Har et kort spørsmål angående tunge sykler som tidligere har vært mellomtunge. Altså "plombert" på 34hk.
Hvordan påvirker dette motoren når man fjerner "plomberingen" som reduserer effekten?
Får man en daukjørt og tam sykkel hvis man kjøper en fulleffekt som tidligere har vært mellomtung?
Eller kanskje det bare er positivt ved at sykkelen tidligere har gått penere??
-moose-
Tidligere mellomtung - dau som tung??
Re: Tidligere mellomtung - dau som tung??
Min hadde levd et liv som plombert før jeg kjøpte den, fant jeg ut - dvs første 6500km.
Har ikke merket noe på motor eller annet som skulle tilsi at den er "daukjørt".
Kanskje det heller er gunstig fordi man får en "snill" innkjøring ?
Har ikke merket noe på motor eller annet som skulle tilsi at den er "daukjørt".
Kanskje det heller er gunstig fordi man får en "snill" innkjøring ?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37884
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tidligere mellomtung - dau som tung??
"Snill" innkjøring er som regel ikke særlig bra. Om man ikke skal kjøre inn sykkelen som om man har stjålet den, så bør den likevel kjøres inn på en måte som gjør ar motoren jobber skikkelig og får utnyttet turtallsregisteret variert og optimalt.RuneMC skrev: Kanskje det heller er gunstig fordi man får en "snill" innkjøring ?
Temaet har forøvrig vært diskutert tidligere i en annen tråd her inne (huskerr ikke lenger tråd tittelen, dessverre...).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Tidligere mellomtung - dau som tung??
Selvom den har vært mellomtung betyr ikke at den er "daukjørt" som en 50cc scooter :)
Min mellomtunge sykkel får ihvertfall kjørt seg temmelig hardt :)), og med mindre en kjører kappløp på autobahn, så tror jeg ikke de fleste ville ha visst at den var mellomtung heller (såfremt en ikke kjenner sykkelen inn og ut)
Min mellomtunge sykkel får ihvertfall kjørt seg temmelig hardt :)), og med mindre en kjører kappløp på autobahn, så tror jeg ikke de fleste ville ha visst at den var mellomtung heller (såfremt en ikke kjenner sykkelen inn og ut)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Tidligere mellomtung - dau som tung??
Så dette påvirker stort sett hverken pris eller hvor lett det er å omsette en sykkel?
-
- Innlegg: 7592
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Tidligere mellomtung - dau som tung??
Så lenge sykkelen er "tilbakebygget" og godkjent/omregistrert til fulleffekt er dette ok.
Hvis den IKKE er omregistrert og/eller godkjent ombygget til fulleffekt kan du få overaskelser på hva det vil koste-avgiftmessig+ (eventuell ECU på Suzuki(6-10000Kr)) +verkstedtid.
Hvis den IKKE er omregistrert og/eller godkjent ombygget til fulleffekt kan du få overaskelser på hva det vil koste-avgiftmessig+ (eventuell ECU på Suzuki(6-10000Kr)) +verkstedtid.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Tidligere mellomtung - dau som tung??
Som mekkern nevner - det er absolutt en kostnad ved omgjøring. For Suzuki ca 10K (papirarbeid og ECU-bytte).
Den jeg kjøpte var oppgradert/omregistrert til fulleffekt når jeg kjøpte den - ellers hadde jeg ikke kjøpt den (jfr 10K ekstra for å omgjøre).
Den jeg kjøpte var oppgradert/omregistrert til fulleffekt når jeg kjøpte den - ellers hadde jeg ikke kjøpt den (jfr 10K ekstra for å omgjøre).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#