Det er ferie, og er ute på min første skikkelige MC-tur. Jazzfestivalen med tradisjonell slitsom fyll og fanteri er over. Vi dro fra Molde på mandag akkurat da sola dukka opp etter en søkkvåt forsommer. En utrolig mengde MC møtte vi på første dag, tydelig at mange var på vei mot vestlandet nå som værmeldingene lovte finvær i mange dager. Vi dro motsatt vei, østover. Sunndal, Oppdal, Ulsberg, Tynset og til Rendalen ble første dag. Min kjære fikk noe problemer på slutten. Baksetet på TDMen visstnok ikke veldig godt. Jeg vet ikke, har ikke prøvd baksetet. På MC-tur har jeg funnet ut at det dreier seg om å kjøre til man har tresmak i ræva, og så stoppe å kvile på en trebenk. Slik er det bare.
I går fikk sykkelen stå i ro. Turbobytte på en KIA tok dagen i går. Hva gjør man ikke for slekt og venner, selv i ferien?
Men i dag bærer det videre. Røros er første delmål, siden Støren. Vi ender opp i Rindal i kveld, på et av landets mest spesielle hotell. Saga Trollheimen Hotell har jeg overnattet på før, et fantastisk sted.