Jeg har nå eid Rocket'en en hel sesong og har klokket inn nesten 10.000km totalt i år. Jeg tenkte at noen 100% ærlige kommentarer av sykkelen så langt er på sin plass.
Enkelte som leser dette tenker sikkert kjapt at her kommer nok et skryteinnlegg fra Bjerknez, og dere har trolig delvis rett i det, men sykkelen har også sine negative sider, faktisk, selv om dem ikke er veldig avgjørende. men alt skal tas med!
Det som er positivt blir litt hakk i plata, men man kan heller si at alt jeg ikke nevner som er negativt er positivt, så slipper innleget å bli grusomt langt.
Så det jeg har funnet som er bakdelen med sykkelen er følgende:
1. Sykkelen er stor og tung på godt og vondt. Godt, fordi den føles mer stabil og bedre egnet på landeveien. Vondt fordi den blir vanskelig å manøvrere på trange plasser. Å parkere ved siden av hytta som ligger litt utenfor alfarvei, kan til tider bli en prøvelse.
2. Keyless systemet fungerer ikke optimalt når nøkkelen har vært kald over tid ut av boksen. Her kreves det en quick fix ved å holde nøkkelen nærme kroppen samt bruke skikkelige batterier. Ingen problemer med tamperaturer over 10 grader, men har nøkkelen ligget i ytterlomma på jakke i under ca. 5 grader over tid, er det for lite spenning på batteriet til å gi signaler til sykkelen.
Dette er en negativ ting som man lett fikser, men som ikke burde vært et problem i utgangspunktet. Heldigvis kan man starte sykkelen uten nøkkel ved å holde nøkkelen intill sensoren på sykkelen og det fungerer fint, men litt mer krunglete. Regn med 1-2 batteriskift pr. sesong. Det er lett og bytte batteriet.
Noe mer negativt har jeg ikke klart og fiske frem og da har jeg gravd dypt. Jeg kunne jo kanskje tatt med at dekkene er dyre, men bredere dekk er jo dyrere og det viste jeg jo om fra børjan så det blir feil å ta med synes jeg. Den kostnaden må man ta.
Ellers er alt det andre kun positivt. Spesielt motoren. Den er hysterisk og passer meg perfekt