Jõgeva-treffet i Estland - noen som skal?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Jõgeva-treffet i Estland - noen som skal?

Legg inn av Bikeridr »

Hallojs godtfolk.

Er klar over at det er noe kort varsel, men lurer på om det er noen MC-Siden-frekventerere som skal til Estland og Jõgeva-treffet nå kommende helg?
Treffet er Baltikums største med rundt 2.000 sykler fra 10-12 land.

Datoen er 1. til 4. august.

Selv holder jeg på med å sale opp. :prop:
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Jõgeva-treffet i Estland - noen som skal?

Legg inn av mekkern »

Hvor er dette da? har du en nettside/kartreferense? :prop:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: Jõgeva-treffet i Estland - noen som skal?

Legg inn av Bikeridr »

http://www.jogevamc.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klikk på engelskflagget om du ikke er stødig i estisk.
Klikk så på lenken om treffet (nr 2 fra toppen)

Jõgeva ligger nordøst i Estland, ca 160km fra Tallinn. Det går ferge hver annen time mellom Helsinki og Tallinn, i tillegg daglig mellom Stockholm og Tallinn.
Helsinkiferga bruker to timer og Stockholmsferga 17 timer.

"Nye" Google maps ser ikke ut til å ha noen kortlink så her er en laaaaaaaaaaaaang lenke:
https://www.google.no/maps/preview#!q=j ... 772!4f13.1" onclick="window.open(this.href);return false;

Selve treffplassen er i Kuremaa, ca 20km øst for Jõgeva. Tar jeg ikke helt feil, så er det omtrent på denne posisjonen fra "gammelkartet" til Google Maps:
https://www.google.no/maps?q=58.720282, ... 1&t=m&z=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Må nok kanskje zoome litt ut for å få oversikten.
(gamlekartet var mye bedre enn det nye fænsye, og det har jeg tilbakemeldt til google om).
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Metzeler-et dekknavn
Innlegg: 21
Registrert: 17 jun 2013, 10:35
Motorsykkelen din: Yamaha FJR

Re: Jõgeva-treffet i Estland - noen som skal?

Legg inn av Metzeler-et dekknavn »

Jøgevatreffet er et flott tilrettelagt treff. Arrangøren har hatt anseelsen av å arrangere et FIM Rally og det sier vel kanskje litt om kapasiteten de besitter.

Det som jeg synes er mer spesielt og særpreget med treffet er innslaget av østeuropeere som stiller opp på treffet. Legger man godviljen til så kan man settes litt i stemning om både -70-8o tallet. Innslag av sorte og lærkledde russere gir treffet et visst anstrøk av tidligere tider.

Det florerer av mange spennende, forskjellige og utmerkete løsninger både på sykler og campingutstyr.
Lukten av totaktere er heller ikke å forakte.
Men dette særpreget er nok i ferd med å forsvinne. Den »kontinentale» utvikling i øst er akselererende.

Personlig så kan jeg ikke delta dette året, men vær sikker, jeg skal tilbake på dette treffet opptil flere ganger.

God tur Bikeridr. :prop:
Jeg skulle mer enn gjerne vært der jeg også.

Svar