Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez » 14 jun 2019, 13:39

Ja, man må ta den for det den er. I følge andre så er det vertfall ikke mange (om noen) som slår den på vannskrekk egenskaper og holdbarhet. Om den lukter Jotun spiller egentlig ikke noen rolle for min del. Det at den er vanskelig og buffe tyder i følge det jeg har lest på brukerfeil :)
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Hansien
MC: KTM Duke 690 R
Sted: Der øst møter vest.

Legg inn av Hansien » 14 jun 2019, 14:26

Holdbarhet kan jeg være enig i, men jeg opplever ikke den som suveren mtp vannskrekk.

Men så jobber jeg og på en slik måte at vannskrekk er på godt på plass før voksen kommer på. Kan godt være at den gir bedre vannskrekk på biler man kjapt tar et en-steg behandling på.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez » 14 jun 2019, 15:25

Hansien skrev:
14 jun 2019, 14:26
Holdbarhet kan jeg være enig i, men jeg opplever ikke den som suveren mtp vannskrekk.

Men så jobber jeg og på en slik måte at vannskrekk er på godt på plass før voksen kommer på. Kan godt være at den gir bedre vannskrekk på biler man kjapt tar et en-steg behandling på.
Dette skal uansett testes i helgen :)

I følge ryktene så bør den ha vesentlig bedre vannskrekk enn Svisswax Shield vertfall. Hvis ikke jeg ser noen åpenbar forskjell der, så havner den nok bare i den andre vokssamlingen jeg har. Holdbarhet er egentlig ikke like viktig for meg. Å vokse en motorsykkel tar vel knapt 2 minutter og ikke blir den vinterkjørt heller :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez » 14 jun 2019, 22:38

Fikk Fusso i posten i dag, kom hjem og pakket den opp. La voksen på tanken og buffet av etter å ha tatt "herdetesten" med fingeren. Ingenting å utsette på på legging og buffing av voksen. Gikk på silkemykt og ble buffet lett av. Som jeg tenkte så er nok disse ryktene om at den er vanskelig å buffe av brukerfeil.

Lukten var ikke like ille som fryktet. Lukter omtrent som Collinite 845. Skal la den ligge til i morgen og sjekke vannskrekken. :)
16F90F56-FA40-4227-8D51-5FD646D94C3B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar