Karl Johan åpen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Karl Johan åpen?

Legg inn av Relax »

I følge Oslo Kommune skulle gaten være stengt fram til 18 august 2013.
Noen som vet om den er oppe igjen nå, og med parkering for sykkel'n?


http://www.bymiljoetaten.oslo.kommune.n ... 55513.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:-)
"Do the right thing"

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av ega16 »

Er kun lov å kjøre der hvis du drar på hjulet forbi fridays og ikke har db-killere :)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av Carpa »

Har hørt at MC parkeringen er flyttet litt opp, eller var det ned, slik at det fortsatt er mulighet for å parkere mc.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av Intruder »

I Stange er det ei bygdegutu som har navnet Karl Johan og der kan du parkere å du vil hen.. :lol :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av Erman »

Uteserveringene er der ennå, samt valgboder. Dermed masse folk som flyr fram og tilbake over veien.
Medfølger nok selvsagt at denne perioden er "forlenget".
Kan banne på at du får en reaksjon hvis en overivrig tjenestemann ser deg kjøre forbi eller parkere i området.

Å sette ting tilbake til den stand de var der, virker ikke som hovedprioriteringen nå.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av Relax »

Erman skrev:Uteserveringene er der ennå, samt valgboder. Dermed masse folk som flyr fram og tilbake over veien.
Medfølger nok selvsagt at denne perioden er "forlenget".
Kan banne på at du får en reaksjon hvis en overivrig tjenestemann ser deg kjøre forbi eller parkere i området.

Å sette ting tilbake til den stand de var der, virker ikke som hovedprioriteringen nå.
Takk!

:-)
"Do the right thing"

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av erlend_cbr »

Det er hendig MC-parkering rett ved siden av rådhuset, pleier å benytte meg av denne. Har jeg fullt MC-mundur på meg, pleier de hyggelige folka på Rica Hotel Christiania og la meg legge det i bagasjeoppbevaringen deres.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av Relax »

erlend_cbr skrev:Det er hendig MC-parkering rett ved siden av rådhuset, pleier å benytte meg av denne. Har jeg fullt MC-mundur på meg, pleier de hyggelige folka på Rica Hotel Christiania og la meg legge det i bagasjeoppbevaringen deres.
:thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av erlend_cbr »

Må rette på meg selv, da jeg har rota rundt ifm jobb i Olso i helga.

Oppsummert:

- Siden det er valg (gruff), så er parkeringen i Karl Johans gate borte. Jeg fant den iallefall ikke.

- MC-Parkeringen ved rådhuset er stengt av med et digert gjerde, og skilt med "Adgang Forbudt". En modig sjel hadde parkert scooteren sin der, men uvisst om den blir tauet.

- MC-parkeringen i enden av Tullins gate er stengt pga veiarbeid. Så ut som om plassen med parkerign blir restaurert.

Alle de nevnte plassene er Oslo Kommunes ansvar, og jeg klarte ikke per telefon å få tak i noen der for litt informasjon.

Helga endte med at jeg fikk en bot på 760 spenn for å stå i et hjørne i en Q-Park garasje rett ved Radisson hotellet ved Slottet. Sto i en firkant, men det var en slik støttepåle midt i den, så den var ubrukelig til f.eks. bil. Var knapt 1,5 bred og 2 m lang den plassen, og det var ikke i en oppmalt "boks" i hjørnet. Makan.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av RuneMC »

Q-Park er verstinger...

Som en kuriositet går pengene dine til svenske forretningsfolk...
http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en. ... =946359106
http://www.proff.no/roller/q-park-as/os ... /Z0I3KDJT/

Ser forresten at en rekke P-selskap ble fusjonert med Q-Park i 2008 - så det var derfor de navnene forsvant...
http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en. ... =946359106
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av ega16 »

Parkeringen i møllergata da?

http://goo.gl/maps/zRbIv" onclick="window.open(this.href);return false;

Har hvertfall vært åpen de gangene jeg har vært der.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av RuneMC »

Møllergata brukte jeg i juli, så den er OK. Men ift Karl Johan er det da nesten like sentralt med parkeringen på gateplan v/Aker Brygge eller (nærmere) ved Klingenberg kino: http://goo.gl/maps/i0uWC

Eller... for å virkelig nyte å kunne stå rett ved Bankplassen uten å måtte betale til Q-Park, så er dette et fint sted å stå: http://goo.gl/maps/vWYqA
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av Erman »

erlend_cbr skrev:Helga endte med at jeg fikk en bot på 760 spenn for å stå i et hjørne i en Q-Park garasje rett ved Radisson hotellet ved Slottet. Sto i en firkant, men det var en slik støttepåle midt i den, så den var ubrukelig til f.eks. bil. Var knapt 1,5 bred og 2 m lang den plassen, og det var ikke i en oppmalt "boks" i hjørnet. Makan.
Sjekk nettsidene deres samt parkeringsklagenemda, og klag. Dersom det ikke fantes skilting for spesielle bestemmelser for parkering av motorsykler, kan du være heldig.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av superduper »

Hvorfor ikke bare parkere ved en sykkelparkering eller et random sted på fortauet? Det er vel kanskje ikke lov, men jeg har aldri fått bot (og jeg parkerer i sentrum nesten hver dag). Tror faktisk at jeg kun har brukt en av de MC-parkeringene 1 gang i løpet av de siste 6-7 år..

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Karl Johan åpen?

Legg inn av jongsanim »

superduper skrev:Hvorfor ikke bare parkere ved en sykkelparkering eller et random sted på fortauet? Det er vel kanskje ikke lov, men jeg har aldri fått bot (og jeg parkerer i sentrum nesten hver dag). Tror faktisk at jeg kun har brukt en av de MC-parkeringene 1 gang i løpet av de siste 6-7 år..
Opplever også ofte at de kommunale parkeringsvaktene er greiere enn de private. Har aldri fått bot for å stå usjenert til på et fortau, ved et sykkelstativ, et tre, eller lignende. :)

Svar