalt 4 usb uttak :-)
Legger allt på lading via strømuttak i sw-motech tankvesken!

God tur videre, og få på "locato trackeren" igjen :D

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Locatoweb er på den, samme link som i går. Se noen poster lengre opp... Det er denne som vil rulle og gå gjennom hele turen :thumleft

Sitter på Skei nå etter en utsøkt tur over Gaularfjell. Tømt tanken har jeg gjort, og nå fyller jeg den igjen.

Bilde

Edit: Sporingen en gang til...
http://locatoweb.com/map/single/102855615" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Ai ai, for en dag... Gamle Strynefjellsvei var helt magisk! Dessverre gikk kamera tom for strøm på veien, men jeg fikk med litt. Nå tar en glad laks middag på Grotli, og er det fortsatt opphold etterpå svinger jeg nedom Geiranger også før jeg snur mot overnattingen på Pollfoss...

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av LordShaft »

Ja det er vel sånn kompakt grus på det strekket her. Som går an å kjøre med litt tempo.


Note4

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Ja, snill grusvei dette. Jeg har ikke peiling på hva jeg driver med på grus og holdt 50-60 greit hele veien. Morsom opplevelse og traktoren fra Bayern bød ikke på noen ubehagelige overraskelser der det var løst. Bare å legge inn 3. giret og bli der, broom broom :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av Flanker »

Da er man innkvartert på Pollfoss gjestehus og hotell i Skjåk. Koselig sted! Han som bygde badet her må kjøpe seg vater slik at fallet blir riktig. En fungerende sluk er også å anbefale. Uansett...

Egentlig skal jeg kjøre hjem i morgen, men sør for her er det jo meldt styggeværet fra helvete i morgen. Greit nok at Klim er "guaranteed to keep you dry", men det er ikke støvlene mine med Svindeltex membran. Jeg tror heller ikke Klim tøyet har integrert lynavleder, og ikke har jeg vindusvisker på visiret heller. Det frister lite å legge ut på 40 mil i et sånt vær, og fruen er enig. Hun ser helst at jeg ikke kjører hjem hvis været slår til. Nordover, derimot, er det meldt en strålende dag i morgen. Så da spøker det for at herren tar turen over Geiranger (igjen, håper på mindre bobiler/busser da) og Trollstigen. Videre til Molde, Bud og Atlanterhavsveien. Så ramler jeg vel inn i ca. Oppdal, og lar været avgjøre om jeg overnatter der eller kjører videre til Folldal.

Bra plan?? Noen som har tips om noen flere knallveier på Nordmøre & i Sør Trøndelag?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av LordShaft »

Jeg sitter fortsatt å lager litt trutmunn å studerer den selfien din :lol Er litt usikker på hva du prøver å formidle her :-)å hehehe.

Nord for Ålesund er jeg dessverre veldig lite kjent, bortsett fra atlanterhavsveien og rundt molde. Det snakkes jo fælt om aursjøvegen. At den bare MÅ oppleves. Nå, når jeg sitter her, irriterer det meg grønn at jeg ikke tok det stykket i helgen. Men det gir meg bare enda en grunn til å snike meg oppover i slutten av august. Jeg skal ikke begynne for fult på jobb igjen før begynnelsen av september. Så jeg får meg noen uker der poden er i barnehage :thumleft
Perfect!

Blir nok også å ta turen innom østlandet. Føler jeg må ta meg en runde å hilse på litt medlemmer :prf

Jeg tror du skal satse på alle mors drittvær uansett i morgen jeg, å gjøre som fruen er helt enig i. Kjør, å det så mye du kan :-)å Det er snart jobb igjen vettu

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37956
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:
Blir nok også å ta turen innom østlandet. Føler jeg må ta meg en runde å hilse på litt medlemmer :prf
Høres bra ut :prf .
Regner med at en slik tur blir behørig annonsert her på MCsiden.
Har selv mye ledig tid i august (utenom de få jobbene jeg er blitt bedt om å gjøre... :-)å ) og så snart nye dekk og 15K service er gjennomført i løpet av den første halvdelen, er jeg klar for flere turer og ikke minst treffe flere MCsiden.no medlemmer :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av Flanker »

Selfien ja, LordShaft, var ikke homoerotisk ment. Sammen med de manglende bildene av denne heite Heidi begynner jeg nesten å lure litt nå altså... :lol

Nei, hva formidler den? Sliten, sulten, faen så langt tid det tar å steike den burgeren da!, pottitnese, bad hair day (skulle klipt meg før jeg dro), dæven som jeg kjeder meg nå, hvor er dassen i denne sjappa?, svenske servitører finnes i hver eneste avkrok ja, Gamle Strynefjell ruler!

Der har du vel omtrent det som gikk igjennom hodet mitt da bildet ble tatt. Hjertelig velkommen over fjellet til østlandet. Selv om ikke veiene holder vestnorsk svingstandard har vi da noen hyggelige stubber å by på, og så er det kort vei til Sverige da... Systembolaget, billig snus, ja... Uansett, du får si i fra når du dukker opp så kanskje du får hilse på en dialektisk forvirra nordlending også.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av LordShaft »

AJ skrev: Høres bra ut :prf .
Regner med at en slik tur blir behørig annonsert her på MCsiden.
Har selv mye ledig tid i august (utenom de få jobbene jeg er blitt bedt om å gjøre... :-)å ) og så snart nye dekk og 15K service er gjennomført i løpet av den første halvdelen, er jeg klar for flere turer og ikke minst treffe flere MCsiden.no medlemmer :thumleft .
Det blir nok annonsert i god tid. Må jo gi folket muligheten til å avlyse alle andre avtaler. Noe annet er vel ikke å forvente når det kommer såpass fint besøk over fjellet :lol :lol

Kjeder deg? Du er jo på tur for svingende :yeyeye Her må du bare finne roen å komme deg på veien igjen :prf Ja hadde vært hyggelig å få hilse på når turen går over fjellet :thumleft
Du er ikke alene om å være dialektforvirret :lol

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av Flanker »

Da ruller man straks igjen...
http://locatoweb.com/map/single/102855615" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av LordShaft »

Går turen lenger nord eller sørover igjen? :roll

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av Flanker »

Det blir nord, gidder ikke kjøre i det dritværet som er meldt sørover. På vei mot Trollstigen nå :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av Flanker »

Bilde

Nærmer meg Molde, og alle ventilasjon i kjøredressen er nå vidåpen. Her er det sommer og sol! Levelig med trafikk gjennom Geiranger i dag, og Trollstigen like så. Fin opplevelse det, men faen så fort over da. Hva er det, 10-11 hårnåler og ferdig? Etter en lunsj sammen med et trevligt svenske MC par frå Skaune på Åndalsnes setter jeg nå kursen for Bud, deretter Atlanterhavsveien...

Begge minnekortene til action kameraet er fult, så Trollstigen fikk jeg ikke festet til film. Innom ei el. sjappe i Molde etter nytt før jeg fortsetter ja!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Klimaflyktning i Skjåk (?

Legg inn av kjellv »

Artig å se forummedlemmer på tur i mine nærområder, særlig når de også er heldige med været.
Aursjøvegen i morgen da kanskje? Litt mer utrygge værmeldinger akkurat nå http://pent.no/forecast/Aursj%C3%B8hytt ... 10;8.54013 Men værmeldingene endrer seg rett som det er, Yr og Storm er for øyeblikket ikke enige.
Skulle du ha behov for overnatting i dette området i natt har jeg ledig seng.
Med hilsen fra en motorsyklist som for øyeblikket veksler mellom sofa og rullestol og har store MC-abstinenser....

Svar